06.05.2024 / 10:28
StoryEditor

Empik otworzy 30 salonów, w tym flagowy, trzypiętrowy sklep w odrestaurowanej warszawskiej Cepelii

Tak będzie wyglądała odnowiona Cepelia z salonem Empik (fot. mat. prasowe)
W ubiegłym roku sieci Empik oraz Papiernik by Empik urosły łącznie o 21 sklepów, z czego pięć punktów ruszyło w Warszawie. Tym samym na koniec 2023 r. firma zarządzała ponad 350 salonami. Plany na 2024 r. są jeszcze ambitniejsze, zakładają bowiem otwarcie kolejnych 30 sklepów.

Empik zapowiada, że na przełomie tego i 2025 r. uruchomi nowy, flagowy salon w odrestaurowanej warszawskiej Cepelii (ul. Marszałkowska 99/101). Będzie to trzypiętrowy sklep o łącznej powierzchni niemal 1,3 tys. mkw. Ma to być najnowocześniejszy Empik w Polsce.

Empik w Cepelii z mini-czytelnią

Sklep w Cepelii zajmie trzy poziomy: -1, parter i 1. piętro. W salonie znajdzie się nie tylko strefa handlowa, ale również multimedialna ekspozycja i mała czytelnia. Dodatkowym elementem będzie strefa do organizacji wydarzeń.

Empik zapowiada, że w nowym salonie dostępne będą też usługi omnikanałowe łączące w jednym miejscu wygodę zakupów online i offline. To m.in. click&collect (ekspresowa rezerwacja produktów z odbiorem w salonie już po dwóch godzinach), darmowa dostawa zamówień z Empik.com do salonu, również w opcji ekodostawy bez opakowań czy usługa Premium Pay&Go umożliwiająca finalizację zakupów w aplikacji Empik, bez konieczności podchodzenia do kasy.

Właścicielem, głównym inwestorem i wykonawcą w zakresie całego budynku Cepelii, infrastruktury i otoczenia jest spółka Sienna 111. Za projekt rewitalizacji pawilonu Cepelii odpowiada pracownia Bernatek Architekci.

- Koncentrujemy się mocno na zagęszczaniu sieci, aby dotrzeć z ofertą w miejsca, gdzie nie ma jeszcze Empiku, jednak równolegle od dłuższego czasu poszukiwaliśmy nowej flagowej lokalizacji w warszawskim Śródmieściu. Z uwagi na powierzchnię i przeznaczenie handlowe, jak również kulturalne dziedzictwo i znaczenie dla historii Warszawy, budynek Cepelii był dla nas naturalnym wyborem - mówi Łukasz Sitko, dyrektor operacyjny obszaru retail w Empiku.

Cepelia - co to takiego?

Historia Cepelii sięga lat 60. minionego wieku. Nazwa pawilonu pochodzi od Centrali Przemysłu Ludowego i Artystycznego (CPLiA).

Nieremontowany od lat i oblepiony licznymi reklamami budynek szpecił centrum Warszawy od wielu lat. W 2019 r. Cepelia trafiła do rejestru zabytków. W styczniu 2024 r. mazowiecki wojewódzki konserwator budynków nakazał właścicielowi obiektu przeprowadzenie prac konserwatorskich i robót budowlanych. Jak wskazano, takie prace są konieczne ze względu na zagrożenie zniszczeniem lub istotnym uszkodzeniem budynku.

Empik zapowiada, że Cepelia niebawem "odzyska blask dzięki kompleksowej renowacji zgodnej z pierwowzorem i zachowaniem charakterystycznych elementów elewacji i wnętrza".

image
FOTO: fot. Mat. Prasowe
18.02.2025 / 11:20
StoryEditor
Bolt inwestuje w Polsce i tworzy nową firmę. Czym będzie się zajmować?
Bolt (fot. Materiały Prasowe)

Bolt chce razem ze spółką Eter Poland stworzyć nowy podmiot, który świadczyć ma usługi leasingu i wynajmu pojazdów.

Stosowny wniosek wpłynął do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a ten wydał zgodę na koncentrację. Bolt to estońska spółka, która jest właścicielem aplikacji do zamawiania...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.02.2025 / 14:37
StoryEditor
Makro Polska obawia się, że wdrożenie systemu kaucyjnego może być realną barierą dla całego rynku dystrybucji
Butelkomat w sklepie sieci Lidl, zdj. ilustracyjne (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

System kaucyjny to temat na czasie. Co ciekawe, w naszych wewnętrznych rozmowach dochodzimy do wniosku, że wielu kluczowych producentów nie jest gotowych na deklarację wprowadzenia wymogów systemu kaucyjnego nawet od 1 stycznia 2026 roku. To jest realna bariera dla całego rynku dystrybucji. Komentuje Sławomir Leszczyński, członek zarządu i dyrektor pionu handlowego w Makro Polska.

Menedżer ostrzega, że jeśli kluczowi gracze – dostawcy produktów z branży FMCG, szczególnie producenci napojów, od których zaczyna się cały proces budowania systemu kaucyjnego –...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 20:16