13.03.2024 / 11:05
StoryEditor

Wraca 5 proc. VAT na żywność. Czy sieci handlowe podniosą ceny, czy spróbują przerzucić podwyżki na dostawców?

Koniec zerowej stawki VAT (fot. Shutterstock)
Z początkiem kwietnia wraca 5 proc. VAT na podstawowe produkty spożywcze. Nie musi to jednak oznaczać proporcjonalnego wzrostu cen w sklepach detalicznych. Skalę podwyżek może zmniejszyć nie tylko wojna cenowa dyskonterów, ale także podejście sieci handlowych do negocjacji z producentami – wielu ekspertów uważa, że detaliści będą próbowali zmusić dostawców by wzięli na siebie przynajmniej część skutków wzrostu VAT.

Prezes Adam Glapiński podczas przeprowadzonej 7 marca konferencji w NBP ocenił, że powrót regularnej stawki 5 proc. VAT na podstawowe produkty spożywcze oznacza podwyższenie po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.04.2025 / 12:21
StoryEditor
Paweł Grabowski, Żabka Future: chcemy być najwięksi w kraju jeśli chodzi o retail media
Director of Digital B2B w Żabka Polska (wiadomoscihandlowe.pl)

Paweł Grabowski, Head of Digital B2B w Żabka Future, był jednym z gości debaty pod nazwą "New growth engine in retail. Budowanie wartości biznesu w świecie nieustającej zmiany", która odbyła się podczas kongresu Retail Trends 2025. Przedstawiciel popularnej sieci opowiadał m.in. o planach firmy na najbliższe miesiące. Wśród nich wymienił m.in. rozwój aplikacji mobilnej oraz działania na rzecz umocnienia się w przestrzeni retail mediów.

Za nami kongres Retail Trends 2025. Najważniejsze spotkanie przedstawicieli handlu, przemysłu, usług i nauki odbyło się we wtorek 1 kwietnia w hotelu Double Tree by Hilton w War...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2025 / 10:15
StoryEditor
Niedziele handlowe w kwietniu aż dwa razy. Kiedy zrobimy zakupy?
Dwie niedziele handlowe w kwietniu 2025 roku. Pierwsze przed Wielkanocą, a druga przed majówką. (fot. Paweł Jachowski + Canva)

W kwietniu 2025 r. będą dwie niedziele handlowe. Ma to ułatwić dokonanie zakupów przed Wielkanocą i majówką. Kiedy dokładnie wypadają niedziele handlowe w kwietniu 2025 roku?

Z artykułu dowiesz się:

  • Kiedy przypadają niedziele handlowe w kwietniu 2025 r.?
  • Kiedy będą pozostałe niedziele handlowe w tym roku?
  • Gdzie można zrobić zakupy pomimo zakazu handlu w niedzielę?

 

Niedziele handlowe w kwietniu i przygotowania do Wielkanocy oraz majówki

Kwiecień jest dość specyficznym miesiącem, jeśli chodzi o niedziele handlowe. W całym 2025 roku wyznaczono łącznie tylko osiem niedziel, kiedy zakaz handlu nie będzie obowiązywał. W kwietniu przypadają aż dwie z nich.

Niedziela handlowa w kwietniu przypada na:  

  • 13 kwietnia 2025;
  • 27 kwietnia 2025.

Pierwsza z nich to Niedziela Palmowa, czyli ważne święto dla chrześcijan. Następna przypada tuż przed długim weekendem majowym, kiedy to większość sklepów będzie zamkniętych ze względu na 1 i 3 maja.

Warto jednak zwrócić uwagę na godziny funkcjonowania placówek w niedziele handlowe, bowiem te często różnią się od funkcjonowaniu sklepów w regularne dni.

image
W kwietniu są dwie niedziele handlowe. Pierwsza przypada już 13 kwietnia 2025 roku (fot. Paweł Jachowski)
FOTO: fot. Paweł Jachowski

Kiedy będą pozostałe niedziele handlowe w 2025 roku?

Oprócz kwietnia, do końca roku będzie jeszcze pięć niedzieli handlowych

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. kwiecień 2025 03:01