15.01.2024 / 11:05
StoryEditor

Inflacja jednak nieco wyższa niż we wstępnym odczycie. O ile wzrosły ceny żywności i napojów w całym 2023 r.?

Jak zmieniły się ceny w 2023 r.? (fot. Shutterstock)
Jak podaje GUS, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w grudniu 2023 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 6,2 proc., przy wzroście cen usług – o 8,2 proc. i towarów – o 5,5 proc. W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,1 proc., w tym usług – o 0,8 proc., przy spadku cen towarów – o 0,2 proc. Wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2023 r. w stosunku do roku poprzedniego wyniósł 11,4 proc.

Według finalnych wyliczeń Głównego Urzędu Statystycznego, wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych wzrósł w grudniu 2023 r. o 6,2 proc. rok do roku – według wstępnych sz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.12.2024 / 13:54
StoryEditor
Auchan mocno inwestuje w rozwój oferty marek własnych. Na jaki brand sieć stawia najmocniej?
Marka własna Pewni Dobrego od Auchan Polska

Auchan Polska pracuje nad rozwojem marki własnej Pewni Dobrego, której produkty wytwarzane są przez 71 producentów, w tym przez wiele firm lokalnych. Firma podkreśla, że jest to „unikatowa dopasowana do różnych smaków i oczekiwań marka”, która obejmuje obecnie już ponad 213 kategorii jakościowych produktów.

Radosław Dac, Dyrektor Produktów Auchan Retail Polska wskazuje, że sieć stale poszerza asortyment marki Pewni Dobrego, który ma być odpowiedzią na nowe trendy i oczekiwania dzis...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.12.2024 / 12:09
StoryEditor
Biedronka walczy o odzyskanie billboardów zajętych przez komornika. Zwrot akcji w sądowej wojence z Lidlem
Na zdj. billboard Biedronki zajęty przez komornika sądowego (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

"Billboardowa wojna" Lidla z Biedronką wkracza w nową fazę. Sąd apelacyjny zmodyfikował zabezpieczenie udzielone w lutym przez sąd okręgowy, co otwiera Biedronce drogę do odzyskania billboardów, które zostały wcześniej zajęte przez komornika. Portugalska sieć cieszy się z małego zwycięstwa, a tymczasem Lidl zapewnia, że nowe postanowienie sądu "przyjął pozytywnie".

W lutym br. Sąd Okręgowy w Warszawie w ramach zabezpieczenia nakazał zajęcie - na czas trwania procesu Lidla przeciwko Jeronimo Martins Polska (właścicielowi sieci Biedro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2024 16:29