25.12.2022 / 14:36
StoryEditor

Podwyżki wynagrodzeń w sieciach Biedronka, Lidl, Kaufland i Aldi. Ile zarobią pracownicy w 2023 roku? Kto płaci najwięcej?

Na zdj. pracownicy w sklepie sieci Lidl (fot. wiadomoscihandlowe.pl/ŁR)
Końcówka roku to jak zwykle czas, w którym wiele sieci handlowych ogłasza podwyżki pensji dla pracowników sklepów i magazynów. Tym razem wzrosty wynagrodzeń są naprawdę spore, co jest efektem m.in. znaczącej podwyżki pensji minimalnej w Polsce, która od stycznia wynosić będzie 3490 zł brutto miesięcznie, czyli o 480 zł brutto więcej niż obecnie.

Warto pamiętać, że w przyszłym roku wynagrodzenie minimalne wzrośnie dwukrotnie. Poza podwyżką styczniową, będzie także druga - 1 lipca. Najniższe pensje w kraju podskoczą wtedy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.03.2025 / 10:15
StoryEditor
Ta sieć dyskontów ma już prawie 3 tys. sklepów. W tym roku che otwierać przynajmniej jedną placówkę dziennie
Na zdj. sklep sieci Action w Kielcach (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć dyskontów non-food Action urosła w ubiegłym roku o 352 sklepy i zakończyła rok z 2918 placówkami w 12 europejskich krajach, w tym w Polsce. Sprzedaż netto sieci podskoczyła aż o 22 proc. do 13,8 mld euro, a sprzedaż porównywalna (like-for-like) wzrosła o 10,3 proc.

Firma podkreśla, że zwiększenie sprzedaży Action wynika wyłącznie z większej liczby transakcji. Dzięki wyższej sprzedaży netto i kontynuowanej dyscyplinie kosztowej sieć był...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.03.2025 / 14:15
StoryEditor
Viktor Orban uderza w sieci handlowe! Węgry wprowadzają limity marży zysku na 30 podstawowych produktach spożywczych
Węgierski premier Viktor Orban (fot. Alessia Pierdomenico/Shutterstock)

Mleko, mięso, jaja, olej kuchenny, cukier i mąka - to niektóre spośród 30 artykułów spożywczych, w przypadku których węgierski rząd zdecydował się na ograniczenie marży zysku do maksymalnie 10 proc. Pomysłodawcy twierdzą, że ruch ten przełoży się na ok. 10-procentowy spadek średnich cen.

Nowe regulacje na Węgrzech weszły w życie 17 marca. Obowiązywać będą do 31 maja, choć mogą zostać przedłużone, jeśli rząd dojdzie do wniosku, że będzie to konieczne....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 10:59