13.06.2024 / 17:01
StoryEditor

Jest propozycja minimalnej płacy na przyszły rok. Czy przedsiębiorcy udźwigną podwyżkę?

Zgodnie z propozycją rządu płaca minimalna ma od 1 stycznia 2025 r. wzrosnąć do ponad 4,6 tys., brutto (fot. Shutterstock)
Rada Ministrów przedstawiła propozycje minimalnego wynagrodzenia za pracę i minimalnej stawki godzinowej, które mają obowiązywać w przyszłym oku. Szykuje się znacząca podwyżka już od 1 stycznia.

4626 zł brutto – tyle ma wynosić minimalne wynagrodzenie za praca od 1 stycznia 2025 r. To o 300 zł, czyli 7,2 proc. więcej niż przewiduje stawka, która będzie obowiązywać już wkrótce. 1 lipca tego roku wysokość najniższej krajowej wędruje z 4242 zł (obowiązujących od 1 stycznia br.) do 4300 zł brutto.

Z kolei minimalna stawka godzinowa w przypadku określonych umów cywilno-prawnych ma od początku przyszłego roku wynosić 30,20 zł brutto. Oznacza to, że będzie ona o prawie 3 zł wyższa od tej obowiązującej w pierwszej połowie i o ponad 2 zł, czyli 7 proc. wyższa od tej z drugiej połowy tego roku, kiedy wynosiły one odpowiednio 27,70 i 28,10 zł brutto. 

Ile osób skorzysta na podwyżce?

Podwyżka płacy minimalnej, której wysokość wyszła od szefowej resoru rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszki Dziemianowicz-Bąk i do których Rada Ministrów się przychyliła ma – zgodnie z szacunkami rządu – objąć ponad 3,1 mln pracownic i pracowników.

Dodajmy, że propozycje w tym zakresie zostaną teraz przestawione Radzie Dialogu Społecznego. Rząd zapowiedział, że przedłoży je temu organowi do 15 czerwca.

Handel mówi stanowcze "nie"

Propozycja podwyżek niewątpliwie cieszy pracowników. martwi jednak pracodawców, w tym tych z sektora handlu. Głos w ich imieniu już zabrała Polska Izba Handlu.

"Stanowczo sprzeciwiamy się podniesieniu kwoty pensji minimalnej do ponad 4600 zł brutto od nowego roku. To obciążenie, którego nie udźwigną MŚP. Oprócz możliwego upadku tysięcy firm to ryzyko wzrostu inflacji" – stwierdził PIH we wpisie umieszczonym w mediach społecznościowych.

11.04.2025 / 09:11
StoryEditor
Biedronka chce zdyskontować przedświąteczny szczyt zakupowy. Jak chce to zrobić?
Biedronka 2.0 w Łodzi

Biedronka wydłuża godziny otwarcia sklepów w przedświąteczną niedzielę handlową. 13 kwietnia ponad 3300 placówek sieci będzie czynnych do godziny 22:00. Detalista organizuje też promocje na produkty najchętniej kupowane w okresie wielkanocnym.

Jak przekonuje detalista, wydłużone godziny otwarcia sklepów Biedronka w niedzielę handlową przed Wielkanocą to odpowiedź na potrzeby konsumentów w intensywnym okresie przedś...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.04.2025 / 10:41
StoryEditor
Zuzanna Dębowska, Żabka Jush i delio supermarket: Pełne zakupy z bardzo szybką dostawą stały się stylem życia części klientów
Zuzanna Dębowska, Chief Commercial Officer, Lite e-Commerce Żabka i Delio Supermarket (arch. wiadomoscihandlowe.pl)

Zuzanna Dębowska, Chief Commercial Officer, Lite e-Commerce Żabka – spółce należącej do Grupy Żabka, odpowiedzialnej za rozwój oferty e-grocery oraz prowadzącej marki Żabka Jush oraz delio supermarket, opowiadała podczas kongresu Retail Trends 2025 m.in. o trendach konsumenckich, kształtujących rynek dostaw błyskawicznych oraz o wyzwaniach stojących przed tym segmentem e-commerce.

– W przypadku Grupy Żabka część konsumentów korzystających z kanału e-commerce nie jest homogeniczna. Nasi klienci nie ograniczają się do jednej aplikacji, szukają różnych...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. kwiecień 2025 04:24