- Rozwijamy się cały czas, dążąc do tego, aby nasza oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna i konkurencyjna na tak dynamicznie zmieniającym się rynku. Dlatego, zgodnie ze strategią poszerzania zasięgu działania, uruchamiamy oddział w Gdyni. Dołączyliśmy do swoich struktur firmę, która tak jak my, ma wieloletnie doświadczenie w handlu zagranicznym. Nowa lokalizacja pozwoli nam wzmocnić naszą markę i dotrzeć do nowych klientów w USA, Kanadzie, Chinach czy Skandynawii. To takie nasze morskie okno na świat – mówi Karol Wroński, współwłaściciel Spiżarni.
Spółka nie zdradza, kogo konkretnie przejęła. Zapewnia jednak, że akwizycja firmy z Gdyni otwiera możliwości dystrybucji towarów także drogą morską i na nowe rynki. W przejętym podmiocie zatrudnionych jest 40 osób, które dołączą do 450 pracowników zatrudnionych w centrum dystrybucyjnym Spiżarni w Lublinie, jak również przedstawicieli handlowych i magazynierów w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Holandii.
Niemal dwie dekady Spiżarni
W 2023 r. obroty spółek wchodzących w skład grupy Spiżarnia wyniosły ok. 1 mld zł. Firma od 19 lat eksportuje żywność do Europy Zachodniej, głównie do Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie posiada cztery magazyny cross-dock oraz jeden tego typu w Holandii, skąd obsługuje klientów także w Belgii, Niemczech, Austrii i Francji. Z tych magazynów przeładunkowych, przywiezione z Polski produkty, trafiają na sklepowe półki.
W ubiegłym roku Spiżarnia, korzystając z 3,5 tys. tirów, przewiozła ponad 110 tys. palet z towarem. Firma rozbudowa także centrum dystrybucyjne w Lublinie do 25 tys. mkw.
Towar z Polski dystrybuowany przez Spiżarnię trafia do blisko 1,1 tys. sklepów za granicą. Wśród tych sklepów są placówki &market, prowadzone na zasadzie franczyzy. Spółka gwarantuje im wsparcie marketingowe, organizacyjne i preferencyjne warunki zakupowe.