SoftPOS, czyli terminal płatniczy w telefonie
SoftPOS to aplikacja, która pozwala w łatwy sposób przekształcić telefon w terminal płatniczy. To rozwiązanie, które zostało stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach. Jak skorzystać z terminala płatniczego w telefonie? Wystarczy zainstalować specjalną aplikację i gotowe! Od tego momentu, będzie można przyjmować płatności bezgotówkowe kartą, telefonem, a nawet zegarkiem, bez konieczności posiadania klasycznego terminala. Warto dodać, że w terminal płatniczy można przekształcić nie tylko telefon, ale też tablet lub inne urządzenie mobilne.
Jak działa SoftPOS?
SoftPOS działa podobnie jak tradycyjny terminal płatniczy. Główna różnica polega na tym, że do przyjmowania płatności nie jest potrzebny stacjonarny terminal, a wystarczy jedynie smartfon z aplikacją SoftPOS. Klient przykłada do telefonu kartę płatniczą, smartfona lub smartwatcha i w ten sposób dokonuje płatności. Jakie warunki trzeba spełnić, by móc korzystać z terminala płatniczego w telefonie? Wystarczy, że smartfon będzie:
- działał w systemie Android (w wersji minimum 8.0),
- wyposażony w moduł NFC,
- miał dostęp do sieci.
Po spełnieniu powyższych wymagań, wystarczy podpisać umowę z dostawcą aplikacji: https://www.santander.pl/firmy/terminale-platnicze/terminal-w-telefonie i można zacząć przyjmować płatności za pomocą terminala płatniczego w telefonie.
SoftPOS – świetne rozwiązanie dla małych przedsiębiorstw
Terminal płatniczy w telefonie świetnie sprawdzi się w różnych branżach. Można go używać, prowadząc biznes stacjonarnie, ale też w terenie. SoftPOS to tak samo dobre rozwiązanie dla właściciela osiedlowego warzywniaka, jak i dla makijażystki, która świadczy swoje usługi z dojazdem do klientek. Tradycyjny terminal, wymaga podłączenia do prądu. W przypadku SoftPOS, nie trzeba się o to martwić. Stacjonarne terminale to również konieczność wygospodarowania dodatkowego miejsca, o które nie tak łatwo w niewielkich firmach. W jakich branżach, szczególnie sprawdzi się terminal w telefonie? To dobre rozwiązanie dla:
- kurierów,
- firm, które wystawiają się na targach i różnego rodzaju eventach,
- firm, które działają mobilnie (np. food trucki),
- firm, które pracują z dojazdem do klienta (np. ekipy remontowe, kosmetyczki).
Terminal płatniczy w telefonie – dlaczego warto z niego korzystać?
Terminal płatniczy w telefonie, to wiele korzyści dla firmy. Jakie są najważniejsze zalety korzystania z SoftPOS w firmie?
- Większa mobilność
Płatności można przyjmować niemal w każdym miejscu i o dowolnej porze. Dzięki temu, firma może działać w różnych miejscach, nie tylko stacjonarnie.
- Wygoda dla klientów
Klienci mogą płacić w wygodny sposób, za pomocą karty czy telefonu. Nie muszą już pamiętać o konieczności posiadania przy sobie gotówki.
- Proekologiczne rozwiązanie
Rezygnacja z dodatkowego urządzenia (osobnego terminala) i papierowych rachunków to ukłon w stronę ekologii.
- Poprawa wizerunku firmy
Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań (np. terminali płatniczych w telefonie) sprawia, że firma zyskuje w oczach klientów miano nowoczesnej i innowacyjnej.
Warto dodać, że nie trzeba się obawiać o bezpieczeństwo transakcji, wykonywanych przy użyciu SoftPOS. W rozwiązaniu zastosowano specjalne techniki szyfrowania, które skutecznie chronią np. przed atakami cyberprzestępców.