20.06.2021 / 09:43
StoryEditor

Wśród najbardziej atrakcyjnych pracodawców według Polaków brak sieci handlowych

Kasjerka w sklepie (Shutterstock)
Stabilność zatrudnienia, satysfakcjonujące wynagrodzenie, perspektywy rozwoju zawodowego, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym czy przyjazna atmosfera w miejscu pracy – takie czynniki mają wpływ na ocenę pracodawcy. W pierwszej dziesiątce rankingu Randstad Employer Brand Research nie ma ani jednej sieci handlowej, ale jest jeden producent spożywczy.

Samsung, Volvo Polska i Polskie Linie Lotnicze LOT to najbardziej atrakcyjny pracodawcy w Polsce. W pierwszej dziesiątce znalazły się dwie firmy z sektora nowoczesnych technologii, dwie firmy motoryzacyjne, dwa przedsiębiorstwa z branży lotniczej, firma farmaceutyczna, producent sprzętu AGD, firma z sektora surowcowego i tylko jeden z branży spożywczej. Na czwartym miejscu rankingu uplasowała się Kompania Piwowarska, a w kwestii zarówno stabilności zatrudnienia, jak finansowej kondycji firmy liderem jest Polski Koncern Naftowy ORLEN.

Tegoroczny laureat – Samsung Electronics Polska – po raz szósty znalazł się na podium rankingu, a po raz trzeci zajął pierwsze miejsce – wynika z badania marki pracodawcy Randstad Employer Brand Research 2021, realizowanego w Polsce na próbie blisko 5 tysięcy respondentów w wieku od 18 do 64 lat, osób pracujących, uczących się lub poszukujących zatrudnienia. Zdaniem uczestników badania firma Samsung najsilniej kojarzona jest z dobrą kondycją finansową, dobrą reputacją oraz możliwością rozwoju zawodowego.

Drugie miejsce w rankingu zajmuje firma z branży motoryzacyjnej Volvo Polska, której respondenci przypisują korzystną kondycję finansową, dobrą reputacja, ale także wynagrodzenie i benefity. Na trzecim miejscu zestawienia pojawiły się Polskie Linie Lotnicze LOT. Z tym pracodawcą respondenci kojarzą przede wszystkim atrakcyjne pensje i ofertę benefitów, możliwości rozwoju kariery oraz dobrą reputację przedsiębiorstwa.

Pod względem poziomu wynagrodzeń i oferty benefitów w całym badaniu najlepiej oceniona została spółka KGHM Polska Miedź. Przyjazna atmosfera pracy jest szczególnie doceniana w firmie EMC Instytut Medyczny, działającej w branży prywatnej opieki zdrowotnej. Ten pracodawca, zdaniem respondentów, wyróżnia się też pod względem możliwości rozwoju zawodowego. W kwestii zarówno stabilności zatrudnienia, jak finansowej kondycji firmy liderem jest Polski Koncern Naftowy ORLEN, a równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest domeną firmy z branży informatycznej – Atos Origin IT Services.

W kwestii oceny reputacji firmy uczestnicy badania najlepiej ocenili producenta z branży motoryzacyjnej Toyota Motor Manufacturing Poland, a oferowane możliwości pracy zdalnej – w firmie Capgemini Polska. Zdaniem respondentów firma farmaceutyczna ZF Polpharma najlepiej dba o bezpieczne środowisko pracy w czasie epidemii Covid-19. Badani doceniają natomiast społeczne zaangażowanie firmy Eko Okna.

Top 10 najbardziej atrakcyjnych pracodawców w badaniu Randstad Employer Brand Research

1. Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

2. Volvo Polska Sp. z o.o.

3. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

4. Kompania Piwowarska S.A.

5. Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o.

6. Pratt & Whitney Rzeszów S.A.

7. KGHM Polska Miedź SA

8. Neuca S.A.

9. Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o.

10. BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.

 

18.06.2024 / 12:56
StoryEditor
Amazon zainwestuje 40 mln euro w szkolenia pracowników w ramach programu Career Choice
Amazon rozwija program szkoleń dla pracowników "Postaw na swój rozwój" (ang. Career Choice). Firma zainwestuje 40 mln euro i stworzy ponad 50 nowych programów szkoleniowych w Europie.

Niemal połowa polskich pracowników (48 proc.) uważa, że szkolenia w miejscu pracy lub praktyki zawodowe pozwalają dziś na osiągnięcie sukcesu zawodowego w większym stopniu niż t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2024 / 16:27
StoryEditor
Nakrętki przymocowane do butelek - od 1 lipca to obowiązek. Po co to rozwiązanie?
Nakrętki w butelkach muszą być przytwierdzone na stałe (fot. Shutterstock)
1 lipca weszły w życie zapisy unijnej dyrektywy SUP, które nakładają na producentów obowiązek mocowania nakrętek do butelek. Temat zdołał już wywołać wiele kontrowersji.

Choć producenci i detaliści do zmian przygotowywali się już od dawna, formalnie od dziś obowiązują zapisy dyrektywy Single Use Plastic, które stanowią, że korek musi być na stał...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 09:59