10.10.2023 / 18:07
StoryEditor

Biedronka i Lidl również sprzedawały produkty od Team X. Mamy komentarz obu sieci po wybuchu afery Pandora Gate [TYLKO U NAS]

Płatki Yummer‘s od Team X dostępne były w Biedronce (fot. materiały prasowe)
Popularni youtuberzy, których nazwiska wypłynęły przy okazji afery Pandora Gate, sygnowali liczne produkty swoimi pseudonimami albo nazwami i logotypami własnych projektów. Jeszcze niedawno największe sieci handlowe w Polsce, takie jak Biedronka i Lidl, sprzedawały płatki śniadaniowe, napoje gazowane, soki czy kosmetyki z logo TeamX. A jak sprawy mają się teraz?

Wybuch afery Pandora Gate może dać do myślenia markom, które angażują do promocji sprzedawanych przez siebie wyrobów znane osoby. Przynajmniej tak powinno być po tym, jak Sylwester Wardęga ujawnił, że jeden z idoli dzieci i nastolatek i twórca Teamu X wysyłał niedwuznaczne propozycje kilkunastoletnim dziewczynkom.

Firmy wycofują się ze współpracy

Sprawa nabierała rozgłosu, a dodatkowe materiały na jej temat ujawnił 8 października youtuber Konopskyy. Firmy, które do tej pory angażowały youtuberów związanych z Teamem X do promocji swoich produktów, szybko zaczęły odcinać się od ich działalności.

Jak informowaliśmy jako pierwsi na portalu wiadomoscihandlowe.pl, w poniedziałek 9 października kosmetyki sygnowane logo Team X ze swoich półek i drogerii internetowej postanowił usunąć Rossmann. Z kolei firma Verona Products Professional, która produkowała kosmetyki Ingrid Team X, zadeklarowała na łamach portalu wiadomoscikosmetyczne.pl, że dołoży wszelkich starań, aby dokładniej weryfikować i „przede wszystkim nieustannie monitorować zachowania osób, z którymi współpracuje”.

Nie tak dawno produkty sygnowane przez Team X sprzedawane były w dyskontach Lidl i Biedronka, a ta ostatnia sieć handlowała nawet płatkami śniadaniowymi i „szampanami” bezalkoholowymi dostępnymi tylko w jej sklepach.

Jeszcze dwa lata temu Biedronka szeroko reklamowała płatki śniadaniowe Yummer’s i organizowała konkurs, w którym nagrodami była wycieczka do domu popularnych youtuberów. „Osiem osób, które weźmie, udział w konkursie będzie miało okazję odwiedzić Dom Teamu X i spędzić w nim aż 24 godziny podczas dnia pełnego atrakcji” – zachęcała sieć handlowa.

- Nieustannie staramy się, aby radość z zakupów w sklepach Biedronki czerpali klienci w każdym wieku. Duży wpływ na konsumentów mają twórcy internetowi, dlatego też częściej nawiązujemy współpracę ze znanymi i lubianymi influencerami, oferując również szansę na niepowtarzalne doświadczenia – deklarował wtedy Arkadiusz Żyźniewski, kupiec odpowiedzialny za ofertę płatków śniadaniowych w sieci Biedronka.

Co dalej z produktami od Team X?

Poprosiliśmy czołowe sieci handlowe o komentarz po wybuchu afery. Już wczoraj Agata Nowakowska, rzeczniczka sieci Rossmann, w której jeszcze sprzedawane były kosmetyki z logo kontrowersyjnych twórców odpisała, że zostają wycofane z oferty.

Teraz Biedronka i Lidl, które także sprzedawały produkty związane z Team X, w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl poinformowały, że tych wyrobów nie ma już na półkach sklepowych. Delisting nie nastąpił jednak teraz, w wyniku afery, lecz już wcześniej.

- W chwili obecnej nie współpracujemy z Team X i nie mamy takich planów. Ostatnia nasza współpraca miała miejsce w 2022 roku i dotyczyła testowej sprzedaży płatków śniadaniowych w ramach oferty czasowej w naszych sklepach – przekazało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci Biedronka.

W podobnym tonie wypowiada się Lidl: - Obecnie nie prowadzimy współpracy ze wspomnianymi przez panią osobami oraz nie zamierzamy angażować Teamu X w przyszłe projekty, które będziemy realizować – poinformowała nasz portal Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.

Przedstawicielka sieci dodaje, że produkty sygnowane przez influencerów z Teamu X były w Lidlu oferowane wyłącznie podczas limitowanej i jednorazowej oferty czasowej. Artykuły były dostępne w sklepach tylko do momentu wyczerpania zapasów.

Według ekspertów zajmujących się wizerunkiem marek, afera pedofilska w polskim internecie może przyczynić się do baczniejszego przyglądania się idolom reklamującym marki. Prokuratura Okręgowa w Warszawie, na polecenie prokuratora generalnego, wszczęła z urzędu postępowanie w sprawie seksualnego wykorzystania osób małoletnich w środowisku youtuberów, czyli o czyn z art. 200 § 1 k.k.

30.10.2024 / 11:26
StoryEditor
Zakaz handlu w sobotę wieczorem? Posłanka chce skracać godziny otwarcia sklepów, Solidarność przyklaskuje temu pomysłowi
Czy sklepy powinny być krócej czynne w soboty? (fot. Shutterstock)

Nie liberalizacja przepisów ograniczających handel w niedziele, lecz skrócenie godzin otwarcia sklepów w sobotni wieczór - to pomysł, jaki podczas wtorkowej "wielkiej debaty" w Sejmie zgłoszony został przez posłankę Lewicy Razem Marcelinę Zawiszę. Idea ta podoba się Alfredowi Bujarze, przewodniczącemu handlowej Solidarności, który w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl wskazuje, to której godziny sklepy powinny być otwarte w soboty... a także od poniedziałku do piątku.

- Ja bym chciała, żebyśmy zamiast dyskusji ciągłej i nieustannej o tym, jak zlikwidować zakaz handlu w niedziele, rozmawiali o tym, co możemy zrobić, żeby zapewnić większej grup...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 10:35
StoryEditor
"Wiemy, jak pokonać McDonald’s". CEO Max Burgers opowiada o konkurencji i rozwoju marki na polskim rynku
Richard Bergfors, CEO Max Burgers (fot. materiały prasowe)

Max Burgers jest obecne w Polsce od 2017 roku. W tym czasie firma zdążyła otworzyć 26 restauracji. Jednak plany szwedzkiej sieć są znacznie większe. O tym, czy firma ma szansę je zrealizować na rynku z tak silnymi graczami jak McDonald’s i Żabka, która chce być największą siecią street foodową w Polsce oraz kiedy zamierza to zrobić, opowiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl CEO Max Burgers, Richard Bergfors, który jest synem założyciela sieci.

– Wiemy, jak pokonać McDonald’s – mówi CEO Max Burgers, Richard Bergfors. I wydaje się, że nie rzuca słów na wiatr. Z McDonald’s, szwedzka sieć konkuruje już od 1973 roku, czyli...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 08:06