23.04.2024 / 14:10
StoryEditor

Delikatesy Centrum bardziej przejrzyste i nastawione na promocje. Oto, jak wygląda pierwszy sklep w nowym koncepcie [GALERIA]

Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Delikatesy Centrum niedawno ogłosiły, że zmierzą się z Lidlem i Biedronką, a teraz sieć pokazała nowy format sklepu. Do końca kwietnia uruchomionych zostanie 10 sklepów, w których Grupa Eurocash testuje nowe rozwiązania, a po kolejnych dwóch miesiącach takich supermarketów będzie kilkadziesiąt.

Sieć sklepów Delikatesy Centrum, których operatorem jest Eurocash liczyła na koniec 2023 roku 1464 sklepy, o 19 mniej niż rok wcześniej. Wobec mocnej konkurencji ze strony takich sieci, jak Biedronka, Lidl czy Dino, DC postanowiły powalczyć o klientów.

Zaczęło się od programów lojalnościowych

Pierwszym ogłoszonym krokiem była możliwość skanowania nie tylko kart lojalnościowych sieci Delikatesy Centrum, ale też kart i aplikacji dwóch konkurencyjnych detalistów, czyli Lidla i Biedronki. Teraz marka należąca do Eurocashu wdraża nowy koncept sklepów.

– Nowe Delikatesy Centrum to najbliższy supermarket, który spełnia potrzeby polskiego konsumenta w zakresie oferty produktów świeżych i regionalnych, atrakcyjnych cen podstawowych produktów spożywczych, a przede wszystkim wspaniałej spersonalizowanej oferty lady mięsno-wędliniarskiej  – informuje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za sieć Delikatesy Centrum.

image
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
FOTO: fot. Linkedin.com

Dariusz Stolarczyk dodaje, że "sklep DC jest ulubionym miejscem na codzienne zakupy, ale także dobrym biznesem dla właściciela sklepu i franczyzodawcy". Właśnie w systemie franczyzowym Eurocash planuje rozwijać tę sieć handlową.

Z myślą o wygodzie klientów

W raporcie rocznym Grupy Eurocash ujęto, że Segment Detaliczny spółki składający się głównie ze sklepów pod marką Delikatesy Centrum, w ub. roku „kontynuował dążenie do poprawy doświadczenia zakupowego dla klientów”.

Sprzedaż detaliczna segmentu wzrosła o 4,2 proc., a w ujęciu LfL (w bazie sklepów porównywalnych) sprzedaż sklepów pod marką Delikatesy Centrum wzrosła o 4,6 proc. Takie dane wyraźnie odstają od wyników uzyskanych przez Biedronkę czy Dino, które również opublikowały swoje wyniki sprzedaży. W Biedronce dynamika sprzedaży LfL wyniosła w ub. roku 14,2 proc., natomiast w Dino było to 17,2 proc.

Stąd konieczność popracowania nad atrakcyjnością oferty w Delikatesach Centrum. „Nasze prace skupiały się nad optymalizacją współpracy z naszymi klientami, których efektem jest nowa strategia DC 2.0., rozwijana przy znacznym udziale franczyzobiorców oraz przygotowaniem nowego modelu operacyjnego sklepu, który będzie testowany i wdrażany w roku 2024” – napisał w sprawozdaniu zarządu Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Nowy koncept z nowymi cenami...

Dariusz Stolarczyk zdradza nieco więcej na temat wyżej wymienionych zmian. – Odpowiadając na potrzeby opracowaliśmy innowacyjną koncepcję sklepu - model, który zarówno adresuje nowoczesne potrzeby w zakresie cen i asortymentu, ale także efektywności kosztowej i inwestycyjnej – napisał.

W marcu tego roku otwarto pierwszy sklep Delikatesy Centrum w nowej odsłonie. Mieści się on w Wyszkowie przy ul. Centralnej 10. Do końca kwietnia sieć zmieni w podobny sposób 10 placówek, a do końca czerwca 2024 roku będzie ich 30.

Nowe Delikatesy Centrum oznaczono w specjalny sposób. Przy szyldzie sklepu umieszczono wyraźny napis na żółtym tle „nowe”. W środku spółka zadbała o odpowiednią ekspozycję produktów. Na filmie udostępnionym przez Dariusza Stolarczyka wyraźnie widać odpowiednie oświetlenie stoisk warzywnych, z pieczywem czy mięsem.

image
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
FOTO: fot. Linkedin.com

... i większym porządkiem

Ponadto na sali sprzedaży zmieniła się nawigacja. Poszczególne strefy zostały oznaczone estetycznymi planszami z napisami: piekarnia, najświeższe warzywa, mięsny, a nad szafami chłodniczymi zawisły szyldy "sałaty", "gotowe", "nabiał". Analogicznie oznaczono stoisko alkoholowe oraz poszczególne strefy w środkowej części sklepu, gdzie znajdują się produkty spożywcze, chemia domowa i kosmetyki.

Delikatesy Centrum w nowym formacie sprawiają wrażenie bardziej uporządkowanych i estetycznych. Ponieważ sieć walczy o klienta z markami dyskontowymi, zdecydowała się wyeksponować promocje cenowe. W widocznych miejscach poszczególnych stoisk zawieszono szyldy „super cena!”. Takie oznaczenia znajdują się przy warzywach, nabiale, a także regałach, na których oferowane są artykuły sezonowe i promocyjne.

Zmiany w Delikatesach Centrum widać także w ofercie sklepów działających pod tą marką. Sieć zaczęła emitować kupony promocyjne, nastawiona jest na sprzedaż większej liczby produktów, co widać na przykładzie promocji typu 3+1, 3+2, a nawet 6+6 w przypadku zakupu całego kartonu mleka.

image
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
FOTO: fot. Linkedin.com
11.02.2025 / 14:19
StoryEditor
Carrefour tworzy kolejną strefę w swoich sklepach - tym razem z produktami wysokoproteinowymi

Carrefour Polska poszerza swoją ofertę o produkty, które charakteryzują się wyższą zawartością białka, w porównaniu do ich standardowych odpowiedników. Sieć stworzyła właśnie w ponad 80 sklepach specjalne strefy wysokoproteinowe, w których jest ponad 150 różnych artykułów z tej kategorii.

Badania naukowe potwierdzają, że osoby aktywnie fizycznie powinny spożywać większe ilości białka. Pozwala ono na szybszą regenerację oraz odbudowę mięśni po treningu lub innym w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.02.2025 / 12:49
StoryEditor
Avia otwiera kolejną stację paliw. To pierwszy obiekt w Miejscu Obsługi Podróżnych
Pierwszy MOP pod marką Avia. Obiekt mieści się w miejscowości Moczydło (fot. Materiały prasowe)

Grupa Unimot, właściciel stacji AVIA w Polsce i Ukrainie, otworzyła swoją pierwszą placówkę w Miejscu Obsługi Podróżnych (MOP). Jest to kolejny krok w rozwoju marki, która przekroczyła liczbę 140 obiektów w naszym kraju. W najnowszym z nich, klienci oprócz szerokiego wyboru paliw, mogą też zjeść w restauracji oraz zrobić zakupy w sklepie SPAR Express.

Nowo otwarta stacja AVIA w Moczydle, zlokalizowana w województwie małopolskim, znajduje się w Miejscu Obsługi Podróżnych przy drodze ekspresowej S7 - głównej arterii komunik...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 17:48