01.02.2024 / 17:25
StoryEditor

Aldi też obniża ceny, przebijając Biedronkę i Lidla. W czym Aldi jest lepsze od swoich dyskontowych rywali?

Aldi postanowiło nie być gorsze od Biedronki i Lidla. Sieć ogłosiła, że na stałe obniża ceny 500 produktów (fot. Mateusz Libisz)
Walka dyskontów o klientów znów się zaostrza. Do sieci Lidl i Biedronka, które obniżyły ceny odpowiednio 300 i 360 produktów dołączyło Aldi. 1 lutego ten dyskonter pochwalił się, że obciął regularne ceny kilkuset artykułów. Ilu dokładnie?

Tegoroczną potyczkę na obniżki rozpoczęła sieć Lidl, zapowiadając, że w końcówce stycznia i lutym zetnie ceny 300 produktów. Biedronka nie mogła być gorsza, dorzuciła więc odrobinę do pieca i do 60 artykułów, których ceny obniżyła już w styczniu, dołożyła kolejnych 300, wysuwając się w tej walce na pozycję lidera. Pytanie co obie te sieci, czyli Biedronka i Lidl zrobią, teraz kiedy lekkiego pstryczka w nos dało im Aldi.

Aldi obniża ceny 500 produktów

1 lutego sieć Aldi ogłosiła, że tnie regularne ceny aż 500 produktów. Dyskonter zaznacza, że owa obniżka sięga 30 proc. i dotyczy całego asortymentu spożywczego. Są w nim produkty z kategorii mięso (między innymi kiełbasa myśliwska, szynka, schab, parówki, czy filet z piersi indyka), nabiał (sery, jogurty, śmietana), pieczywo (chleby, bagietki, donuty), produkty śniadaniowe (kawa, konfitura, musli), mrożonki, przekąski i napoje. Do tego dochodzą produkty gospodarstwa domowego (papier toaletowy, ręczniki kuchenne, papier do pieczenia). Podsumowując, tak jak w przypadku Biedronki i Lidla są to produkty z tzw. podstawowego koszyka. 

Stałe działanie zamiast akcji promocyjnych

Sieć zapowiada jednak, że lista artykułów z niższymi cenami będzie sukcesywnie prezentowana we wszystkich kanałach sprzedaży, a z czasem także rozbudowywana o kolejne produkty. Aldi zastrzega przy tym, że owa lista może ewoluować w czasie. Dyskonter zaznacza również, że akcja promocyjna nie jest ograniczona w czasie, a stanowi "stałe działanie mające na celu ułatwienie klientom oszczędzania". W tym miejscu należy odnotować, że obniżki cen zaproponowane przez Biedronkę i Lidla mają trwać do 29 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów produktów, które zostały nimi objęte.

Gdzie jest Aldi, a gdzie Lidl i Biedronka?

Na koniec warto zaznaczyć, że działania sieci Aldi mogą nie przestraszyć konkurencji, ze względu na różnice w skali działalności. Adi ma bowiem w Polsce aktualnie ponad 300 sklepów, podczas gdy Biedronka przeszło 3,5 tys., a Lidl ponad 850. Do tego trio dochodzi jeszcze czwarty dyskonter - Netto mający obecnie na koncie około 660 placówek.

 

19.07.2024 / 14:24
StoryEditor
Nowe oblicze kas w Żabce. Zmiany mają jeden cel. Wiemy jaki
Żabka wprowadza zmiany w obrębie dualnych kas samoobsługowych. Największą z nich jest nowa, wyróżniająca je kolorystyka (fot. Wiadomości Handlowe/Paweł Jachowski)
Latem 2022 r. Żabka chwaliła się, że zainstalowała dualne kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach działających w ramach sieci. Minęły dwa lata i Żabka zaczęła – już bez rozgłosu – wprowadzać zmiany w obrębie stanowisk z tymi urządzeniami oraz samych urządzeń. Czym nowe kasy różnią się od starych?

Dualne kasy samoobsługowe, testowane przez sieć Żabka od końca 2019 r., a od 2022 r. będące w niej standardem, swoją nazwę zawdzięczają temu, że – w zależności od potrzeb – mogą...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2024 / 14:04
StoryEditor
Jan Słowik, członek zarządu Lidl Polska: Rywalizacja między Lidlem a Biedronką nie skończy się nigdy
Jan Słowik, członek zarządu ds. sprzedaży Lidl Polska
– Myślę, że rywalizacja między Lidlem a Biedronką w kontekście ceny i klienta nie skończy się nigdy – stwierdził Jan Słowik podczas kongresu Retail Trends 2024. Członek zarządu ds. sprzedaży w Lidla Polska wyraził przekonanie, że jedyne co się będzie zmieniało to intensywność owej rywalizacji.

Jan Słowik, członek zarządu ds. sprzedaży Lidl Polska uważa, że rywalizacji o klienta między Lidlem a Biedronką będzie toczyła się tak długo, jak długo te sieci będą obecne...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 08:39