20.08.2020 / 21:13
StoryEditor

Debenhams zaprasza do stołu

Debenham, brytyjska sieć sklepów (fot. materiały prasowe)
Borykająca się z problemami spowodowanymi epidemią koronawirusa brytyjska sieć domów towarowych Debenhams chce tchnąć w nich życie za pomocą atrakcyjnej oferty gastronomicznej. Jednocześnie firma rozważa sprzedaż biznesu. Decyzja ma zapaść do końca września.  

Jak podała firma, kiedy Debenhams ponownie otworzył 124 sklepy w całej Wielkiej Brytanii, placówki początkowo zostały otwarte bez popularnych restauracji i kawiarni w sklepach z powodu ciągłych ograniczeń rządowych.

"Debenhams jest teraz zachwycony ponownym otwarciem strefy gastronomicznej w ponad połowie swoich sklepów w tym miesiącu, po podpisaniu umów z nowymi i istniejącymi partnerami" - podała firma. Detalista ma nadzieję, że do 1 września pojawi się w nich 100 nowych partnerów, w tym Costa Coffee we flagowym sklepie na Oxford Street.

Oprócz długoletniego partnera jakim jest Costa Coffee, Debenhams wita też nowych restauratorów, w tym Donut King, Bentley’s Coffee, Street & Co, Rounton Coffee i Double Zero.

Debenhams w sytuacji podbramkowej. Właściciele rozważają sprzedaż sieci sklepów 

Przypomnijmy, że kryzys związany z Covid-19 wywołał wojnę na głównych ulicach handlowych Wielkiej Brytanii, a najwięksi detaliści w kraju tacy jak: Marks & Spencer, John Lewis i WH Smith już donoszą o tysiącach zwolnień. Debenhams nie pozostaje w tyle - oprócz fali redukcji miejsc pracy na wiosnę, sieć ponownie zwolni pracowników. Jak donosi Retail Detail., los sieci Debenhams rozstrzygnie się do końca września.

W maju detalista zwolnił 1500 osób w całej Wielkiej Brytanii, a zaledwie miesiąc wcześniej, w kwietniu, podobna sytuacja miała miejsce w sklepach sieci zlokalizowanych w Irlandii – zwolniono tam 1400 pracowników. Tak więc obecna redukcja jest już trzecią rundą „optymalizacji” sieci.

Zarząd Debenhams zauważa, że robi wszystko, co możliwe, aby zapewnić sieci realną przyszłość. W szczególności sieć rozważa obecnie możliwość stworzenia nowego joint venture wspólnie z inwestorami lub sprzedaży całej sieci trzeciemu właścicielowi. Zarząd myśli również o ponownym uruchomieniu sieci pod obecnymi właścicielami. 

Mimo to eksperci uważają, że najbardziej prawdopodobnym rezultatem rozwiązania problemów będzie sprzedaż sieci, którą pewne chińskie konsorcjum postrzega jako obiekt do połowicznego przejęcia. Kierownictwo zamierza do końca września br. zdecydować o losach sieci.

Debenhams to brytyjska sieć domów towarowych, zajmująca się sprzedażą detaliczną ubrań, kosmetyków, sprzętu RTV i AGD, oraz mebli. Początki przedsiębiorstwa sięgają 1778 roku, gdy William Clark otworzył w Londynie sklep z drogimi tkaninami, parasolami i galanterią. W 1813 roku w firmę zainwestował William Debenham, a jej nazwę zmieniono na Clark & Debenham. Począwszy od 1853 roku przedsiębiorstwo nosiło nazwę Debenham & Freebody, pochodzącą od nazwiska kolejnego inwestora – Clementa Freebody'ego. W 1905 roku przedsiębiorstwo zostało zarejestrowane jako Debenhams Inc.

Obecnie w ramach tej sieci działa około 200 sklepów w Wielkiej Brytanii i innych krajach. Firma prowadzi też sprzedaż on-line w ponad 90 krajach. Jest jednym z pięciu największych detalistów działających w branży odzieżowej w Wielkiej Brytanii i zajmuje wiodącą pozycję na rynku produktów kosmetycznych premium zarówno w sklepach, jak i w internecie. 
 

12.03.2025 / 16:20
StoryEditor
Śmiecących podczas jazdy autem czeka kara. Właścicieli butelek czy opakowań z McDonald‘s da się zidentyfikować!
W 2024 roku na utrzymanie czystości m.in. pasa drogowego, parkingów oraz MOP GDDKiA wydała ok. 75 mln zł (fot. PAP Media Room)

Odpady wielkogabarytowe, ale przede wszystkim opakowania po jedzeniu, puste butelki, kubki i puszki zalegają na polskich drogach i ich poboczach. Za sprzątanie setek ton śmieci płacą wszyscy podatnicy. Nie oznacza to, że osoby śmiecące są bezkarne - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Rolą Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest budowa oraz utrzymanie dróg. Dotyczy to również m.in. chodników, obiektów inżynierskich (takich jak np. mosty lub tunele...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.03.2025 / 11:04
StoryEditor
Marian Owerko prelegentem na kongresie Retail Trends 2025! Założyciel FoodWell weźmie udział w debacie poświęconej temu, jak producenci widzą przyszłość handlu
Marian Owerko, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej FoodWell weźmie udział w kongresie Retail Trends 2025 (fot. materiały prasowe)

Mariana Owerko, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej FoodWell (dawniej Bakalland) będzie prelegentem na kongresie Retail Trends 2025. Ekspert w tworzeniu przedsiębiorstw i zarządzaniu nimi weźmie udział w debacie zatytułowanej "Handel przyszłości według dostawców - kanały, formaty, konsument", odbywającej się w ramach panelu Brands & Private Label Trends.

Marian Owerko ma ponad 15 lat doświadczenia w tworzeniu przedsiębiorstw i zarządzaniu nimi. Założył firmę Bakalland, lidera rynku bakalii, która w 2014 r. przejęła spół...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 00:22