20.12.2024 / 09:59
StoryEditor

Czy Biedronka albo Lidl kupią rządowe masło? „Klienci nie zobaczą różnicy w cenie”

Biedronka czy Lidl kupią rządowe masło? „Klienci nie zobaczą różnicy w cenie” (fot. Shutterstock)

Z powodu zwyżkujących cen masła rząd zapowiedział interwencję na rynku. Porozmawialiśmy z Jakubem Oliprą, starszym ekonomistą z Departamentu Analiz Makroekonomicznych banku Credit Agricole o tym czemu masło drożeje, czy 1000 ton produktu wyprzedanych z RARS ma szansę to zmienić i kto je kupi?

W grudniu ceny masła osiągają rekordowe poziomy w tym roku. Zanotowano 20 proc. wzrostu rok do roku (dane GUS). Z tego powodu polski rząd zdecydował się zainterweniować w tej sp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.12.2024 / 08:16
StoryEditor
Maspex i Dawtona mogą być jak Danone! Rafał Trzaskowski pokazuje swoje cele dla sektora spożywczego i zarzuca Glapińskiemu wysokie ceny masła
Rafał Trzaskowski (z lewej) i Adam Glapiński (fot. Shutterstock; NBP za YouTube)

Podczas inauguracji kampanii prezydenckiej w Gliwicach Rafał Trzaskowski uderzył w prezesa Narodowego Banku Polskiego Adama Glapińskiego. Zarzucił mu doprowadzenie do tego, że kostka masła w sklepach kosztuje 10 zł. Polityk Koalicji Obywatelskiej mówił też o polskich firmach spożywczych, przekonując, że są one w stanie rosnąć tak jak światowi giganci.

- Koniec upolitycznienia i koniec niekompetencji w NBP. Mam raport prezesa Glapińskiego o "historii sukcesu", po prostu ręce opadają. 50 proc. inflacji przez ostatnie lata, a te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.12.2024 / 13:19
StoryEditor
Da Grasso zbliża się do granicy 200 restauracji. Sieć kontynuuje ekspansję w mniejszych miejscowościach
Da Grasso (fot. mat. prasowe)

W ostatnim kwartale tego roku sieć pizzerii Da Grasso otworzyła trzy nowe lokale franczyzowe i ma już 190 punktów w całej Polsce.

– Cała branża gastronomiczna odczuwa skutki wzrostu cen, ale staramy się nieustannie dostosowywać naszą ofertę, dbając o korzystne promocje i wysoką jakość składników dla gości ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. grudzień 2024 10:35