27.10.2023 / 13:24
StoryEditor

Carrefour ma w Polsce mniej sklepów niż pół dekady temu. Zobacz, jak dokładnie zmieniała się liczba placówek sieci na przestrzeni lat

Sieć sklepów convenience Carrefour Express w Polsce kurczy się (fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock)
Od pięciu kwartałów Carrefour ma w Polsce coraz mniej sklepów. Niedawne marzenia o przebiciu 1 tys. placówek handlowych w naszym kraju Francuzi muszą odłożyć na półkę, być może na długo. Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl przeanalizowała, jak w ostatnich kilku latach zmieniała się liczba sklepów tej sieci w Polsce.

844 - zaledwie tyle sklepów na koniec minionego kwartału tworzyło sieć Carrefour w naszym kraju. To mniej niż na koniec 2018 roku. Czy zatem francuski operator ma za sobą pi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 11:04
StoryEditor
Audyty w Orlenie: Przejęcie spółki Ruch było zaangażowaniem prawie miliarda złotych w nierentowny biznes. "Kwota trudna do odzyskania"
Na zdj. kiosk Ruchu w Warszawie (fot. MOZCO Mateusz Szymanski/Shutterstock)

W Grupie Orlen przeprowadzono niemal 120 kontroli i audytów, badających funkcjonowanie spółki w okresie od stycznia 2016 r. do lutego 2024 r. Zakończone dotychczas działania kontrolne potwierdziły liczne nieprawidłowości. Jedną z badanych transakcji było przejęcie spółki Ruch. Wnioski: brak uzasadnienia biznesowego transakcji i narażanie Orlen na stratę niemal miliarda złotych.

Jak czytamy w komunikacie Grupy Orlen, kontrolerzy potwierdzili nieprawidłowości w procesie przejęcia udziałów w spółce Ruch.

"Audytorzy wskazują, że najpierw zapadła de...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.04.2025 / 14:08
StoryEditor
Sieć Dino wprowadza nowy koncept sklepu autonomicznego

W lipcu ub.r. ruszyło pierwsze bezobsługowe Dino. Będą kolejne - ujawnił Paweł Ziębaczewski, prezes zarządu MAGO SA, podczas debaty otwarciowej kongresu Retail Trends 2025.

W ubiegłym roku firma Mago podjęła współpracę z kilkoma sieciami handlowymi, z którymi zaczęła testować sklepy autonomiczne. Najgłośniejszym echem odbiło się uruchomienie takieg...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 23:21