23.04.2024 / 10:29
StoryEditor

Dane o sprzedaży detalicznej w marcu rozczarowały. Niższy wzrost od zakładanego przez ekonomistów

Analitycy spodziewali się wyższego wzrostu sprzedaży detalicznej (fot. Shutterstock)
Konsensus rynkowy zakładał, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu była wyższa niż przed rokiem o 6,7 proc. Jednak opublikowane we wtorek przez GUS dane były mniej optymistyczne. Urząd wyliczył, że tak wyrażona sprzedaż detaliczna wzrosła "tylko" o 6,1 proc.

W zestawieniu z lutym br. sprzedaż detaliczna wzrosła o 14,2 proc. Z kolei w okresie styczeń-marzec 2024 sprzedaż detaliczna wzrosła rok do roku o 5 proc.

Według Głównego Urzedu Statystycznego, sprzedaż żywności, napojów i wyrobów tytoniowych wzrosła o 18,2 proc. w porównaniu z marcem, a rok do roku podskoczyła o 6,6 proc. (ceny stałe).

Sprzedaż detaliczna kategorii tekstylia, odzież i obuwie wzrosła miesiąc do miesiąca o 26,5 proc., za to rok do roku spadła o 15,2 proc. Podobnie było w przypadku mebli, rtv i agd. W tej kategorii mieliśmy do czynienia ze wzrostem sprzedaży miesiąc do miesiąca o 14,8 proc., a spadkiem względem marca ubiegłego roku o 8,5 proc.

Jak wypadł e-commerce?

W marcu br. w porównaniu z marcem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 1,8 proc.). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży "ogółem" zmniejszył się w marcu 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,6 proc. do jedynie 8,0 proc.

Spośród wyodrębnionych przez GUS grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet, spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z kategorii "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (z 25,6 proc. przed rokiem do 23,3 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (odpowiednio z 18 proc. do 17,1 proc.). W przypadku kategorii "tekstylia, odzież, obuwie" udział e-commerce w sprzedaży detalicznej nie uległ zmianie - wyniósł 23 proc.

27.12.2024 / 10:34
StoryEditor
JBB Bałdyga ma już ponad tysiąc sklepów partnerskich
Firma JBB Bałdyga od lat prowadzi autorski program pod hasłem ”Czas Partnerstwa”, obejmujący opieką tradycyjne stoisko mięsno-wędliniarskie (fot. JBB Bałdyga)

W ciągu 3,5 roku firma objęła swoim patronatem ponad 100 sklepów i planuje dalszą ekspansję.

W 2019 r. program „Czas Partnerstwa” JBB Bałdyga obejmował nieco ponad 600 sklepów i stoisk. Pandemia i trudna sytuacja na rynku nie zahamowały rozwoju firmy i otwierania sklepó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.12.2024 / 14:41
StoryEditor
Akcja Eurocashu tańsza niż kostka masła. Wycena firmy spadła poniżej 1 mld zł!
Na zdj. hurtownia firmy Eurocash w Tychach (fot. Solar 760L Foto/Shutterstock)

Stało się to, co jeszcze niedawno wydawało się nie do pomyślenia - kapitalizacja Eurocashu stopniała poniżej symbolicznego, psychologicznego poziomu 1 mld zł. Inwestorzy zdają się nie wierzyć w rychłe sukcesy grupy, która w latach świetności wchodziła w skład prestiżowego indeksu blue chipów WIG20, a dziś osuwa się w rankingu największych spółek giełdowych. Od początku roku akcje Eurocashu potaniały już o ok. 60 proc.

Dni poprzedzających Boże Narodzenie Eurocash raczej nie zaliczy do najbardziej udanych. 20 grudnia br. pojedyncza akcja Eurocashu warta była najmniej od niemal dwóch dekad. Je...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. styczeń 2025 01:41