01.02.2024 / 10:42
StoryEditor

Biedronka obniża ceny 360 produktów i rozdaje vouchery. To odpowiedź na klienta, który nie chce kupować i działania konkurencji

Sklep sieci Biedronka
Biedronka, reagując na działania konkurencji, ale przede wszystkim sytuację rynkową i ciągle niską chęć konsumentów do wydawania pieniędzy w sklepach, postanowiła obniżyć ceny 360 produktów. Jednocześnie chce zwiększyć liczbę wizyt i wartość koszyka akcją, podczas której będzie rozdawać kupony na kolejne zakupy. Jak to będzie działać?

Według danych GUS w IV kw. 2023 r. dynamika konsumpcji zmniejszyła się do ok. -0,1 proc. r/r z 0,8 proc. w III kw. Spadek konsumpcji był spójny ze słabymi danymi o sprzedaży detalicznej za listopad-grudzień 2023 r. W grudniu ub. roku. dynamika sprzedaży detalicznej (w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób) obniżyła się do 0,5 proc. r/r wobec 2,6 proc. w listopadzie, kształtując się znacząco poniżej konsensu rynkowego (4,6 proc.)

Zdaniem ekspertów banku Credit Agricole w warunkach przyspieszenia tempa wzrostu realnego funduszu płac dane sygnalizują wyraźny wzrost skłonności gospodarstw domowych do oszczędzania w IV kw.

Jak działa nowa promocja Biedronki?

Przedstawicele firmy Biedronka wskazują, że spółka jako pierwsza w roku 2024 obniżyła regularne ceny 60 produktów. Dodatkowo na koniec lutego br. obniżyła ceny 360 popularnych produktów.

Jednocześnie Biedronka wspiera obniżki akcją voucherpową, która ma skłonić klientów do kolejnej wizyty w sklepach sieci i zwiększenia koszyka zakupowego. Jak tłumaczą przedstawicele firmy Biedronka jeżeli klient w środę (31 stycznia) zrobił dowolne zakupy w sklepie Biedronka to otrzymywał voucher o wartości 30 zł. Żeby z niego skorzystać, od czwartku do soboty, trzeba wydać na zakupy w sieci 399 zł – jednorazowo lub na zakupy dzielone. Zakupy za 799 zł od czwartku do soboty podwoją wysokość rabatu, czyli klient otrzyma kolejne 30 zł.

Przy dokonaniu zakupów z kartą Moja Biedronka lub aplikacją Biedronka klienci otrzymają voucher o wartości 30 zł do wykorzystania podczas kolejnych zakupów w dniach 01–03.02.2024 r. w sklepach stacjonarnych Biedronka. Voucher zapisywany jest automatycznie na karcie Moja Biedronka.

Jeżeli jednak klient nie poszedł w ostatnią środę na zakupy w Biedronce (31.01), to jak wskazją przedstawicele sieci nadal może zyskać. Przy zakupach za 299 zł w piątek i sobotę otrzyma 15 zł upustu na te zakupy, a jeśli w tych dniach zrobi zakupy łącznie za 799 zł, dostanie dodatkowy rabat 45 zł – czyli łącznie zyskamy 60 zł. Szczegółowe informacje na temat akcji promocyjnych można uzyskać na stronie firmy internetowej firmy Biedronka.

Na jakie produkty Biedronka obniża ceny?

Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka chwali się, że operator od 31 stycznia obniżył ceny m.in. na takie produkty jak:

  • Pomidory malinowe układane są dostępne za 13,99 zł,
  • Pomarańcze deserowe na wagę za 2,99 zł (z aplikacją),
  • Kiwi za 0,89 zł za sztukę,
  • Kawa rozpuszczalna MK Cafe Gold 175 g za 12,88 zł 1+1 gratis (z kartą MB lub aplikacją),
  • Majonez Winiary 500 ml za 7,49 zł (z kartą MB lub aplikacją),

Na koniec tygodnia w sklepach Biedronka klienci będą mogli skorzystać z obniżonych cen na 360 produktówm, w tym m.in., takich jak:

  • Parówki z indyka Głodniaki 140 g (teraz za 4,19 zł),
  • Kluski na parze Nasze Smaki 400 g (za 4,09 zł),
  • Świeże tortellini z serem ricotta i szpinakiem 250 g (za 7,99 zł),
  • Kawa ziarnistej Cafe D’Or 500 g (za 25,99 zł),
  • Sok jabłkowy Riviva 1 l za 2,95 zł,
  • Odplamiacz do tkanin w proszku Oxy 730 g (za 9,39 zł),

Dodatkowo, jeśli w środę 31 stycznia klienci kupili kilka produktów z listy specjalnie przygotowanej na ten dzień przez sieć (mięso mielone z łopatki 500 g, parówki Berlinki Classic 300 g, ręcznik kuchenny Queen Milla, szampon Head&Shoulders), to dostaną voucher równy ich wartości, który mogą wykorzystać aż do soboty przy spełnieniu określonych warunków z kartą Moja Biedronka lub aplikacją.

Ile sklepów ma Biedronka?

Biedronka to największy operator detaliczny w kraju. Firma zarządza siecią niemal 3600 sklepów (na koniec 2023 r. miała ich 3569).

W 2023 roku sprzedaż Biedronki wyniosła 21,5 mld euro, co oznacza wzrost o 22,3 proc., przeliczając w euro oraz 18,2 proc. w złotym. Sprzedaż like-for-like zwiększyła się w tym czasie o 14,2 proc.

W samym tylko IV kw. ub. roku Biedronka miała 5,6 mld euro sprzedaży netto, co oznacza wzrost odpowiednio 17,2 proc. (w euro) i 9,4 proc. w lokalnej walucie. Wzrost sprzedaży lfl sięgnął 5,1 proc.

Zauważalny jest jednak spadek tempa wzrostu sprzedaży lfl w 2023 roku w Biedronce. O ile w pierwszym kwartale wyniósł on 24,5 proc., w następnych stopniowo spadał, by w IV kw. ub. roku uplasować się na poziomie 5,1 proc.

W swoim raporcie rocznym przedstawiciele Jeronimo Martins, właściciela sieci, zwracają uwagę, że w ciągu roku inflacja w Polsce sukcesywnie spadała, jednak przez cały rok konsumenci wykazywali wysoką wrażliwość cenową i często sięgali po produkty w promocji.

19.06.2024 / 18:30
StoryEditor
Carrefour może dostać karę w wysokości 200 mln euro za zapisy w umowach z franczyzobiorcami
Sklep Carrefour Express w Nicei we Francji (Shutterstock)
Francuskie Ministerstwo Finansów domaga się ukarania spółki Carrefour kwotą 200 mln euro za nieodpowiednie, zdaniem urzędników, umowy franczyzowe. Organ nadzorczy zwrócił się do Sądu Gospodarczego w Rennes o stwierdzenie nieważności kilku klauzul umów wiążących franczyzobiorców i Grupę Carrefour oraz o nałożenie na grupę kary finansowej – ustalili dziennikarze "La Lettre".

Według Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Konkurencji, Spraw Konsumenckich i Kontroli Nadużyć Finansowych (DGCCRF) Ministerstwa Finansów Francji, model franczyzowy Carrefoura był ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.06.2024 / 08:05
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: Retail Trends, Żabka, Studenac, Leroy Merlin, Netto, Carrefour, Waligórski
TOP 10 tygodnia
Mijający tydzień to informacje o możliwym debiucie na giełdzie sieci Żabka oraz Studenac. Odbyło się też jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży handlowej, czyli kongres Retail Trends 2024.

Żabka zadebiutuje we wrześniu na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych!

Należąca do amerykańskiego funduszu CVC sieć sklepów Żabka we wrześniu może zadebiutować na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. lipiec 2024 04:18