26.06.2024 / 12:46
StoryEditor

E-sklep sieci Agata Meble padł ofiarą ataku hakerskiego. Co powinni zrobić zarejestrowani użytkownicy?

Spółka Agata, właściciel sieci sklepów Agata Meble oraz internetowego sklepu agatameble.pl, opublikowała oświadczenie, w którym informuje o ataku przeprowadzonym przez hakerów. Trwa weryfikacja, czy nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do danych osobowych zarejestrowanych użytkowników. Co powinny zrobić osoby, których dane mogły zostać wykradzione?

Na skutek ataku hakerskiego system informatyczny firmy Agata przez pewien czas nie działał poprawnie. Jak czytamy w komunikacie, obecnie system działa prawidłowo i możliwe jest ponowne robienie zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie online na agatameble.pl.

Agata weryfikuje, czy skradziono dane klientów

Jak ustalił serwis niebezpiecznik.pl, firma informuje swoich kontrahentów, że naruszenie ochrony danych polegało na tym, iż chwilowo utraciła do nich dostęp i naruszono ich poufność, ale mogło też dojść do ich skopiowania, co jest obecnie sprawdzane. Naruszone zostały dane przetwarzane elektronicznie, w tym m.in. dane służbowe i kontaktowe osób, z którymi spółka współpracuje. Hakerzy zyskali ponadto dostęp m.in. do danych finansowych

"Zgodnie z procedurą bezpieczeństwa weryfikujemy obecnie czy nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do danych klientów takich jak: imię, nazwisko, adres, telefon czy e-mail. Niezależnie od rezultatu tej weryfikacji już teraz prosimy klientów o zwracanie uwagi na potencjalne, nieznane telefony lub wiadomości e-mail mogące mieć na celu na przykład pozyskanie danych lub wyłudzenia" – apeluje spółka w komunikacie adresowanym do użytkowników serwisu agatameble.pl.
Zastrzeż PESEL!

Warto uzupełnić, że skuteczną metodą ograniczenia potencjalnych szkód finansowych, jakie mogłyby wyniknąć z powodu nieuprawnionego wykorzystania skradzionych danych osobowych do celów przestępczych, jest zastrzeżenie numeru PESEL. Wszyscy zarejestrowani użytkownicy serwisu agatameble.pl powinni niezwłocznie dokonać tej czynności. Można to zrobić przez internet lub w dowolnym urzędzie gminy.

Przypomnijmy, że od 1 czerwca 2024 r. instytucje finansowe, np. banki, mają obowiązek weryfikować przy zawieraniu np. umowy kredytu lub pożyczki, czy numer PESEL jest zastrzeżony. Jeśli tak jest, realizacja transakcji jest niemożliwa. Wszelkie ewentualne szkody, jakie mógłby ponieść właściciel zastrzeżonego numeru PESEL, obciążają instytucję, która nie dopełniła obowiązku weryfikacji.

Zastrzeżenie numeru PESEL w żaden sposób nie blokuje możliwości rejestracji do lekarza, realizacji recepty czy załatwienia sprawy urzędowej.

Historia marki Agata sięga roku 1952, w którym powstało państwowe przedsiębiorstwo produkcyjne pod nazwą "Bytomskie Fabryki Mebli". Przez kolejne 70 lat przedsiębiorstwo przeszło szereg transformacji, by finalnie stać się prywatną spółką akcyjną z wyłącznie polskim kapitałem.

Agata to obecnie 35 sklepów wielkopowierzchniowych z szeroką ofertą mebli i dodatków do aranżacji wnętrz. Sklepy sieci oferują artykuły ponad 250 różnych producentów z Polski i zagranicy.

31.03.2025 / 08:15
StoryEditor
Kawa first. Paweł Sitarski, dyrektor sklepów w Tchibo Warszawa zapowiada dalszy rozwój biznesu retailowego w Polsce i mówi, że przestrzeń kawiarniana to dla sieci priorytet
Paweł Sitarski, dyrektor sklepów w Tchibo Warszawa zapowiada dalszy rozwój sieci w Polsce (fot. materiały prasowe)

Liczba lokali Tchibo działających w Polsce niedawno przekroczyła 50. Paweł Sitarski, dyrektor sklepów w Tchibo Warszawa mówi, że nasz rynek ma dla firmy ogromny potencjał wzrostu. Zapowiada dalszą ekspansję sieci, fokus na przestrzeń kawiarnianą, a także delikatny zwrot w strategii dotyczącej lokalizacji placówek.

Na retailowy biznes Tchibo w Polsce składa się obecnie 51 placówek – 43 z nich to sklepy regularne, a 8 to outlety. – Miniony rok był dla nas czasem intensywnej ekspansji i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.03.2025 / 14:57
StoryEditor
Grupa Żabka dywersyfikuje finansowanie. W planach jest nowy program emisji obligacji
Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/Łukasz Rawa)

Grupa Żabka ogłosiła zawarcie umowy dotyczącej programu emisji obligacji. W ramach porozumienia, drugim emitentem została Żabka Polska, a w roli organizatorów i dealerów wystąpiły Bank Polska Kasa Opieki, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polska, Santander Bank Polska oraz Trigon Dom Maklerski.

Program emisji obligacji, zawarty na czas nieokreślony, umożliwia niezależną emisję papierów wartościowych przez Żabkę Group i Żabkę Polska do łącznej maksymalnej kwoty miliarda...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. marzec 2025 17:43