Na rynku są już obecne lody, ciasta i wypieki pod marką Milka. Mondelez realizuje bowiem strategię udzielania licencji na korzystanie ze swojego rozpoznawalnego, czekoladowego brandu zewnętrznym podmiotom specjalizującym się w innych kategoriach produktowych.
Arla zdradza swoje cele
Teraz portfolio produktów licencyjnych zostanie poszerzone o napoje mleczne. Produkt zostanie wprowadzony na rynek Polski, Niemiec i Austrii w czerwcu 2024 r. Napój mleczny Milka dostępny będzie w kubkach 220 ml, w trzech smakach: czekoladowym, karmelowym i orzechowym. Produkcja wyroby odbywać się będzie w mleczarni Arla Foods w duńskim Esbjergu.
- Jestem bardzo podekscytowany podpisaniem długoterminowego partnerstwa strategicznego z Mondelēz International i dostarczeniem naszym konsumentom pysznych produktów, które sprostają ich oczekiwaniom. Milka to uwielbiana marka, a my posiadamy doświadczenie w zakresie produkcji, handlu i marketingu, dzięki czemu możemy przenieść ją na kolejny poziom. Nasza ambicja jest jasna: chcemy osiągnąć pozycję numer jeden lub dwa na naszych rynkach startowych - deklaruje Patrik Hansson, executive vice president & chief marketing officer w Arla Foods.
Arla deklaruje, że chce korzystać z dużej ropzoznawalności Milki oraz lojalności jej konsumentów, oraz że "wykorzysta swoje doświadczenie w innowacjach produktów mleczarskich wysokiej jakości, aby zapewnić wzrosty w dojrzałej kategorii napojów mlecznych".
- Wierzymy w sukces tej współpracy. Polacy od lat cenią wysoką jakość i wyjątkowy smak naszych produktów, a czekolada marki Milka zdobyła szczególne miejsce w sercach konsumentów. Jesteśmy przekonani, że efekty wspólnych działań spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów - mówi Renata Mirkowska, general manager w Arla Foods Polska.
Mondelez chwali się innowacjami
Z kolei Clive Jones, president of central Europe & EU Central sales w Mondelez International, deklaruje, że dzięki współpracy z Arlą firma może "rozszerzyć uwielbianą markę Milka na całą Europę". - W miarę jak wprowadzamy kolejne innowacje i rozwijamy ofertę, ta nowa kategoria stanowi ważny kamień milowy w historii sukcesu marki Milka - zaznacza Jones.