19.09.2024 / 16:24
StoryEditor

Delikatesy Centrum i Lewiatan uszkodzone w wyniku powodzi. Grupa Eurocash podaje wstępne szacunki zamkniętych sklepów

Sklep sieci Delikatesy Centrum (fot. Eurocash)

Grupa Eurocash na ten moment ma informacje o blisko 50 sklepach, które zostały uszkodzone w wyniku powodzi na południu Polski. Zniszczeniu uległy sklepy Delikatesów Centrum i Lewiatana oraz partnerskie placówki funkcjonujące w ramach sieci Moje Sklepy.

Według szacunków Eurocashu, w wyniku powodzi zamkniętych zostało 30 sklepów Lewiatan, sześć placówek Delikatesy Centrum i osiem sklepów prowadzonych w ramach sieci partnerskich (Moje Sklepy). Kilkanaście z nich zostało zalanych, inne zostały zamknięte z powodu braku prądu, trudności logistycznych lub zaangażowania pracowników w ochronę przeciwpowodziową i niesienie pomocy poszkodowanym.

Eurocash zapowiada pomoc dla franczyzobiorców

Grupa podała, że "z wielkim niepokojem" obserwuje sytuację na południu Polski. Powódź dotknęła nie tylko sklepy prowadzone w ramach sieci, których organizatorem jest Eurocash, ale także pracowników, partnerów biznesowych i franczyzobiorców.

Zarazem Eurocash deklaruje, że jego kluczowa infrastruktura logistyczna nie jest zagrożona. "Ze względu na zamknięcia przekierowaliśmy nasze zasoby logistyczne, zwiększając dostawy do innych sklepów w regionie, aby ułatwić lokalnym społecznościom dostęp do niezbędnych produktów. Zostały podjęte działania doraźne i będziemy kontynuować wysiłki, aby jak najszybciej przywrócić normalne funkcjonowanie naszych placówek oraz wesprzeć naszych partnerów i wszystkich poszkodowanych" - tłumaczy firma.

Eurocash przekazał też, iż zaangażował się w liczne działania pomocowe. "Naszym priorytetem jest dostosowanie pomocy do rzeczywistych potrzeb, dlatego staramy się na bieżąco ustalać, jakiego wsparcia wymagają poszkodowani, aby jak najlepiej im pomóc. W pierwszej kolejności skoncentrowaliśmy się na wsparciu naszych pracowników i ich rodzin zamieszkałych na zalanych terenach. Oferujemy im zapomogi finansowe, pomoc psychologiczną oraz produkty niezbędne w codziennym życiu – w zależności od potrzeb. W przypadku franczyzobiorców, aby przyspieszyć proces decyzyjny, nasze poszczególne sieci organizują pomoc indywidualnie, zgodnie z bieżącymi potrzebami i możliwościami" - podkreśla grupa.

Pomoc w hurtowniach i sklepach

"Równocześnie aktywnie angażujemy się w pomoc dla wszystkich dotkniętych powodzią. Już w niedzielę otworzyliśmy hurtownię w Kłodzku, aby umożliwić dostawy wody i konserw dla straży pożarnej. Od poniedziałku pozostałe nasze hurtownie w pobliżu zalanych terenów przekazują niezbędne produkty, w tym wodę dla straży, sztabów kryzysowych i wolontariuszy pracujących na miejscu. Organizujemy też transporty żywności i środków czystości bezpośrednio do poszkodowanych" - dodaje Eurocash.

Giełdowa grupa poinformowała również o zaangażowaniu się w pomoc dla zalanej Szkoły Podstawowej w Nysie poprzez zbiórkę żywności i środków czystości. "Dodatkowo współpracujemy z naszymi klientami i franczyzobiorcami. Od poniedziałku we wszystkich hurtowniach na terenach powodziowych ustawiliśmy kosze na zbiórki produktów, które są przekazywane bezpośrednio do sztabów kryzysowych. Planujemy rozszerzyć akcję na hale cash&carry w całej Polsce oraz sklepy franczyzowe, skąd nasze ciężarówki będą dostarczać produkty do najbardziej potrzebujących" - zapowiada Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.

CZYTAJ TAKŻE: Kilkadziesiąt sklepów związanych z Grupą Eurocash uszkodzonych przez wodę

07.11.2024 / 12:27
StoryEditor
Europejscy konsumenci wydają 888 mld euro na produkty spożywcze. Ile z tego dostaje branża gotowych posiłków?
Europejscy konsumenci wydają 888 mld euro na produkty spożywcze. Ile z tego dostaje branża gotowych posiłków? (fot. Shutterstock)

W ciągu ostatniego roku europejscy konsumenci wydali aż 888 miliardów euro na żywność i napoje i produkty do natychmiastowej konsumpcji, czyli gotowe dania, wynika z najnowszego raportu Circana dotyczącego zachowań konsumenckich.

Raport Circana podkreśla, że tradycyjne granice między sektorem gastronomicznym a sprzedażą detaliczną ulegają zatarciu. Konsumenci coraz chętniej sięgają po gotowe do spożycia ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2024 / 13:47
StoryEditor
InPost podpisał umowę z Polenergią. Paczkomaty i samochody spółki zasili zielona energia
Paczkomat (fot. Inpost)

Grupa InPost porozumiała się z Polenergią w sprawie dostaw energii nie tylko ponownie do blisko 24 tys. automatów paczkowych firmy w Polsce, ale także 1,3 tys. aut elektrycznych oraz także oddziałów i sortowni. Wyprodukuje ją Farma Wiatrowa Dębsk.

Umowa PPA (ang. Power Purchase Agreement), jak podkreśla sam InPost, jest bardzo ważnym krokiem w dążeniu do korzystania w 100 proc. z zeroemisyjnej energii elektrycznej. Zako...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 07:03