12.04.2024 / 12:35
StoryEditor

Dyskonty nie biorą jeńców! Spożywczy handel detaliczny w Polsce w 2023 roku - kluczowe dane o rozwoju rynku i formatów

Typowy rok w handlu w Polsce: rosną dyskonty i udziały marek własnych w sprzedaży (fot. woff/Shutterstock)
Rynek handlu detalicznego żywnością urósł w 2023 r. w Polsce o 11,7 proc., a w przypadku samego handlu nowoczesnego przychody podskoczyły o 13,2 proc. - wynika z danych McKinsey & Company. Sprawdź, jak radziły sobie poszczególne formaty sklepów, o ile wzrosła sprzedaż marek własnych i poznaj inne ważne wskaźniki dotyczące polskiego rynku.

Spośród sklepów stacjonarnych z artykułami spożywczymi, w ubiełym roku najmocniej urosły dyskonty, które zwiększyły sprzedaż o 16,4 proc. Supermarketom przychody pods...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.12.2024 / 16:05
StoryEditor
Polacy zrobią zakupy świąteczne tak, jak zwykle - czyli na ostatnią chwilę
(fot. TSV-art/Shutterstock)

Z zakupami świątecznymi nie wypada się spieszyć - zdają się myśleć Polacy. Tydzień przed Bożym Narodzeniem wybiera się do sklepów w tym celu 33,8 proc. rodaków, czyli więcej osób niż rok temu. Do tego 28,2 proc. zamierza je zrobić dosłownie kilka dni przed świętami. To również liczniejsza grupa niż przed rokiem, zwracaja uwagę Grupa Blix, która przygotowała raport na ten temat.

Ubyło natomiast konsumentów robiących zakupy świąteczne w pierwszej połowie grudnia. Ponadto dużo mniej osób chce je realizować przynajmniej w części lub w całości online. Tym r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.12.2024 / 08:39
StoryEditor
Nie Biedronka i nie Lidl. Wiemy kto kupił masło z państwowych rezerw strategicznych. Czy ceny spadną?
Wiemy kto kupił masło z państwowych rezerw strategicznych. Czy ceny spadną? (fot. Shutterstock)

Sprzedaż masła z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych (RARS) zakończyła się wyłonieniem dwóch nabywców: Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita oraz Milkpol Polska. Obie firmy złożyły najkorzystniejsze oferty w przetargu pisemnym, spełniając wszystkie wymagane warunki.

Decyzja RARS o sprzedaży rezerw masła wynika z trudnej sytuacji na rynku mleczarskim. Znaczny wzrost cen masła na rynkach światowych, spowodowany niedoborem mleka, wpłynął na de...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. grudzień 2024 12:53