13.01.2022 / 01:05
StoryEditor

Drogerie Hebe urosły w 2021 r. o ponad 20 proc. Biznes e-commerce coraz ważniejszy w strategii sieci

Drogeriua Hebe w Augustowie (Hebe)
Sieć drogerii Hebe zanotowała w 2021 r. mocny wzrost sprzedaży (w walucie lokalnej) o 16,7 proc. Po wyłączeniu biznesu aptecznego, który został zamknięty w lipcu 2020 r., sprzedaż wzrosła o 23,8 proc. przy LFL na poziomie 17,5 proc.(LFL obejmuje sprzedaż internetową).

W IV kw. 2021 r. sprzedaż Hebe wzrosła o 32,6 proc. przy LFL na poziomie 25,1 proc. Należy jednak przypomnieć, że koniec 2020 roku był objęty wieloma ograniczeniami w handlu, szczególnie w działalności centrów handlowych. Podobnie jak pierwsze cztery miesiące 2021 r.

W euro sprzedaż Hebe sięgnęła 278 mln, co oznacza wzrost o 13,5  proc. w porównaniu z rokiem 2020 r. W IV kw. ub. r. sprzedaż wyniosła 84 mln euro, co oznacza wzrost o 29,5 proc. r/r.

W centrum strategii rozwoju Hebe jest sprzedaż internetowa, która mocno wzrosła w 2021 r., i generuje obecnie 13 proc. całkowitej sprzedaży firmy. Należy także przypomnieć, że w 2021 roku firma rozpoczęła testy sprzedaży za pośrednictwem platformy e-commerce na nowych rynkach.

Hebe uruchomiło w 2021 r. 25 drogerii, nie zamknęło ani jednej. Obecnie sieć liczy 291 placówek.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

29.03.2025 / 15:15
StoryEditor
Reserved minimalizuje odpady: nowa odsłona designerskich witryn w kluczowych lokalizacjach

Należąca do grupy LPP marka modowa Reserved wprowadza innowacyjne rozwiązanie w produkcji witryn sklepowych. W tworzeniu dekoracji ekspozycyjnych na 2025 rok aż 65 proc. materiałów pochodzi z recyklingu, któremu poddane zostały w 100 proc. dekoracje sezonowe z Polski z 2023 roku.

Pomimo dynamicznego wzrostu sprzedaży online salony stacjonarne wciąż odgrywają kluczową rolę w procesie zakupowym klientów. Cenią oni możliwość obejrzenia i przymierzenia ubrań oraz zwracają uwagę na sposób prezentacji kolekcji. Witryny sklepowe to zarówno element dekoracyjny, jak i istotne narzędzie budowania wizerunku marki, a także przyciągania uwagi. 

Ich siła tkwi w kreatywności - ciekawie zaprojektowana ekspozycja pozwala zatrzymać wzrok i zaciekawić klienta, aby finalnie zachęcić go do wejścia do sklepu. Projektowanie witryn to działanie na pograniczu mody i sztuki, a najważniejszym aspektem jest znalezienie równowagi pomiędzy oryginalnością a spójnością z estetyką marki.

Witryny sklepowe a ochrona środowiska

Reserved wprowadza innowacyjne rozwiązanie w tym obszarze. Nowe witryny w salonach brandu łączą designerską formę z troską o środowisko. Marka należąca do gdańskiej spółki dokonała analizy już wykorzystanych materiałów oraz możliwości ich ponownego wykorzystania.

– Jako marka działająca w duchu GOZ ciągle obserwujemy rynek i pojawiające się na nim możliwości. Zależy nam na łączeniu technologii z dbaniem o środowisko. Widzimy, że skala realizacji coraz bardziej zaawansowanych technik produkcji we wnętrzach zyskuje na popularności. Widać to np. na targach w Mediolanie czy w Düsseldorfie – mówi Dagmara Gałecka, art director window & interior display w Reserved.

image
Witryny z recyklingu
FOTO: fot. Mat.pras.

Projekt pod hasłem „REuse, REduce, REcycle”, marka realizuje we współpracy z firmą Migaloo Home. Jest on przykładem kompleksowego podejścia do działań w duchu zrównoważonego rozwoju, nie tylko w zakresie mody, ale też wykorzystania zasobów Reserved. Objął on zasięgiem łącznie 20 lokalizacji w Polsce i w Europie, czyli wszystkie witryny w kluczowych lokalizacjach, które są specjalnie projektowane na każdy sezon. 

Będzie można je zobaczyć m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Katowicach. Pojawią się także za granicą, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Czechach, Estonii, Serbii oraz na Litwie, Łotwie, Ukrainie i Węgrzech. Ekspozycje będą dostępne od marca 2025 roku i pozostaną na miejscu aż do zimy.

– Po raz pierwszy tego typu działania zrealizowaliśmy w salonie Reserved w Mediolanie. Miało to miejsce w 2023 roku, przy tworzeniu artystycznej instalacji przypominającej bryłę lodową. Została ona wyprodukowana z ponad 350 kg opakowań po gumach do żucia, które pochodziły z fabrycznie wadliwej partii. Każde opakowanie miało wgniecenie, eliminujące je z dalszego procesu produkcji. Nasza technologia pozwoliła zamienić te elementy brył lodowych w płyty przypominające ogień lub wodę. Upcyklingowe działania w duchu less waste są niezwykle ważne w tak dynamicznie rozwijającej się branży, jaką jest retail odzieżowy – mówi Monika Błaszkowska z Migaloo Home.

Reserved a zrównoważony rozwój

Tym razem wystrój witryn bazuje na elementach wykorzystanych we wcześniejszych aranżacjach. Przetworzone zostały wszystkie elementy ekspozycji użyte w 2023 roku w salonach na terenie Polski. Proces rozpoczął się od analizy odpadów, co pozwoliło określić ich dalszą przydatność. Wykorzystano m.in. tapety winylowe, które wcześniej pełniły rolę parawanów i okładziny ekspozytorów. Użyto również płyt, które służyły jako podesty. Dzięki tego rodzaju upcyklingowi odpady zostały przekształcone w artystyczne dzieła, a poprzednie witryny zachowały cyrkularność materiałów w 100 proc. To pierwszy projekt w Polsce, w którym duża marka realizuje witryny w taki sposób.

– Cały proces tworzenia nowych witryn wymagał od nas zaangażowania wielu działów firmy - od logistyki, przez analizę środowiskową, po projektowanie i produkcję. Było to dla nas duże wyzwanie, ale udało nam się przekuć je w świetny projekt, który jest nie tylko elementem dekoracji i budowania wizerunku marki, ale też ma przełożenie na nasz impact środowiskowy – dodaje Dagmara Gałecka.

Zrównoważony rozwój i gospodarka cyrkularna to ważne elementy strategii Reserved. Jednym z przykładów wcześniejszych działań marki w obszarze GOZ był udział w kampanii LPP „Wear Your Story”. Została ona zrealizowana w odpowiedzi na wyraźną potrzebę edukacji i dialogu z konsumentami. Miała na celu zwiększenie świadomości i wrażliwości środowiskowej klientów oraz zwrócenie ich uwagi na konieczność zmiany codziennych nawyków i podejścia do mody. Promowała odpowiedzialne użytkowanie odzieży - zachęcała do upcyklingu oraz powrotu do naprawiania ubrań, by przedłużyć ich żywotność. Wyniki kampanii „Wear Your Story” pokazały rosnącą otwartość konsumentów oraz ich zaangażowanie w tego rodzaju inicjatywy edukacyjne.

Projekt stworzony we współpracy z firmą Miagloo Home to kolejny przykład działań marki Reserved, który pokazuje, że w branży retail możliwe jest ograniczenie ilości odpadów. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa efektywne zarządzanie zasobami oraz ich ponowne wykorzystanie, co przekłada się na realne korzyści dla środowiska. Dążąc do bardziej zrównoważonej przyszłości mody, marka należąca do LPP angażuje swoich klientów w inicjatywy na rzecz gospodarki cyrkularnej, pokazując, że nawet niewielkie zmiany mogą mieć znaczący wpływ na branżę.

Czym się zajmuje LPP?

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 41 rynkach na świecie. 

Spółka posiada sieć ponad 2500 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2 mln mkw. i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 43 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do indeksu MSCI Poland.

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

26.03.2025 / 10:15
StoryEditor
Benefity w sektorze MŚP to nie tylko sposób na zwiększenie motywacji kadr. Budują też wizerunek pracodawcy
Benefity pozapłacowe przyczyniają się do redukcji stresu (fot. Shutterstock)

Dla niemal połowy pracodawców z sektora MŚP benefity to sposób na zwiększenie motywacji i efektywności zespołów - wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Keralla Research na zlecenie VanityStyle. Jakie jeszcze korzyści z oferowanFlagsia pracownikom świadczeń pozapłacowych dostrzegają mikro, mali i średni przedsiębiorcy?

Jak wynika z danych zebranych na zlecenie VanityStyle, już 92 proc. firm z sektora MŚP oferuje benefity. Główną korzyścią wynikającą z przyznawania świadczeń pozapłacowych, którą zauważa 47 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu, jest zwiększenie motywacji i efektywności pracowników. Takiego zdania jest m.in. 57 proc. przedstawicieli średnich podmiotów oraz 54 proc. reprezentantów firm usługowych. Z kolei 41 proc. ankietowanych uważa, że oferowanie benefitów przekłada się na większe zaangażowanie członków zespołu w wykonywaną pracę.

– Pozycja benefitów pozapłacowych w sektorze MŚP umacnia się z roku na rok, a ich rola w budowaniu motywacji zespołów jest nie do przecenienia. Mikro, mali i średni pracodawcy coraz częściej dostrzegają, że inwestowanie w zdrowie, rozwój oraz dobre samopoczucie pracowników przekłada się na ich zaangażowanie, efektywność i lojalność - mówi Joanna Skoczeń, prezes zarządu VanityStyle. - W dłuższej perspektywie wspiera to stabilność kadrową oraz ułatwia przyciąganie i zatrzymywanie talentów, co z kolei pomaga niwelować problemy, takie jak chociażby rotacja. Warto jednak pamiętać, że aby osiągnąć ten efekt, kluczowe jest dopasowanie świadczeń do realnych potrzeb pracowników – wyjaśnia.

Benefity budują wizerunek pracodawcy

Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie VanityStyle wskazują ponadto, że dla przedsiębiorców z sektora MŚP istotną korzyścią wynikającą z oferowania pracownikom benefitów jest budowanie wizerunku pracodawcy. Na kwestię employer brandingu zwraca uwagę 39 proc. respondentów, w tym przede wszystkim przedstawiciele średnich firm (49 proc. wskazań).

- Nasilające się problemy z pozyskaniem i utrzymaniem pracowników, w tym przede wszystkim talentów, sprawiły, że już nie tylko duże korporacje i duże przedsiębiorstwa, ale również firmy z sektora MŚP podejmują działania mające na celu budowanie atrakcyjnego wizerunku, zarówno w oczach pracowników, jak i kandydatów – tłumaczy Wiktor Pastucha, CEO agencji komunikacyjno-strategicznej Wills Integrated.

Wymienia, że w niektórych branżach, takich jak IT, inżynieria czy finanse, presja jest na tyle duża, że za działania employer barandingowe odpowiadają już nie tylko działy HR, ale także agencje komunikacyjne, których rolą jest tworzenie spójnej i angażującej narracji zarówno na temat kultury organizacyjnej firmy, jej wartości, pozycji rynkowej, jak też atmosfery pracy, oferowanych benefitów czy możliwości rozwoju. 

Ponadto 38 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP uważa, iż benefity pozapłacowe przyczyniają się do redukcji stresu. Takiego zdania są przeważnie przedstawiciele firm produkcyjnych (53 proc. wskazań) oraz średnich przedsiębiorstw (44 proc. wskazań).

– Stres stał się jednym z dominujących aspektów naszego życia, negatywnie wpływając na nasze zdrowie mentalne i fizyczne. Dotyczy to zarówno sfery prywatnej, jak i zawodowej. Już niemal 1/5 przedsiębiorców z sektora MŚP postrzega stres w kategorii istotnego wyzwania kadrowego – mówi Joanna Skoczeń. – Warto zauważyć, że jednym z najskuteczniejszych sposobów redukcji stresu jest aktywność fizyczna, dlatego coraz więcej firm stara się zachęcić pracowników do ruchu, np. zapewniając dostęp do kart sportowych. To benefit, który oferuje pracownikom już 24 proc. firm z sektora MŚP – dodaje.

Zaledwie 1 proc. przedsiębiorców nie widzi korzyści z benefitów

Jedna czwarta przedsiębiorców biorących udział w badaniu jest zdania, że benefity pozapłacowe to dobra alternatywa dla podwyżek. Z kolei 24 proc. ankietowanych uważa, że oferowanie świadczeń pozapłacowych przyczynia się do zmniejszania absencji chorobowych. A te dla pracodawców stanowią coraz większe wyzwanie. Jak wynika z danych ZUS, tylko w okresie od stycznia do lipca 2024 r. zarejestrowano 15,6 mln zaświadczeń lekarskich o czasowej niezdolności do pracy wystawionych na łączną liczbę 168,0 mln dni.

Według danych zebranych na zlecenie VanityStyle jedynie 1 proc. badanych przedsiębiorców nie widzi żadnych korzyści z oferowania świadczeń pozapłacowych. Za to w 2025 roku budżet na świadczenia pozapłacowe zamierza zwiększyć aż 27 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Najpopularniejszymi benefitami w sektorze MŚP są obecnie ubezpieczenia na życie (oferowane przez 35 proc. badanych firm), spotkania integracyjne i okolicznościowe (29 proc. wskazań), prywatna opieka medyczna (25 proc. wskazań), a także programy rozwojowe i szkolenia, karty sportowe oraz dofinansowanie posiłków (24 proc. wskazań). 

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

01. kwiecień 2025 08:52