30.12.2024 / 12:48
StoryEditor

Biedronka i Lidl zamkną się wcześniej w sylwestra. Sprawdź godziny otwarcia sklepów 31 grudnia 2024!

Do której godziny sklepy będą czynne w sylwestra? (fot. Shutterstock)

Biedronka przeciwnie niż w poprzednim roku, zamknie swoje sklepy wcześniej, podobnie zrobi również Lidl. Jedynym dyskontem, który będzie pracowął trochę dłużej jest Dino. Wyjątkiem również będzie Żabka. Czy zamykanie sklepów wcześniej w sylwestra to nowy trend? Do której godziny będą pracowały sklepy innych sieci?

31 grudnia większość sklepów w Polsce będzie otwarta krócej niż w standardowe dni. Zakupy najlepiej zaplanować na godziny poranne lub wczesne popołudnie. Większość placówek zamknie swoje drzwi wczesnym wieczorem, choć w niektórych lokalizacjach godziny otwarcia mogą być jeszcze bardziej ograniczone.

Wyjątkiem są sklepy convenience sieci Żabka, które mogą być odtwarte do godziny 22:00 lub nawet 23:00. Jednakże decyzja o godzinach pracy takich sklepów należy do franczyzobiorców. Sytuacja wygląda podobnie z pozostałymi sklepami osiedlowymi czy franczyzowymi.

Do której godziny będą otwarte sklepy w sylwestra?

Oto szczegółowy przegląd godzin otwarcia największych sieci handlowych w sylwestra 2024 roku. Sklepy sieci Biedronka będą czynne od 5:30 do 20:00. Warto jednak pamiętać, że godziny pracy mogą różnić się w zależności od lokalizacji. Jednak sieć należąca do Jeronimo Martins nie zapomniała o klientach, którzy przygotowują się na ostatnią chwilę do świętowania Nowego Roku, ponieważ 30 grudnia ponad trzy tys. sklepów Biedronki będzie otwartych do 23:30.

Placówki sieci Lidl zaplanowały pracę od 6:00 do 19:00. W tych samych godzinach będą działały 31 grudnia sklepy sieci Aldi (6:00-19:00). Kolejnym dystkontem na liście jest Netto, którego sklepy będą czynny w godzinach od 6:00 do 18:00. Najdłużej będą działały sklepy sieci Dino, ponieważ będą otwarte od 6:00 do 20:30.

Z kolei, jeśli chodzi o supermarkety i hipermarkety, to sklepy sieci Carrefour będą otwarte od 6:30 do 18:00. Jednak Niektóre mniejsze placówki mogą zamknąć się wcześniej. W podobnych godzinach będzie działał Kaufland. Większość placówek tej sieci będzie czynna od 6:00 do 18:00, jednak w niektórych przypadkach sklepy mogą zostać zamknięte o wcześniejszych godzinach.

Zakupy w ostatniej chwili

Jeżeli planujesz zakupy w późnych godzinach wieczornych, dobrym rozwiązaniem mogą być sklepy convenience i małoformatowe, takie jak Żabka czy Carrefour Express. Większość Żabek będzie otwarta do 22:00, a w niektórych lokalizacjach nawet do 23:00. Decyzję o godzinach pracy podejmują właściciele placówek, dlatego warto wcześniej upewnić się, jak funkcjonuje sklep w Twojej okolicy.

Podobna zasada dotyczy innych sklepów franczyzowych, takich jak ABC, Lewiatan czy Groszek. Niektóre z nich mogą być otwarte nawet w Nowy Rok, pod warunkiem, że za ladą stanie właściciel sklepu.

Jak działają inne sklepy?

Skrócone godziny pracy obowiązują także w przypadku sklepów innych niż spożywcze. Klienci powinni zwrócić uwagę na harmonogramy sieci odzieżowych, meblowych oraz drogerii. Sklepy sieci Rossmann będą otwarte do godziny 16:00 lub 17:00, w zależności od lokalizacji. Z kolei placówki sieci Ikea zamkną swoje drzwi o 16:00.

Co z zakupami po Nowym Roku?

W środę, 1 stycznia, większość dużych sklepów będzie zamknięta. Wyjątkiem są małe sklepy osiedlowe i franczyzowe, w których właściciele mogą samodzielnie zdecydować o otwarciu. W czwartek, 2 stycznia, handel wraca do normy. Należy jednak pamiętać, że już 6 stycznia, w Święto Trzech Króli, sklepy ponownie będą zamknięte.

27.01.2025 / 01:38
StoryEditor
Co wywołuje największą irytację wśród klientów sklepów? Mamy najnowsze badanie na ten temat
(fot. Paweł Jachowski/wiadomoscihandlowe.pl)

Poziom satysfakcji klientów sklepów spada, a niedostępność personelu oraz problemy z korzystaniem z kas samoobsługowych i dostępnością produktów na półkach sklepowych to tylko niektóre tematy, które irytują i frustrują kupujących. Sieci handlowe muszą mocniej pochylić się nad tymi wyzwaniami aby nie stracić klientów i sprzedaży.

Chociaż globalne wydatki konsumenckie utrzymują się na stałym poziomie, a konsumenci są zadowoleni ze swoich doświadczeń zakupowych, to w tym roku wskaźnik satysfakcji klientów ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.01.2025 / 18:23
StoryEditor
Konsumpcja alkoholu wśród młodszych pokoleniach spada. Czy trend ten widać też na studniówkach? [BADANIA]
Konsumpcja alkoholu wśród młodszych pokoleniach spada. Czy trend ten widać też na studniówkach? (fot. Envato Elements)

Obenie obserwowana jest tendencja spadkowej konsumpcji alkoholu. Jednak z badania przeprowadzonego przez IQS, wynika, że studniówki to moment w życiu wielu młodych Polaków, który oznaczają również pierwsze spotkanie z alkoholem w kontekście większej imprezy. Jak wygląda spożycie alkoholu przy takiej okazji?

Badania przeprowadzone przez IQS w styczniu 2025 r. pokazują, że aż 62 proc. uczestników studniówek spożywa alkohol podczas tego wydarzenia. Co więcej, 90 proc. młodzieży słysza...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. luty 2025 07:28