14.10.2019 / 12:42
StoryEditor

Marka Lloyd otwiera pierwszy sklep w Polsce

Na zdj. sklep Lloyd w warszawskiej Galerii Północnej (fot. materiały prasowe)
Producent męskiego obuwia Lloyd otworzył swój pierwszy monobrandowy sklep w Polsce. Placówka ruszyła w Warszawie, w centrum handlowym Galeria Północna.

Otwarcie własnego salonu w Galerii Północnej to znaczący krok w rozwoju na polskim rynku dla marki Lloyd, której asortyment jest dostępny wyłącznie w szeregu sklepów wielobrandowych i internetowych.

Sklep Lloyd w Galerii Północnej będzie się mieścił na pierwszym piętrze obiektu. Placówka działać będzie na powierzchni 76 mkw.

Marka Lloyd zajmuje się produkcją obuwia od ponad 130 lat. Obecnie jej asortyment jest dostępny w 40 krajach, w tym w Polsce.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

17.03.2025 / 10:39
StoryEditor
Biedronka i Lidl oglądają i porównują sobie nabiał. Wojna cenowa w nowej odsłonie
Nowa odsłona wojny cenowej (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl/Jeronimo Martins Polska)

Wojna cenowa między dwiema największymi sieciami handlowymi w Polsce – Biedronka i Lidl – weszła w nową fazę. Tym razem sklepy porównują ceny nabiału i jak zwykle, obydwie twierdzą, że są najtańsze. Czy jednak klientów obchodzi mierzenie paragonów między dyskonterami?

Historia widziała już wiele przedziwnych konfliktów: wojny dorszowe, wojny przeciwko morzu, które prowadził zarówno król Persji Kserkses I, jak i rzymski cesarz Kaligula, a teraz jesteśmy świadkami wojny cenowej oraz jej najnowszej odsłony, czyli wojny nabiałowej.

Biedronka i Lidl postanowiły zbadać ceny nabiału u konkurencji i jak to zwykle w wynikach każdej z nich wychodzi, że to właśnie ona jest najtańsza. Według niemieckiego dyskontera, porównywany koszyk jest tańszy o 17 zł niż w sklepach konkurencji, ich ceny wyglądają następująco: 80,05 zł – Lidl, 97,21 zł – Biedronka. Z kolei według sieci należącej do Jeronimo Martins wynik wygląda tak:  80,05 zł – Lidl, 77,05 zł – Biedronka.

Koszyki, który zbadały sieci handlowe, złożone są z 15 produktów, a wśród nich znalazły się m.in. jogurty naturalne, owocowe, serki homogenizowane, wiejskie, sery, maszło, czy mleko. Oczywiście są w nich produkty tych samych firm i o takim samym rozmiarze, ale porównany został również asortyment marek własnych. Należy pamiętać również, że badane produkty nie zawsze się pokrywają i nie mają swojego odpowiednika w koszyku drugiej sieci.

A co na to klienci?

W badaniu przeprowadzonym przez UCE Research dla portalu wiadomoscihandlowe.pl zadano konsumentom pytania o ich opinie na temat wojny Lidla z Biedronką. Według wyników 30,4 proc. badanych stwierdziło, że walka sieci wywołuje w nich irytację. Druga najczęściej udzielana odpowiedź to obojętność na przekaz, prezentowany przez walczące strony (20,4 proc.). Jedynie nieliczni (3 proc.) przyznali, że nie wiedzą, o co chodzi.

Czytaj także: Lidl kontra Biedronka. Jak wojnę cenową dyskontów widzą konsumenci? Czego chcą od promocji i która sieć według nich oferuje najniższe ceny? [UNIKALNE BADANIE/GRAFIKI/KOMENTARZE]

15 proc. wyraziło zdanie, że prowadzony przez obydwu detalistów spór zniechęca ich do dokonywania tam zakupów. Wśród 13 proc. ankietowanych sytuacja ta wzbudza złość, natomiast 10 proc. czuje się wyprowadzonych z równowagi sytuacją. Jednak z drugiej strony 14 proc. konsumentów odbiera walkę Lidla i Biedronki jako czynnik zachęcający do robienia zakupów w tych sieciach, a 16 proc. twierdzi, że „nawet podoba im się” rywalizacja tego typu. 

Prawie połowa respondentów chciałaby już zakończenia wojny dwóch retailerów. Ankietowani, zapytani o to, czy Lidl i Biedronka powinny nadal kontynuować walkę na ceny, w większości odpowiedzieli, że “zdecydowanie nie” (27,7 proc.) oraz “raczej nie” (21,7 proc.). Za dalszym prowadzeniem walki przez dwóch gigantów opowiedziało się 34 proc., a 16,5 proc. nie miało zdania w tej kwestii. 

Wojna cenowa

Zjawisko wojny cenowej występuje w branżach o dużej konkurencji i niskiej lojalności klientów – czyli tam, gdzie decyzje zakupowe konsumentów są mocno uzależnione od cen. Mechanizm rozpoczęcia takiej wojny jest prosty: najczęściej jedna z firm decyduje się na obniżenie cen produktów, aby w ten sposób zawalczyć o powiększenie swojego kawałka rynkowego tortu. Konkurent odpowiada tym samym, co w efekcie nakręca spiralę wzajemnych obniżek.

W tej sytuacji oczywiście mogą skorzystać klienci, którzy o każdej akcji promocyjnej są informowani, a czasami (w końcu to przecież wojna!) wręcz bombardowani superofertami – za pośrednictwem reklam w telewizji, internecie, w gazetkach, aplikacjach sklepów, a nawet mailowo i SMS-owo.

Co istotne, sieci nie tylko informują o promocjach, ale często skupiają się na porównywaniu cen poszczególnych produktów (lub całych koszyków) do cen u konkurenta. Strategia ta prowadzi do wytykania konkurentowi różnego rodzaju nieprawidłowości czy kłamstw – np. przez porównywanie cen komunikowanych do tych faktycznych, półkowych. Oczywiście każda wykryta, nawet groszowa niezgodność, jest tryumfalnie komunikowana konsumentom w kolejnym spocie reklamowym lub wpisie w social mediach.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

26.03.2025 / 15:26
StoryEditor
Znana sieć dyskontowych sklepów sprzedana za 1 mld dolarów. Kupiły ją fundusze inwestycyjne
Na zdj. sklep sieci Family Dollar (fot. 4kclips/Shutterstock)

Sieć sklepów Family Dollar zmieni właściciela. Dollar Tree pozbędzie się tego biznesu za 1 mld dolarów, choć dekadę temu kupiło go za ok. 9 mld dolarów. Nabywcą zostało konsorcjum funduszy private equity.

Zgodę na transakcję muszą jeszcze wydać organy antymonopolowe. Nowymi właścicielami Family Dollar zostaną Brigade Capital Management oraz Macellum Capital Management. Dol...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

29. marzec 2025 07:01