Założona przez polskiego biznesmena Leszka Wąsowicza spółka HELIO to przedsiębiorstwo o 100 procentowo polskim rodowodzie. Podstawą oferty od początku istnienia przedsiębiorstwa są bakalie, ale HELIO jest także czołową marką na rynku mas do ciast – to ona 15 lat temu zapoczątkowała segment mas makowych. Dziś masy makowe i kajmakowe HELIO, z których najpopularniejsze warianty, zgodnie z trendami konsumenckimi, są dostępne bez glutenu, otwierają zestawianie świątecznej sprzedaży producenta. Notowana na GPW spółka co roku może się pochwalić wysoką, sięgającą nawet 50% dynamiką sprzedaży. Jej apogeum przypada oczywiście na czwarty kwartał.
Doskonały serwis
Przełom listopada i grudnia to czas kluczowy dla producentów takich jak HELIO. Sklepy zamawiają w tym okresie potężne ilości bakalii i innego rodzaju produktów do słodkich wypieków. Sprostanie zamówieniom jest dziś niezbędne do budowania przewagi konkurencyjnej. Doskonale zorganizowany serwis jest mocną stroną HELIO. Dysponując jednym z największych na terenie Europy zakładów produkujących bakalie firma gwarantuje elastyczność dostaw. – Możemy dostarczyć bardzo dużo produktów w bardzo krótkim okresie, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości produkcji. Co więcej, mamy bardzo wysoki wskaźnik terminowo realizowanych dostaw. Od 25 lat, czyli odkąd istnieje spółka, cieszymy się pod tym względem nienaganną reputacją – podkreśla Grzegorz Sobociński z biura zarządu HELIO.
Ekspert zwraca uwagę, że HELIO wyróżnia intensywne wsparcie sprzedaży poprzez wysokozasięgowe i silnie budujące wizerunek marki kampanie cross mediowe. – Co roku inwestujemy astronomiczne jak na branżę budżety, które przekładają się na tysiące emisji w TV, wzmocnione kampaniami w opiniotwórczej prasie. Poza mediami tradycyjnymi sięgamy także po nowoczesne kanały komunikacji – Internet, social media, współpracujemy z blogerami, dostarczamy interesujący dla grupy docelowej kontent, w tym video przepisy. Dbamy o to, by komunikacja, którą prowadzimy, była spójna – wymienia Grzegorz Sobociński.
Szeroko zakrojona kampania cross-mediowa
Firma w październiku rozpoczęła intensywną kampanię promocyjną, której celem jest wzmocnienie wizerunku marki i jej bestsellerów. – Im bliżej świąt, tym więcej będzie się działo. Skupiamy się głównie na linii HELIO Natura i masach do ciast HELIO. Szerokie cross-mediowe działania obejmują m.in. czołowe ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz kanały tematyczne, prasę branżową, lifestylową, kobiecą oraz Internet i reklamę zewnętrzną. Z uwagi na wizerunkowo-edukacyjny charakter realizowanych kampanii, ich efekty powinny być widoczne także w dłuższym horyzoncie czasowym – mówi Grzegorz Sobociński.
Właściwie zaplanowane zamówienia to jedno; ekspert z HELIO przypomina o roli ekspozycji na terenie sklepów. W okresie przedświątecznym firma proponuje detalistom szeroki wybór materiałów POS, m.in. standy ekspozycyjne, woblery, czy plakaty promocyjne, które przyciągają uwagę konsumentów i zwiększają sprzedaż produktów. – Zachęcam do kontaktu z naszymi handlowcami, którzy będą pomocni zarówno w zakresie przygotowania odpowiednich ekspozycji świątecznych, uporządkowania produktów na półkach czy zaproponowania interesujących propozycji cenowych – radzi Grzegorz Sobociński.
Dopracowane receptury i opakowania
Przed świętami półki należy uzupełnić o typowe szlagiery, takie jak masa makowa HELIO. – W okresie świątecznym to niezbędny produkt na półkach każdego sklepu, ponieważ masę do ciast HELIO kupują zarówno doświadczone gospodynie domowe, jak i kulinarni nowicjusze chcący sprawić bliskim niespodziankę własnoręcznie przygotowaną potrawą wigilijną – opowiada Grzegorz Sobociński. Przypomina przy tym, że niedawno producent ulepszył recepturę mas HELIO, co spotkało się z uznaniem konsumentów. – Poprawiliśmy konsystencję, smak, a masy krówkowe HELIO oparte są teraz na pełnym mleku i, podobnie jak bakalie HELIO Natura, licencjonowane są znakiem „Czytaj skład poleca” – mówi przedstawiciel HELIO. Dodaje, że nową szatę graficzną otrzymała też linia bakalii HELIO. Dzięki zmianie szat graficznych opakowań sklepowe półki nabrały spójności i są bardziej atrakcyjne dla konsumentów, szczególnie w czasie trwania silnej cross-mediowej kampanii promocyjnej – mówi Grzegorz Sobociński.