09.10.2024 / 08:32
StoryEditor

Ceny w sklepach rosną o prawie 5 proc. Które produkty są liderami wzrostów? Nowe dane

Sprawdź, jakie produkty podrożały we wrześniu najbardziej (fot. Shutterstock)

O 4,9 proc. rok do roku droższe były we wrześniu codzienne zakupy, wynika z nowego badania UCE Research i WSB Merito, w ramach którego zestawiono ze sobą prawie 79 tys. cen z ponad 37 tys. sklepów. Jeszcze miesiąc wcześniej wzrost cen w ujęciu rocznym sięgał 4,3 proc. Wiemy, jakie kategorie produktowe podrożały najbardziej oraz jakie dwie kategorie potaniały.

– We wrześniu 2023 roku w stosunku do sierpnia nastąpił spadek cen o 0,4 proc. Obecnie mamy więc do czynienia głównie z efektem bazy, a w mniejszym stopniu – z bieżącym wzrostem...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2024 / 17:11
StoryEditor
Allegro chce ułatwiać polskim firmom sprzedaż do Czech. Uruchomiło dodatkowe wsparcie
Allegro Business (fot. Allegro)

Allegro Biznes działa w Czechach od czerwca i ma tam już ponad 60 mln ofert dla przedsiębiorców. Teraz udostępnia wsparcie transakcji ze stawką VAT 0 proc. Ma to ułatwić prostą sprzedaż polskich firm do naszych południowych sąsiadów.

Ok. 80 proc. klientów biznesowych z Czech robi co najmniej połowę swoich zakupów firmowych online. W ten sposób firmy najczęściej kupują artykuły biurowe, środki czystości oraz ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.11.2024 / 08:57
StoryEditor
Grupa Orlen pokazała wyniki za III kw. EBITDA segmentu detalicznego przekroczyła 1 mld zł. Rośnie liczba punktów sprzedaży pozapaliwowej
Stacja paliw Orlen

Jak podaje Grupa Orlen, w trzecim kwartale 2024 r. zysk na poziomie EBITDA LIFO segmentu detalicznego wyniósł 1077 mln zł. Rośnie liczba stacji paliw, przekraczając 3,5 tys. Zwiększyła się też liczba stacji alternatywnego tankowania, a także liczba punktów sprzedaży pozapaliwowej.

Segment detaliczny Grupy Orlen wypracował w trzecim kwartale 1077 mln zł zysku EBITDA LIFO. Wynik został wypracowany m.in. dzięki wyższej o 8 proc. sprzedaży w efekcie wzrostu l...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 00:08