23.04.2024 / 14:10
StoryEditor

Delikatesy Centrum bardziej przejrzyste i nastawione na promocje. Oto, jak wygląda pierwszy sklep w nowym koncepcie [GALERIA]

Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)fot. Linkedin.com
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
Delikatesy Centrum niedawno ogłosiły, że zmierzą się z Lidlem i Biedronką, a teraz sieć pokazała nowy format sklepu. Do końca kwietnia uruchomionych zostanie 10 sklepów, w których Grupa Eurocash testuje nowe rozwiązania, a po kolejnych dwóch miesiącach takich supermarketów będzie kilkadziesiąt.

Sieć sklepów Delikatesy Centrum, których operatorem jest Eurocash liczyła na koniec 2023 roku 1464 sklepy, o 19 mniej niż rok wcześniej. Wobec mocnej konkurencji ze strony takich sieci, jak Biedronka, Lidl czy Dino, DC postanowiły powalczyć o klientów.

Zaczęło się od programów lojalnościowych

Pierwszym ogłoszonym krokiem była możliwość skanowania nie tylko kart lojalnościowych sieci Delikatesy Centrum, ale też kart i aplikacji dwóch konkurencyjnych detalistów, czyli Lidla i Biedronki. Teraz marka należąca do Eurocashu wdraża nowy koncept sklepów.

– Nowe Delikatesy Centrum to najbliższy supermarket, który spełnia potrzeby polskiego konsumenta w zakresie oferty produktów świeżych i regionalnych, atrakcyjnych cen podstawowych produktów spożywczych, a przede wszystkim wspaniałej spersonalizowanej oferty lady mięsno-wędliniarskiej  – informuje Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za sieć Delikatesy Centrum.

image
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
FOTO: fot. Linkedin.com

Dariusz Stolarczyk dodaje, że "sklep DC jest ulubionym miejscem na codzienne zakupy, ale także dobrym biznesem dla właściciela sklepu i franczyzodawcy". Właśnie w systemie franczyzowym Eurocash planuje rozwijać tę sieć handlową.

Z myślą o wygodzie klientów

W raporcie rocznym Grupy Eurocash ujęto, że Segment Detaliczny spółki składający się głównie ze sklepów pod marką Delikatesy Centrum, w ub. roku „kontynuował dążenie do poprawy doświadczenia zakupowego dla klientów”.

Sprzedaż detaliczna segmentu wzrosła o 4,2 proc., a w ujęciu LfL (w bazie sklepów porównywalnych) sprzedaż sklepów pod marką Delikatesy Centrum wzrosła o 4,6 proc. Takie dane wyraźnie odstają od wyników uzyskanych przez Biedronkę czy Dino, które również opublikowały swoje wyniki sprzedaży. W Biedronce dynamika sprzedaży LfL wyniosła w ub. roku 14,2 proc., natomiast w Dino było to 17,2 proc.

Stąd konieczność popracowania nad atrakcyjnością oferty w Delikatesach Centrum. „Nasze prace skupiały się nad optymalizacją współpracy z naszymi klientami, których efektem jest nowa strategia DC 2.0., rozwijana przy znacznym udziale franczyzobiorców oraz przygotowaniem nowego modelu operacyjnego sklepu, który będzie testowany i wdrażany w roku 2024” – napisał w sprawozdaniu zarządu Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Nowy koncept z nowymi cenami...

Dariusz Stolarczyk zdradza nieco więcej na temat wyżej wymienionych zmian. – Odpowiadając na potrzeby opracowaliśmy innowacyjną koncepcję sklepu - model, który zarówno adresuje nowoczesne potrzeby w zakresie cen i asortymentu, ale także efektywności kosztowej i inwestycyjnej – napisał.

W marcu tego roku otwarto pierwszy sklep Delikatesy Centrum w nowej odsłonie. Mieści się on w Wyszkowie przy ul. Centralnej 10. Do końca kwietnia sieć zmieni w podobny sposób 10 placówek, a do końca czerwca 2024 roku będzie ich 30.

Nowe Delikatesy Centrum oznaczono w specjalny sposób. Przy szyldzie sklepu umieszczono wyraźny napis na żółtym tle „nowe”. W środku spółka zadbała o odpowiednią ekspozycję produktów. Na filmie udostępnionym przez Dariusza Stolarczyka wyraźnie widać odpowiednie oświetlenie stoisk warzywnych, z pieczywem czy mięsem.

image
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
FOTO: fot. Linkedin.com

... i większym porządkiem

Ponadto na sali sprzedaży zmieniła się nawigacja. Poszczególne strefy zostały oznaczone estetycznymi planszami z napisami: piekarnia, najświeższe warzywa, mięsny, a nad szafami chłodniczymi zawisły szyldy "sałaty", "gotowe", "nabiał". Analogicznie oznaczono stoisko alkoholowe oraz poszczególne strefy w środkowej części sklepu, gdzie znajdują się produkty spożywcze, chemia domowa i kosmetyki.

Delikatesy Centrum w nowym formacie sprawiają wrażenie bardziej uporządkowanych i estetycznych. Ponieważ sieć walczy o klienta z markami dyskontowymi, zdecydowała się wyeksponować promocje cenowe. W widocznych miejscach poszczególnych stoisk zawieszono szyldy „super cena!”. Takie oznaczenia znajdują się przy warzywach, nabiale, a także regałach, na których oferowane są artykuły sezonowe i promocyjne.

Zmiany w Delikatesach Centrum widać także w ofercie sklepów działających pod tą marką. Sieć zaczęła emitować kupony promocyjne, nastawiona jest na sprzedaż większej liczby produktów, co widać na przykładzie promocji typu 3+1, 3+2, a nawet 6+6 w przypadku zakupu całego kartonu mleka.

image
Sklep Delikatesy Centrum w nowym koncepcie wdrażanym w 2024 roku (linkedin.com)
FOTO: fot. Linkedin.com
06.11.2024 / 11:26
StoryEditor
Carrefour w Jordanii zastąpiony lokalną siecią spożywczą, w tle polityka i bojkot
Majid Al Futtaim był wyłącznym franczyzobiorcą francuskiego Carrefour na Bliskim Wschodzie (fot. Majid Al Futtaim)

Majid Al Futtai, fanczyzobiorca Carrefour na Bliskim Wschodzie, zawiesił działalność Carrefour Jordan i zastąpił go nową marką - Hypermax. Sieć poinformowała o tym we wtorek, nie podając oficjalnego powodu takiej decyzji.

Carrefour Jordan w poniedziałek wieczorem w mediach społecznościowych podał, że nie będzie już dalej działać w Jordanii. „Dziękujemy naszym klientom i przepraszamy za wszelkie n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.11.2024 / 08:10
StoryEditor
Już blisko dwie trzecie Polaków robi zakupy w internecie co najmniej kilka razy w miesiącu. Co ich zachęca? [BADANIE]
Łączna wartość zagranicznej sprzedaży polskich MŚP na Amazon przekroczyła w 2023 r. poziom 4,7 mld zł

Polacy za usługi z jakich korzystają w internecie, takie jak gry online czy streaming, a także za zakupy online, najchętniej płacą za pośrednictwem bankowości internetowej. Regularnie, minimum kilka razy w miesiącu, e-zakupy robi aż 59 proc. respondentów badania "Polacy w internecie – rozrywka, praca, codzienność", opracowanego przez K+Research we współpracy z firmą Nexera.

Raport Nexery wskazuje, że 74 proc. Polaków korzysta z bankowości internetowej, a 72 proc. regularnie dokonuje płatności online. Z roku na rok rośnie popularność e-zakupów. Skle...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 07:51