19.09.2024 / 16:24
StoryEditor

Delikatesy Centrum i Lewiatan uszkodzone w wyniku powodzi. Grupa Eurocash podaje wstępne szacunki zamkniętych sklepów

Sklep sieci Delikatesy Centrum (fot. Eurocash)

Grupa Eurocash na ten moment ma informacje o blisko 50 sklepach, które zostały uszkodzone w wyniku powodzi na południu Polski. Zniszczeniu uległy sklepy Delikatesów Centrum i Lewiatana oraz partnerskie placówki funkcjonujące w ramach sieci Moje Sklepy.

Według szacunków Eurocashu, w wyniku powodzi zamkniętych zostało 30 sklepów Lewiatan, sześć placówek Delikatesy Centrum i osiem sklepów prowadzonych w ramach sieci partnerskich (Moje Sklepy). Kilkanaście z nich zostało zalanych, inne zostały zamknięte z powodu braku prądu, trudności logistycznych lub zaangażowania pracowników w ochronę przeciwpowodziową i niesienie pomocy poszkodowanym.

Eurocash zapowiada pomoc dla franczyzobiorców

Grupa podała, że "z wielkim niepokojem" obserwuje sytuację na południu Polski. Powódź dotknęła nie tylko sklepy prowadzone w ramach sieci, których organizatorem jest Eurocash, ale także pracowników, partnerów biznesowych i franczyzobiorców.

Zarazem Eurocash deklaruje, że jego kluczowa infrastruktura logistyczna nie jest zagrożona. "Ze względu na zamknięcia przekierowaliśmy nasze zasoby logistyczne, zwiększając dostawy do innych sklepów w regionie, aby ułatwić lokalnym społecznościom dostęp do niezbędnych produktów. Zostały podjęte działania doraźne i będziemy kontynuować wysiłki, aby jak najszybciej przywrócić normalne funkcjonowanie naszych placówek oraz wesprzeć naszych partnerów i wszystkich poszkodowanych" - tłumaczy firma.

Eurocash przekazał też, iż zaangażował się w liczne działania pomocowe. "Naszym priorytetem jest dostosowanie pomocy do rzeczywistych potrzeb, dlatego staramy się na bieżąco ustalać, jakiego wsparcia wymagają poszkodowani, aby jak najlepiej im pomóc. W pierwszej kolejności skoncentrowaliśmy się na wsparciu naszych pracowników i ich rodzin zamieszkałych na zalanych terenach. Oferujemy im zapomogi finansowe, pomoc psychologiczną oraz produkty niezbędne w codziennym życiu – w zależności od potrzeb. W przypadku franczyzobiorców, aby przyspieszyć proces decyzyjny, nasze poszczególne sieci organizują pomoc indywidualnie, zgodnie z bieżącymi potrzebami i możliwościami" - podkreśla grupa.

Pomoc w hurtowniach i sklepach

"Równocześnie aktywnie angażujemy się w pomoc dla wszystkich dotkniętych powodzią. Już w niedzielę otworzyliśmy hurtownię w Kłodzku, aby umożliwić dostawy wody i konserw dla straży pożarnej. Od poniedziałku pozostałe nasze hurtownie w pobliżu zalanych terenów przekazują niezbędne produkty, w tym wodę dla straży, sztabów kryzysowych i wolontariuszy pracujących na miejscu. Organizujemy też transporty żywności i środków czystości bezpośrednio do poszkodowanych" - dodaje Eurocash.

Giełdowa grupa poinformowała również o zaangażowaniu się w pomoc dla zalanej Szkoły Podstawowej w Nysie poprzez zbiórkę żywności i środków czystości. "Dodatkowo współpracujemy z naszymi klientami i franczyzobiorcami. Od poniedziałku we wszystkich hurtowniach na terenach powodziowych ustawiliśmy kosze na zbiórki produktów, które są przekazywane bezpośrednio do sztabów kryzysowych. Planujemy rozszerzyć akcję na hale cash&carry w całej Polsce oraz sklepy franczyzowe, skąd nasze ciężarówki będą dostarczać produkty do najbardziej potrzebujących" - zapowiada Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.

CZYTAJ TAKŻE: Kilkadziesiąt sklepów związanych z Grupą Eurocash uszkodzonych przez wodę

12.12.2024 / 13:57
StoryEditor
Amerykański sen spełnia się w Dino. Marcin Jędraszak zaczynał za kasą w markecie Dino, a teraz będzie zarządzał firmą
Marcin Jędraszak, obecny dyrektor działu sprzedaży w sieci Dino, a kiedyś kasjer w jednym z marketów, został powołany na członka zarządu społki Dino Polska (fot Wiadomoscihandlowe.pl/kk)

Rada nadzorcza Dino Polska podjęła uchwałę o powołaniu na członka zarządu spółki Marcina Jędraszaka. Obecny dyrektor działu sprzedaży, a na początku zwykły kasjer w markecie Dino, obejmie nową funkcję 1 stycznia 2025 r.

Marcin Jędraszak ma 42 lata, a z Dino Polska jest zawodowo związany od 20. Zaczynał w 2004 r. na stanowisku magazynier/kasjer.

Od sklepu, przez magazyn i administrację do d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.12.2024 / 16:08
StoryEditor
Allegro wypowiada wojnę podróbkom. Właściciel platformy wprowadził kary za próby ich sprzedaży
Podróbki stanowią duży problem m.in. dla branży odzieżowej, ale też kosmetycznej czy zabawkarskiej (fot. Shutterstock)

Handel podróbkami naraża przemysł na poważne straty. Sama tylko branża odzieżowa traci z tego tytułu niemal 12 miliardów euro rocznie, co stanowi około 5,2 proc. całkowitego obrotu tego sektora. – W Polsce najwięcej podróbek pojawia się na Allegro – stwierdza Marta Macuga, adwokat z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy. 4Właściciel platformy zdaje się mieć świadomość skali problemu, bo postanowił z nim walczyć. Jak?

Marta Macuga, adwokat z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, która przeanalizowała nowy regulamin korzystania z Allegro stwierdziła, że został on wprowadzony m.in. po to, żeby...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 07:27