W zestawieniu z lutym br. sprzedaż detaliczna wzrosła o 14,2 proc. Z kolei w okresie styczeń-marzec 2024 sprzedaż detaliczna wzrosła rok do roku o 5 proc.
Według Głównego Urzedu Statystycznego, sprzedaż żywności, napojów i wyrobów tytoniowych wzrosła o 18,2 proc. w porównaniu z marcem, a rok do roku podskoczyła o 6,6 proc. (ceny stałe).
Sprzedaż detaliczna kategorii tekstylia, odzież i obuwie wzrosła miesiąc do miesiąca o 26,5 proc., za to rok do roku spadła o 15,2 proc. Podobnie było w przypadku mebli, rtv i agd. W tej kategorii mieliśmy do czynienia ze wzrostem sprzedaży miesiąc do miesiąca o 14,8 proc., a spadkiem względem marca ubiegłego roku o 8,5 proc.
Jak wypadł e-commerce?
W marcu br. w porównaniu z marcem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 1,8 proc.). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży "ogółem" zmniejszył się w marcu 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,6 proc. do jedynie 8,0 proc.
Spośród wyodrębnionych przez GUS grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet, spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z kategorii "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (z 25,6 proc. przed rokiem do 23,3 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (odpowiednio z 18 proc. do 17,1 proc.). W przypadku kategorii "tekstylia, odzież, obuwie" udział e-commerce w sprzedaży detalicznej nie uległ zmianie - wyniósł 23 proc.