21.03.2024 / 10:39
StoryEditor

Sprzedaż detaliczna przebiła oczekiwania ekspertów. Konsumenci znów chcą kupować

Rośnie sprzedaż detaliczna (fot. Shutterstock)
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym urosła o 6,1 proc. i była wynikiem lepszym od tego, którego oczekiwał rynek. To efekt wzrostu dochodu rozporządzalnego.

Konsensus PAP Biznes zakładał w tym przypadku wzrost o 4,8 proc. Co istotne sprzedaż detaliczna w stosunku miesięcznym zmniejszyła się o 0,9 proc., co jest wynikiem lepszym od k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.11.2024 / 15:41
StoryEditor
Black Friday to okazja do kupienia tańszych prezentów świątecznych, ceny są wtedy korzystniejsze [BADANIE]
Polacy niechętnie zwracają przedmioty upolowane podczas promocji w Czarny Piątek. Aż 41,8 proc. badanych twierdzi, że nigdy nie oddało produktów zakupionych w Black Friday (fot. Nelson Antoine/Shutterstock.com)

30 proc. Polaków uważa, że ceny w Black Friday są dużo niższe od tych w ciągu roku - wynika z Barometru Providenta. Dla 46 proc. to okazja do kupienia prezentów świątecznych.

Black Friday, czyli ostatni piątek listopada, to czas promocji w sklepach i symboliczny początek przedświątecznych zakupów. Polacy także korzystają z tego zwyczaju – wynika z Ba...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.11.2024 / 14:43
StoryEditor
Czy hiperdyskont od Auchan to prawdziwy gamechanger na rynku… hipermarketów? [KOMENTARZ EKSPERTKI]
Atac Hiper Discount by Auchan (fot. Auchan)

Hipermarkety od lat borykają się z wieloma problemami, które są efektem nie tylko ostrej konkurencji i rozwoju dyskontów, ale także długoterminowych trendów rynkowych i konsumenckich. Sieci sklepów wielkopowierzchniowych usiłują na nowo wynaleźć ten format wprowadzając m.in. elementy, które kojarzą się właśnie dyskontami. Przykładem może być Carrefour, który z jednej strony ma sieć dyskontów Supeco, a z drugiej wprowadza do hipermarketów koncept Outletu, gdzie asortyment jest ograniczony i precyzyjnie dobrany, a głównym przekazem jest niska cena. Auchan uruchamiając w Polsce hipermarkety dyskontowe Atac poszedł jeszcze dalej. Warto zadać więc pytanie, czy nowy koncept to gamechanger nie tylko wśród hipermarketów, ale także na rynku FMCG?

Jak wynika z danych PMR Market Experts, ostatnim dobrym rokiem w segmencie hipermarketów był 2016 r., kiedy kanał ten zanotował dynamikę wzrostu wartości sprzedaży na poziomie o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. grudzień 2024 19:03