Pierwsza placówka sieci Douglas w Polsce wystartowała ponad 23 lata temu. Co jednak istotne, od ubiegłego roku marka otworzyła 17 nowych lokalizacji w Polsce oraz zainwestowała w przebudowę 21 istniejących perfumerii. Douglas konsekwentnie rozszerza swoją ofertę, wprowadzając ponad 90 nowych marek rocznie, w tym takich jak Dolce & Gabbana, Molton Brown, Babor czy Miller Harris.
– Rynek beauty jest bardzo dynamiczny i kształtowany przez zmieniające się trendy konsumenckie. Perfumeria w Galerii Starówka w Lesznie to koncepcja, z którą rozwijamy się z sukcesem w miastach o średniej liczbie mieszkańców. Klient znajduje tam nie tylko najważniejsze marki z obszaru premium beauty, ale również najnowsze trendy z social mediów – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska & CEE.
Dodaje, że niezmiennym elementem konceptu Douglas są dobrze wyszkoleni konsultanci beauty i unikatowe usługi. Strategia firmy polega bowiem również na edukowaniu i budowaniu lojalności przez jakość, dobre doznania zakupowe i dodatkowe usługi.
– Nasze sklepy stanowią istotny element strategii omnichannel, a osiągnięcie liczby 150 perfumerii w Polsce to kolejny kamień milowy w realizacji naszych długoterminowych celów – dodaje Mosurek-Zava.
Prawie 200 mkw. i topowe marki
Nowa perfumeria w Galerii Starówka w Lesznie zajmuje powierzchnię 196 mkw. i jest drugą perfumerią w tym mieście. W asortymencie znajduje się ponad 80 marek, w tym renomowane globalne marki premium, takie jak Estée Lauder, Yves Saint Laurent czy Sensai. Oferta Douglas w Lesznie to też bezpłatne, spersonalizowane konsultacje doboru odpowiednich produktów
do pielęgnacji skóry, makijażu i perfum. Dodatkowo perfumeria oferuje bezpłatną konsultację stanu skóry twarzy oraz bezpłatny 15-minutowy makijaż.
W ramach strategii rozwoju „Let it Bloom”, Douglas nieustannie poszerza swoją ofertę produktową, oferując obecnie ponad 1600 marek. Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wdrożyła nowoczesne rozwiązania dopasowane dla obu kanałów sprzedaży. Jak to wygląda w rzeczywistości? Klienci mają możliwość odbioru zakupów internetowych w perfumerii poprzez usługę click & collect, a także mogą korzystać z pomocy doradców kosmetycznych w sklepie do zakupów online, wybierając z porfolio marek dostępnego na douglas.pl. Mogą również zarezerwować usługi w perfumerii przez stronę internetową oraz skorzystać ze sprzedażowych eventów live na stronie internetowej e-shopu.
Grupa Douglas to jeden z europejskich liderów sprzedaży kosmetyków. W roku obrotowym 2022/23 wygenerowała sprzedaż netto w wysokości 4,1 mld euro i zatrudniała około 18 tys. osób w całej Europie.