14.08.2024 / 17:13
StoryEditor

Konsumenci powinni spodziewać się wzrostu dynamiki cen żywności [ANALITYCY]

Jakub Olipra, starszy ekonomista Credit Agricole Bank Polska (fot. mat. pras.)

Wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych przyspieszył, głównie z powodu podwyżek cen owoców i warzyw. W lipcu ceny owoców wzrosły o 5,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, a warzyw o 2,1 proc. Sytuację pogorszyły wiosenne przymrozki i gradobicia. W kolejnych miesiącach ceny w żywności najprawdopodobniej nadal będą rosły – wskazuje Jakub Olipra, starszy ekonomista Credit Agricole Bank Polska.

Zgodnie z finalnymi danymi inflacja CPI w Polsce zwiększyła się w lipcu do 4,2 proc. r/r wobec 2,6 proc. w czerwcu, kształtując się zgodnie ze wstępnym szacunkiem GUS. Główną pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.08.2024 / 11:57
StoryEditor
Stokrotka w tym roku wyprzedziła Biedronkę. Szybciej od rywala wprowadziła do sklepów własny "gang" maskotek
”Zwierzaczki z leśnej paczki” w Stokrotkce (fot. mat. prasowe)

Stokrotka już we wtorek 13 sierpnia wystartowała z akcją "Zwierzaczki z leśnej paczki", w ramach której klienci mogą zdobyć pluszowe maskotki. Litewska sieć zdołała tym samym ubiec słynącą z tego rodzaju akcji Biedronkę, która wciąż nie odsłoniła swoich kart.

W tym roku w Stokrotce do zdobycia będą cztery maskotki przedstawiające zwierzęta. To: Rudzia, Szybkolot, Szaraczek i Upartek. Zabawki mają po 22 cm wysokości.

Jak zdoby...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2024 / 09:34
StoryEditor
Rossmann nie będzie kupował aut Tesli! Winni Elon Musk i Donald Trump. Co takiego zrobił miliarder?
Rossmann nie będzie kupował Tesli od Elona Muska, fot. Shutterstock

Sieć drogerii Rossmann nie będzie już kupowała do swojej floty pojazdów marki Tesla – produkowanych przez firmę, której współzałożycielem i prezesem jest Elon Musk. Dlaczego sieć zdecydowała się na taki krok?

"Decyzja o rezygnacji z dalszych zakupów pojazdów marki Tesla do floty Rossmanna wynika z niezgodności wypowiedzi dyrektora generalnego Tesli Elona Muska z wartościami, jak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. sierpień 2024 18:38