02.09.2024 / 10:15
StoryEditor

Anna Podkowińska-Tretyn, country director Too Good To Go w Polsce: Straty są demokratyczne [WYWIAD]

Anna Podkowińska-Tretyn, country director Too Good To Go w Polsce (fot. mat. prasowe)

- Szacunki mówią, że detaliści działający w Europie tracą z tytułu marnowania żywności dwa procent marży, a tym, co retailerzy robią świetnie, jest liczenie. Potrafią więc przełożyć te szacunki na własne zyski i zobaczyć, że straty na tym polu dają konkretną kwotę - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Anna Podkowińska-Tretyn, country director Too Good To Go w Polsce.

Jest pani szefową polskiego oddziału Too Good To Go od lutego tego roku. Jakie cele postawiła sobie pani, obejmując to stanowisko?

Odpowiadając żartobliwie – przetrwać, bo ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2025 / 11:57
StoryEditor
Gwałtowny spadek cen soku pomarańczowego. Jest już tańszy o połowę
Od grudnia ceny soku pomarańczowego na giełdzie spadły o połowę. Czy w sklepach też spadną (fot. Canva)

Ceny soku pomarańczowego na giełdzie spadły w ostatnich tygodniach o połowę w porównaniu do stawek sprzed kilku miesięcy. Jakie są przyczyny takiej obniżki? Czy przełoży się to na cenę soku w sklepie?

W artykule przeczytasz: 

  • Spektakularny spadek ceny soku pomarańczowego na giełdzie
  • Jakie są przyczyny spadku ceny soku pomarańczowego?
  • Ogromny wpływ pogody na rynek soków
  • Czy ceny soku pomarańczowego w sklepach też spadną?

Spektakularny spadek ceny soku pomarańczowego na giełdzie

Kontrakty terminowe na soki pomarańczowe, a w zasadzie na jego mrożony koncentrat, na nowojorskiej giełdzie w ostatnim czasie spadły o ponad połowę. Jeszcze w połowie grudnia cena soku pomarańczowego sięgała poziomu niemal 5,30 USD za funt, podczas gdy w ostatnich tygodniach spadła już poniżej 2,50 USD. Co więcej, niektóre prognozy wskazują, że kontrakty na sok mogą spaść wkrótce poniżej 2,00 USD za funt. A to oznaczałoby powrót do cen jakie ostatnio były notowane w 2022 roku.

– Jeden z producentów napojów w Europie mówi, że swoje soki dostarcza do marketów razem z… odkurzaczem, tak długo zalegają one na półce – wspomina Harry Campbell, analityk Expana.

Jakie są przyczyny spadku ceny soku pomarańczowego?

Z analizy Financial Times wynika, że za taką nagłą obniżkę cen soku pomarańczowego odpowiadają w największej mierze dwa czynniki. Po pierwsze to osłabienie popytu. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.04.2025 / 09:55
StoryEditor
Polskie firmy coraz odważniej zdobywają zagraniczne rynki. Jakie kierunki wybierają najczęściej? [BADANIE eBay]
Logo eBay (Shutterstock)

Jak wynika z najnowszego badania platformy eBay "Polscy sprzedawcy online a zagraniczna sprzedaż", polskie firmy coraz odważniej spoglądają w stronę rynków zagranicznych. W kontekście globalnej sprzedaży eBay wybierana jest przez 33 proc. przedsiębiorstw, co plasuje firmę na pozycji lidera.

Według danych z badania eBay, ponad połowa polskich firm (68 proc.) prowadzących sprzedaż międzynarodową online robi to od ponad 10 lat, co świadczy o ich ugruntowanej pozycji ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. kwiecień 2025 22:46