09.11.2022 / 09:57
StoryEditor

Jak utrzymać dobre relacje z klientami, gdy ci spóźniają się z płatnościami?

Jak utrzymać dobre relacje z klientami, gdy ci spóźniają się z płatnościami? (materiał partnera)
Czy zdarzyło Ci się być w sytuacji, gdy z jednej strony zależy ci na otrzymaniu płatności, a z drugiej na utrzymaniu relacji z klientem? Może to nadwyrężyć współpracę i doprowadzić do całkowitego braku płatności. W tej trudnej sytuacji warto zadbać o dobre relacje z klientem.

Aby zapobiec opóźnieniom w płatnościach, które mogą zamienić się w brak płatności, które mogą z kolei prowadzić do zerwania współpracy, warto zastosować proaktywne działania. 

To przede wszystkim unikanie pogorszenia sytuacji i wywierania zbyt dużej presji na kontrahenta. Wywieranie presji zazwyczaj nie jest konstruktywne, zwłaszcza w sytuacji, gdy klient na pewne rzeczy nie m wpływu, bo być może sam nie otrzymał płatności za swoje usługi. Warto być też bardzo ostrożnym, jeżeli chodzi o grożenie postępowaniem sądowym.

Warto również zachować otwartą komunikację z klientem. Powinien on poczuć, że chcesz mu pomóc, a nie zaszkodzić. Ponadto trzeba czasami postawić się w sytuacji swojego klienta i spojrzeć na brak płatności z jego perspektywy. Opóźnienia w realizacji płatności mogą wynikać z wielu powodów, takich, jak problemów z zarządzaniem, warunków rynkowych, czy brakach w płatności jego klientów.

Można też zwrócić się do pośrednika z prośbą o wsparcie, ponieważ strona trzecia spojrzy na sytuację chłodnym okiem, co umożliwi sprawne działanie, zmierzające do dobrych i szybkich rozwiązań. Pozwoli to też zaoszczędzić na działaniach prawnych. Pozwala to również prowadzić negocjacje pozasądowe. Spór dotyczący zamówienia może np. dookreślony i zgłoszony dostawcy, a kwestie płatności ułożone w sensowny harmonogram. Opóźnienie w płatnościach klienta nie musi mieć negatywnego wpływu na twoje finansowe i relacje biznesowe!

Więcej na ten temat można dowiedzieć się z podcastu z serii „Biznes w 5 minut” przygotowanego przez Allianz Trade.

* Allianz Trade stanowi znak towarowy służący do oznaczenia zakresu usług świadczonych przez Euler Hermes.

Wysłuchaj poniżej lub na platformie Anchor.fm


22. grudzień 2024 08:59