Od wtorku 17 września br. klienci Biedronki mogą się zaangażować w akcję pomocową dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Największa sieć handlowa w kraju uruchomiła zbiórkę na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża. Środki ze zbiórki zostaną przeznaczone na wsparcie osób poszkodowanych przez powódź oraz zakup sprzętu ratunkowego i pomocowego.
- Z naszych wcześniejszych doświadczeń wiemy, jak ogromna jest chęć pomagania wśród naszych klientów, dlatego uruchomiliśmy zbiórki na kasach, aby mogli wspierać powodzian w trakcie codziennych zakupów, współpracując z PCK - mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu w sieci Biedronka.
Wpłaty pieniężne można realizować we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Jak pomóc? W kasach samoobsługowych pojawia się komunikat zachęcający do pomocy finansowej dla dotkniętych powodzią, po którym klient, wybierając flagę Polski, będzie mógł zadeklarować konkretną kwotę wsparcia – 1 zł lub wielokrotność tej kwoty.
W przypadku kasy tradycyjnej wystarczy potwierdzić kasjerowi chęć wsparcia i określić dokładną kwotę również stanowiącą wielokrotność 1 zł, by doliczono ją do paragonu. Informacja o pomocy przekazanej przez klienta powodzianom, zostanie wydrukowana na dole paragonu.
Całość zgromadzonych środków zostanie przekazana do PCK na długotrwałą pomoc dla powodzian, m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowalnych lub osuszaczy i nagrzewnic.
Obecnie na terenach dotkniętych powodzą zamkniętych jest 20 sklepów Biedronka. Niektóre z nich zostały zalane, do części zalane zostały drogi dojazdowe. Sytuacja jest dynamiczna, dlatego monitorujemy ją na bieżąco i reagujemy na zmiany.
Klienci Biedronki z terenów powodziowych dzięki aplikacji Moja Biedronka otrzymują bieżące informacje, w których sklepach aktualnie zrobią zakupy, a w których obecnie nie jest to możliwe.