10.01.2025 / 11:20
StoryEditor

Trendy 2025: Globalna niestabilność, rosnące koszty, presja na marże, zmiana nastrojów konsumentów [KOMENTARZ]

Grzegorz Przytuła, Partner EY-Parthenon (mat. prasowe)

Globalna niestabilność, wahania cen surowców, wzrost kosztów operacyjnych, zaostrzająca się konkurencja skutkująca presją na marże w całym łańcuchu dostaw, zmiany w zachowaniach konsumentów – to najważniejsze trendy rynkowe w handlu detalicznym i branży FMCG w 2025 r. Komentuje Grzegorz Przytuła, Partner EY-Parthenon.

W 2024 roku mieliśmy do czynienia ze spadającą, ale nadal odczuwalną presją inflacyjną oraz niewielkim wzrostem wartościowym sprzedaży detalicznej. Dla detalistów był to także r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.01.2025 / 10:46
StoryEditor
W Żabce wydłużył się czas spędzony przez klientów w sklepie. Wiemy o ile i dlaczego [WYWIAD]
Staramy się, aby klient mógł przyjść do naszego sklepu i zrealizować jak najwięcej misji, nie tylko zakupowych - mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska (fot. Maciek Nowaczyk)

Zdajemy sobie sprawę z wielu zadań, jakie dziś ma obsługa sklepu, dlatego wspieramy się technologią - tak Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska, opowiada o rosnącej palecie usług w sklepach sieci. Ujawnia też, co nowego pojawi się w Żabkach w najbliższym czasie.

Kawa, hot-dogi, nadawanie i odbieranie przesyłek, wykup ubezpieczeń komunikacyjnych, drukowanie dokumentów czy naprawa butów - długo można wymieniać usługi, które oferuje Żabka....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.01.2025 / 09:13
StoryEditor
Grupa InPost chwali się przekroczeniem liczby miliarda przesyłek dostarczonych w 2024 r.
Paczkomat InPost (mat. partnera)

Grupa InPost podaje, że podczas świątecznego szczytu handlowego obsłużyła blisko 14 milionów paczek podczas jednego dnia. W całym 2024 roku po raz pierwszy w historii przekroczyła wolumen miliarda obsłużonych przesyłek – osiągając ponad 1 mld 91 mln paczek, co stanowi wzrost o 22 proc. rok do roku.

– Ubiegły rok był rekordowy dla Grupy InPost pod każdym względem. Po raz pierwszy w historii dostarczyliśmy ponad 1 miliard przesyłek, zainstalowaliśmy ponad 11 500 Paczkoma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. styczeń 2025 11:21