01.02.2024 / 10:42
StoryEditor

Biedronka obniża ceny 360 produktów i rozdaje vouchery. To odpowiedź na klienta, który nie chce kupować i działania konkurencji

Sklep sieci Biedronka
Biedronka, reagując na działania konkurencji, ale przede wszystkim sytuację rynkową i ciągle niską chęć konsumentów do wydawania pieniędzy w sklepach, postanowiła obniżyć ceny 360 produktów. Jednocześnie chce zwiększyć liczbę wizyt i wartość koszyka akcją, podczas której będzie rozdawać kupony na kolejne zakupy. Jak to będzie działać?

Według danych GUS w IV kw. 2023 r. dynamika konsumpcji zmniejszyła się do ok. -0,1 proc. r/r z 0,8 proc. w III kw. Spadek konsumpcji był spójny ze słabymi danymi o sprzedaży detalicznej za listopad-grudzień 2023 r. W grudniu ub. roku. dynamika sprzedaży detalicznej (w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób) obniżyła się do 0,5 proc. r/r wobec 2,6 proc. w listopadzie, kształtując się znacząco poniżej konsensu rynkowego (4,6 proc.)

Zdaniem ekspertów banku Credit Agricole w warunkach przyspieszenia tempa wzrostu realnego funduszu płac dane sygnalizują wyraźny wzrost skłonności gospodarstw domowych do oszczędzania w IV kw.

Jak działa nowa promocja Biedronki?

Przedstawicele firmy Biedronka wskazują, że spółka jako pierwsza w roku 2024 obniżyła regularne ceny 60 produktów. Dodatkowo na koniec lutego br. obniżyła ceny 360 popularnych produktów.

Jednocześnie Biedronka wspiera obniżki akcją voucherpową, która ma skłonić klientów do kolejnej wizyty w sklepach sieci i zwiększenia koszyka zakupowego. Jak tłumaczą przedstawicele firmy Biedronka jeżeli klient w środę (31 stycznia) zrobił dowolne zakupy w sklepie Biedronka to otrzymywał voucher o wartości 30 zł. Żeby z niego skorzystać, od czwartku do soboty, trzeba wydać na zakupy w sieci 399 zł – jednorazowo lub na zakupy dzielone. Zakupy za 799 zł od czwartku do soboty podwoją wysokość rabatu, czyli klient otrzyma kolejne 30 zł.

Przy dokonaniu zakupów z kartą Moja Biedronka lub aplikacją Biedronka klienci otrzymają voucher o wartości 30 zł do wykorzystania podczas kolejnych zakupów w dniach 01–03.02.2024 r. w sklepach stacjonarnych Biedronka. Voucher zapisywany jest automatycznie na karcie Moja Biedronka.

Jeżeli jednak klient nie poszedł w ostatnią środę na zakupy w Biedronce (31.01), to jak wskazją przedstawicele sieci nadal może zyskać. Przy zakupach za 299 zł w piątek i sobotę otrzyma 15 zł upustu na te zakupy, a jeśli w tych dniach zrobi zakupy łącznie za 799 zł, dostanie dodatkowy rabat 45 zł – czyli łącznie zyskamy 60 zł. Szczegółowe informacje na temat akcji promocyjnych można uzyskać na stronie firmy internetowej firmy Biedronka.

Na jakie produkty Biedronka obniża ceny?

Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka chwali się, że operator od 31 stycznia obniżył ceny m.in. na takie produkty jak:

  • Pomidory malinowe układane są dostępne za 13,99 zł,
  • Pomarańcze deserowe na wagę za 2,99 zł (z aplikacją),
  • Kiwi za 0,89 zł za sztukę,
  • Kawa rozpuszczalna MK Cafe Gold 175 g za 12,88 zł 1+1 gratis (z kartą MB lub aplikacją),
  • Majonez Winiary 500 ml za 7,49 zł (z kartą MB lub aplikacją),

Na koniec tygodnia w sklepach Biedronka klienci będą mogli skorzystać z obniżonych cen na 360 produktówm, w tym m.in., takich jak:

  • Parówki z indyka Głodniaki 140 g (teraz za 4,19 zł),
  • Kluski na parze Nasze Smaki 400 g (za 4,09 zł),
  • Świeże tortellini z serem ricotta i szpinakiem 250 g (za 7,99 zł),
  • Kawa ziarnistej Cafe D’Or 500 g (za 25,99 zł),
  • Sok jabłkowy Riviva 1 l za 2,95 zł,
  • Odplamiacz do tkanin w proszku Oxy 730 g (za 9,39 zł),

Dodatkowo, jeśli w środę 31 stycznia klienci kupili kilka produktów z listy specjalnie przygotowanej na ten dzień przez sieć (mięso mielone z łopatki 500 g, parówki Berlinki Classic 300 g, ręcznik kuchenny Queen Milla, szampon Head&Shoulders), to dostaną voucher równy ich wartości, który mogą wykorzystać aż do soboty przy spełnieniu określonych warunków z kartą Moja Biedronka lub aplikacją.

Ile sklepów ma Biedronka?

Biedronka to największy operator detaliczny w kraju. Firma zarządza siecią niemal 3600 sklepów (na koniec 2023 r. miała ich 3569).

W 2023 roku sprzedaż Biedronki wyniosła 21,5 mld euro, co oznacza wzrost o 22,3 proc., przeliczając w euro oraz 18,2 proc. w złotym. Sprzedaż like-for-like zwiększyła się w tym czasie o 14,2 proc.

W samym tylko IV kw. ub. roku Biedronka miała 5,6 mld euro sprzedaży netto, co oznacza wzrost odpowiednio 17,2 proc. (w euro) i 9,4 proc. w lokalnej walucie. Wzrost sprzedaży lfl sięgnął 5,1 proc.

Zauważalny jest jednak spadek tempa wzrostu sprzedaży lfl w 2023 roku w Biedronce. O ile w pierwszym kwartale wyniósł on 24,5 proc., w następnych stopniowo spadał, by w IV kw. ub. roku uplasować się na poziomie 5,1 proc.

W swoim raporcie rocznym przedstawiciele Jeronimo Martins, właściciela sieci, zwracają uwagę, że w ciągu roku inflacja w Polsce sukcesywnie spadała, jednak przez cały rok konsumenci wykazywali wysoką wrażliwość cenową i często sięgali po produkty w promocji.

13.11.2024 / 15:23
StoryEditor
Sieć Multi Ice Group otworzyła w tym roku 26 nowych lokali gastronomicznych. Firma z Białegostoku planuje podbój rynku
Lokal należacy do sieci BuBu Tea

Multi Ice Group coraz prężniej rozwija się na polskim rynku franczyzowym. W tym roku marka uruchomiła 26 nowych lokali zasilających portfolio jej flagowych brandów, takich jak "BuBu Tea", "u Lodziarzy", "Lody Bonano" oraz "Crazy Dog". Firma z Białegostoku nie zamierza zwalniać i już zapowiedziała wdrażanie innowacji, umożliwiających tworzenie jeszcze bardziej zróżnicowanej oferty.

Multi Ice Group przygotowuje się do rozszerzenia swojej sieci na terenie naszego kraju. Firma z Białegostoku, która może pochwalić się 20-letnim doświadczeniem na rynku gastro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2024 / 11:42
StoryEditor
PepsiCo uruchamia największą farmę fotowoltaiczną w Polsce. To tylko część inwestycji we własne odnawialne źródła energii
Przy zakładzie PepsiCo w miejscowosci Święte na Dolnym Ślasku, produkującym przekąski marek Lay‘s i Doritos, stanęła największe ferma fotowoltaiczna tego koncernu w Polsce (fot. materiały prasowe)

Amerykański koncern PepsiCo od lat działa i inwestuje w Polsce. W tym roku zamierza przeznaczyć 22 mln złotych na rozwój własnych odnawialnych źródeł energii. Cześć tej kwoty została przeznaczoną na farmę fotowoltaiczną, która właśnie ruszyła.

Farma fotowoltaiczna w miejscowości Święte pod Wrocławiem jest największą z tych, które PepsiCo posiada w Polsce. W pierwszej fazie inwestycji zainstalowano na niej ponad 6 tys....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 19:20