21.05.2024 / 15:15
StoryEditor

Kierowniczka mojej Biedronki zaprosiła mnie do sklepu. Jak zachęciła mnie do zakupów?Dyskonter mocno personalizuje przekaz do klientów

Na zdj. Biedronka w Chorzowie (fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock)
Prowadzona przez Biedronkę wysyłka smsów w pierwszych tygodniach budziła emocje, głównie ze względu na porównania cen z Lidlem. Z czasem spowszedniała. Sieć stara się jednak ożywić ją na nowo. Czy znalazła sposób?

Uczestnicy programu lojalnościowego Biedronki przyzwyczaili się już do wiadomości w stylu "Słodka superoferta w Biedronce. Tylko dziś 11.05 CZEKOLADY MILKA 270-300g jedynie 8,49zł/opak. przy zakupie 2 opak.! Limit: 4 opak. na kartę MB". Takie smsy rozsyłane są do klientów regularnie co kilka dni, w różne dni tygodnia.

Zmienia się produkt, zmienia się cena i rodzaj promocji. Czasem dochodzą do tego wiadomości o voucherach, albo wzmianki o zbliżającym się święcie - jak wczoraj, gdy sieć informowała o "Dniu Matki pełnym słodyczy", proponując niższą cenę na czekoladki.

Sms "od" kierowniczki sklepu

Teraz jednak dochodzi do tego nowy element. Otóż Biedronka zaczęła personalizować smsy do klientów. Przykład takiego smsa: "Dzień dobry, jestem Anna, Kierownik sklepu Biedronka przy u. Reymonta 28. Wraz z zespołem dołożyliśmy wszelkich starań, żeby Twoje zakupy w naszym sklepie były wygodne i komfortowe. Przyjdź i przekonaj się. Zapraszam!".

Warto zwrócić uwagę zarówno na osobisty kontakt ze strony pracownika sklepu - w tym przypadku kierowniczki dyskontu, jak i wskazanie lokalizacji sklepu. Z tym ostatnim nie ma problemu, gdyż oczywiście Biedronka doskonale wie, w których placówkach poszczególni klienci bywają najczęściej na zakupach.

Już wcześniej Biedronka zaczęła personalizować nie tyle treść smsa, co konkretne oferty - próbując poinformować o niższych cenach akurat tych produktów, którymi klient może być zainteresowany. Przykład takiego smsa: "Specjalnie dla Ciebie - zyskaj 40 zł! 18.05 zrób zakupy z kartą MB za min. 350zł, a otrzymasz 20zł RABATU OD RAZU oraz VOUCHER 20zł do wyk. 23-25.05 przy zak. za min 350zł. Limit: 1 rabat i 1 voucher/karta MB. Stand. war. akcji dost. na biedronka.pl. A do tego POMIDOR MALINOWY POLSKI UKLADANY na wagę jedynie 7,99 zł/kg! Oferta 17-18.05 tylko z aplikacją. Limit: 2kg/MB".

UOKiK sprawdza smsy

Przypomnijmy, że smsami od Biedronki już w lutym br. zainteresował się UOKiK. Do urzędu napłynęły informacje, że klienci sieci otrzymują od dyskontera zbyt wiele wiadomości na telefon. Zwracali też uwagę, że czasami smsy wysyłane są w godzinach nocnych.

UOKiK tłumaczył w lutym, że wpływające do niego skargi są analizowane wyłącznie pod kątem możliwości naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Była to odpowiedź na pytania o to, czy sieć może porównywać się do Lidla w smsach. "Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli jednak przedsiębiorca porównywany w kampanii reklamowej uzna, że podawane dane nie są prawdziwe, ma możliwość dochodzenia swoich praw w sądzie. Umożliwia to ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" - zaznaczył wówczas urząd.

19.11.2024 / 06:01
StoryEditor
W październiku średni koszyk zakupowy był tańszy niż przed miesiącem. Dyskonty na czele i w ogonie rankingu ASM
Aż 52 proc. osób jest zdania, że zakupy można zrobić w inne dni tygodnia niż niedziela (Shutterstock)

Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM SFA, w październiku 2024 roku średnia cena koszyka zakupowego spadła o 20 zł w skali miesiąca. Po wrześniowych podwyżkach w październiku przyszła niewielka obniżka cen podstawowych produktów spożywczych. Dodatkowo, w 8 na 13 sieci objętych badaniem ceny badanych produktów były niższe niż przed miesiącem. Najtańsze zakupy oferował Lidl, a najdroższe Netto. Rok do roku wciąż najbardziej rosną w górę ceny napojów (18 proc.) a największy spadek notują produkty tłuszczowe (6 proc.).

Według danych GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2024 r. wzrosły w ujęciu rok do roku o 5 proc., a w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosły o 0,3 proc. A...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2024 / 12:24
StoryEditor
Które branże rozwiną skrzydła na rynku franczyzowym w 2025 roku? Arkadiusz Słodkowski z POF wskazał faworytów
Członek Zarządu w Polskiej Organizacji Franczyzodawców

Arkadiusz Słodkowski z Polskiej Organizacji Franczyzodawców podzielił się swoimi spotrzeżeniami dotyczącymi najbliższej przyszłości na rodzimym rynku franczyzowym. Wskazał on m.in., które branże poszerzą swoją działalność w 2025 roku. Ekspert wymienił również największe plusy otwarcia biznesu franczyzowego i zdradził, jakie cechy powinien posiadać przedsiębiorca decydujący się na tego typu ruch.

Sektor FMCG wyraźnie wychodzi z kryzysu związanego ze spadkiem konsumpcji. Analitycy zgodnie podkreślają, że 2024 rok jest najlepszym dla branży od kilku lat. Nie inaczej jest w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. listopad 2024 17:56