06.03.2024 / 08:52
StoryEditor

Biedronka walczy z Lidlem a Lidl z Biedronką. Wojna cenowa odbije się na mniejszych detalistach

Biedronka zmieniła hasło reklamowe, ale w niektórych lokalizacjach stare plakaty (po prawej) znajdują się obok nowych (po lewej) (fot. wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Poza reklamowymi spotami, w których Biedronka docina Lidlowi, a ten nie pozostaje dłużny, dwie największe sieci dyskontów uczestniczą w wojnie cenowej. Czy taka sytuacja będzie miała negatywny czy pozytywny wpływ na walczących, przekonamy się kiedy poznamy wyniki finansowe sieci. - Negatywny efekt większej aktywności promocyjnej na rynku spożywczym powinien w większym stopniu dotknąć mniejsze podmioty - ocenia Janusz Pięta, analityk mBanku.

„Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta” – niestety to przysłowie nie obrazuje sytuacji na polskim rynku sprzedaży detalicznej. Dwie sieci dyskontów skutecznie przysłaniają, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.12.2024 / 15:22
StoryEditor
Lojalny jak polski konsument – jak sklepy przywiązują do siebie kupujących [ANALITYCY]

Prawie połowa (45 proc.) konsumentów zainstalowała w ostatnim czasie aplikację sklepu bądź marki, a co czwarty zapisał się do newslettera w zamian za zniżkę. Klienci najchętniej szukają w ten sposób promocji i niższych cen. 51 proc. zainstalowało aplikację, aby mieć specjalne zniżki dla użytkowników, 63 proc. oczekuje darmowej dostawy w zamian za uczestnictwo w programie lojalnościowym, a 62 proc. jest w stanie udostępnić swoje dane osobowe w zamian za spersonalizowane promocje od marek.

Transformacja handlu sprawia, że konsumenci mogą korzystać z różnorodnych kanałów dostępu do produktów w dowolnym czasie. I coraz częściej tak faktycznie robią. Prawie połowa (4...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2024 / 13:04
StoryEditor
Perspektywy dla sektora DIY na 2025 r. Czy po trzech latach spadków rynek czeka odbicie? Znamy firmy, które w tych warunkach sobie dobrze poradziły
Sklep sieci PSB Mrówka w Kluczborku (fot. Materiały prasowe)

Rok 2024 był kolejnym wymagającym okresem dla branży DIY. Wśród kluczowych wyzwań dla firm działających w tym segmencie należy wymienić m.in. rosnące koszty oraz niski popyt na rynku mieszkaniowym, przekładający się na silny spadek liczby nieruchomości oddanych do użytku. Były jednak firmy, które poradziły sobie świetnie i zanotowały wzrosty, czego wielu graczom nie udało się osiągnąć. Jak wyglądają scenariusze dla branży?

Mijający rok nie był łatwy dla rynku DYI. Branżowi gracze mierzyli się ze sporą ilością problemów, wynikających m.in. z kryzysu ekonomicznego. Maciej Gazda z firmy badawczo-...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 13:54