07.07.2022 / 10:50
StoryEditor

Webinar WH Fokus: Franczyza w handlu przyciąga obcokrajowców. Obejrzyj nagranie!

Na zdj. sklep sieci Żabka w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Własny biznes w Polsce - współpraca franczyzowej sieci sklepów z obcokrajowcami, to tytuł webinara, który odbył w się w czerwcu br. w ramach programu WH Fokus Wydawnictwa Gospodarczego. Gościliśmy na antenie Damiana Rybaka, Dyrektora Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka i Julię Arustamovą, franczyzobiorczyni z Ukrainy prowadzącą sklep w ramach tej sieci w Warszawie.

Goście programu odpowiedzieli m.in. na pytania od czego zacząć własny biznes w Polsce osobom pochodzącym spoza naszego kraju, jakie możliwości daje działanie w ramach sieci franczyzowej oraz jakie są prawa i obowiązki franczyzobiorcy. 

Obejrzyj nagranie z webinarium!

Prelegenci wypowiedzieli się też na temat praktycznych aspektów prowadzenia własnego sklepu w ramach sieci franczyzowej.

Julia Arustamova, prowadząca sklep Żabka w Warszawie podzieliła się swoim doświadczeniem. O franczyzie sklepu spożywczego zaczęła myśleć w momencie, gdy znalazła się w Polsce i musiała sama się utrzymać. Jak podkreśliła, inwestycja we własny sklep – w przypadku sieci Żabka – była stosunkowo niewielka. Na start wystarczyło 5 tys. zł.

– Prowadzę sklep w wynajętym lokalu, tych pieniędzy wystarczyło na pełne zatowarowanie placówki. Więcej nic nie musiałam dokładać – powiedziała Julia Arustamova.

Damian Rybak, Dyrektor Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka zaznaczył z kolei, że franczyza w handlu przyciąga osoby przedsiębiorcze. Spóła ma dużą grupę aplikujących kandydatów, łącznie nawet do kilkudziesięciu tysięcy rocznie. 

W ocenie naszego rozmówcy, w porównaniu do innych branż takich jak np. hotelarstwo czy gastronomia handel detaliczny w branży spożywczej jest bezpieczną przystanią. 

– W tym roku otworzymy kilkaset kolejnych sklepów, w tym we współpracy z obcokrajowcami – zapowiedział Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców sieci Żabka. 

Obecnie pod szyldem Żabka działa kilkudziesięciu franczyzobiorców - obcokrajowców, a zainteresowanie współpracą z siecią rośnie.

Wśród cudzoziemców franczyzobiorców są osoby pochodzące z Ukrainy, Włoch, Francji, Czech, Białorusi, Kazachstanu czy Armenii.

Żabka jest jedną z najpopularniejszych franczyzowych sieci sklepów w Polsce. W 2021 roku przychody franczyzobiorców Żabki ze sprzedaży towarów do ostatecznego klienta wyniosły ponad 14 mld zł. Firma ma umowy z ponad 7,2 tys. drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 8300 sklepów.

Rocznie sklepy tej sieci odwiedza około 3 mln klientów, a potencjał do wzrostu jest spory, ponieważ 15 mln Polaków do najbliższego sklepu Żabka ma zaledwie 500 metrów. Tylko w 2021 roku do sieci dołączyło 1100 sklepów, a firma chce utrzymać to tempo rozwoju.
 

17.01.2025 / 08:32
StoryEditor
Inwestycja Lidla w Gietrzwałdzie. Jest decyzja sądu
Sklep sieci Lidl (Shutterstock)

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie stwierdził, że wydana wcześniej w sprawie decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego została wydana bez dopełnienia odpowiednich formalności. Sprawa wróci do ponownego rozpatrzenia, a sieć teoretycznie mogłaby budować nowe centrum dystrybucyjne.

Do SKO trafiłą skarga na decyzję wójta gminy Gietrzwałd. Wcześniej - 16 stycznia 2023 roku - stwierdził on, że Lidl nie będzie musiał przygotowywać dla inwestycji oceny oddziały...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.01.2025 / 12:45
StoryEditor
Jysk osiąga ważny cel w zakresie zrównoważonego rozwoju. Skandynawska sieć pracowała na to przez cztery lata
Sieć Jysk ma obecnie w Polsce ponad 290 sklepów (fot. Shutterstock)

Od 1 stycznia 2025 r. cała nowo zakupiona bawełna wykorzystywana w wyrobach tekstylnych, takich jak pościel, ręczniki, kołdry, poduszki i koce oferowanych w sklepach sieci Jysk, będzie pochodzić z bardziej zrównoważonej produkcji. Co to oznacza w praktyce?

Działania zmierzającego do tego, żeby wszystkie nowe produkty z bawełny oferowane przez Jysk zawierały surowiec pochodzący z bardziej zrównoważonej produkcji, firma rozpoczęła w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 08:00