13.08.2021 / 11:45
StoryEditor

Ceny towarów i usług znów rosną. Tak wysokiej inflacji nie było od bardzo dawna [DANE GUS]

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2021 r. w porównaniu z zeszłym rokiem wzrosły o 5 proc. Ceny usług zwiększyły się o 6,2 proc. a towarów o 4,6 proc. – wynika z najnowszych danych opublikowanych przez GUS.

W stosunku do czerwca ceny towarów i usług wzrosły w lipcu o 0,4 proc., w tym usług – o 0,8 proc. i towarów – o 0,3 proc. W porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie transportu (o 3,1 proc.) oraz mieszkania (o 0,5 proc.), które podwyższyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,29 p. proc i 0,13 p. proc.

Niższe ceny żywności (o 0,4 proc.) oraz odzieży i obuwia (o 2,4 proc.) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,11 p. proc i 0,10 p. proc.

W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie transportu (o 18,5 proc.) oraz mieszkania (o 5,6 proc.) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,60 p. proc. i 1,39 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 0,6 proc.) obniżyły ten wskaźnik o 0,02 p. proc.

  (Źródło danych GUS)

 

01.03.2025 / 10:00
StoryEditor
Netto i inne sieci Salling Group wprowadzają nowe oznaczenia produktów pochodzących z Europy. Wiemy jak będą wyglądały

Salling Group, właściciel sieci Bilka, Føtex i Netto, wprowadza nowe oznaczenie na elektronicznych metkach cenowych, aby ułatwić identyfikację produktów należących do europejskich marek. Decyzja ta wynika z rosnącej liczby zapytań od konsumentów poszukujących towarów europejskiego pochodzenia.

– Otrzymaliśmy szereg zapytań od klientów, którzy chcą kupić artykuły spożywcze europejskich marek – podkreśla CEO Salling Group, Anders Hagh. Nowa etykieta ma służyć jako dodat...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.02.2025 / 13:38
StoryEditor
Gdzie Orlen będzie otwierał nowe stacje? Jan Tar: przestrzeń na nowe inwestycje jest niewielka, ale wciąż istnieją możliwości optymalizacji sieci
Stacja paliw PKN Orlen (wiadomoscihandlowe.pl/MG)

Orlen pozostaje liderem polskiego rynku pod względem liczby stacji paliw. Przy tak dużej skali działalności nie zostaje już dużo miejsca dla nowych lokalizacji. Jan Tar, dyrektor wykonawczy ds. komercyjnych Orlen opowiedział portalio wiadomoscihandlowe.pl o tym, co ogranicza możliwości rozwoju sieci w kraju oraz z jakiego jednak powodu ilość stacji paliw będzie powoli, ale wciąż rosła.

– Jesteśmy niekwestionowanym liderem pod względem liczby stacji na polskim rynku, a to spore wyzwanie dla dalszego rozwoju. Nadal jednak widzimy możliwość otwierania nowych punk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. marzec 2025 12:39