01.12.2022 / 11:48
StoryEditor

Na świecie tempo wzrostu cen żywności już spada. Kiedy trend dotrze do Polski?

Według prognozy PIE, na koniec 2023 r. tempo wzrostu cen żywności w Polsce oscylować ma wokół 6,5 proc. (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
W pierwszym kwartale 2023 roku tempo wzrostu cen żywności w Polsce będzie zbliżone do 20 proc., a w całym przyszłym roku wzrost ten wyniesie ok. 6,5 proc. – prognozują eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego na łamach „Tygodnika Gospodarczego PIE”.

Tempo wzrostu cen żywności już spowalnia. Jak wskazują ekonomiści PIE, indeks światowych cen żywności publikowany przez agendę Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyży...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.01.2025 / 11:14
StoryEditor
Akcjonariusze Orlenu mogą zacierać ręce. Koncern ogłasza strategię do 2035 roku z nową polityką dywidendową
Grupa Orlen ogłasza strategię do 2035 r. (fot. wiadmoscihandlowe.pl)

Grupa Orlen ogłosiła 10-letnią strategię pn. "Energia jutra zaczyna się dziś". Skuteczne wdrożenie inicjatyw strategicznych ma pozwolić na transformację Grupy Orlen w kierunku zintegrowanej, zdywersyfikowanej i odpornej na cykle gospodarcze organizacji. Koncern deklaruje ambicję zapewnienia stabilnego tempa wzrostu zysku operacyjnego i regularnej wypłaty rosnącej dywidendy.

Strategia Grupy Orlen "Energia jutra zaczyna się dziś” zbudowana jest na dwóch fundamentach:

Dekarbonizacja aktywów i transformacja energetyczna rozumiana jako prowa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.01.2025 / 13:03
StoryEditor
Wybory żywieniowe Polaków: cena najważniejsza! A co ze świadomością wpływu produkcji żywności na środowisko? [BADANIE]
Tylko 34 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkty ekologiczne (Shutterstock)

Polscy konsumenci w ciągu ostatnich kilku lat istotnie zmienili swoje nawyki zakupowe. Według badania Ibris dla producenta margaryn Flora Food Group skład produktów spożywczych był w 2021 r. najważniejszym czynnikiem podejmowania decyzji zakupowych. Obecnie dla blisko dwóch trzecich ankietowanych kluczowa jest cena, na którą trzy lata wcześniej wskazywała tylko połowa respondentów.

Producent margaryn Flora Food Group zlecił pracowni Ibris przeprowadzenie kolejne edycji badania "Polacy wobec zmiany klimatu, badanie świadomości". Wyniki ankiety wskazują, że ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. styczeń 2025 13:26