07.07.2022 / 10:50
StoryEditor

Webinar WH Fokus: Franczyza w handlu przyciąga obcokrajowców. Obejrzyj nagranie!

Na zdj. sklep sieci Żabka w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Własny biznes w Polsce - współpraca franczyzowej sieci sklepów z obcokrajowcami, to tytuł webinara, który odbył w się w czerwcu br. w ramach programu WH Fokus Wydawnictwa Gospodarczego. Gościliśmy na antenie Damiana Rybaka, Dyrektora Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka i Julię Arustamovą, franczyzobiorczyni z Ukrainy prowadzącą sklep w ramach tej sieci w Warszawie.

Goście programu odpowiedzieli m.in. na pytania od czego zacząć własny biznes w Polsce osobom pochodzącym spoza naszego kraju, jakie możliwości daje działanie w ramach sieci franczyzowej oraz jakie są prawa i obowiązki franczyzobiorcy. 

Obejrzyj nagranie z webinarium!

Prelegenci wypowiedzieli się też na temat praktycznych aspektów prowadzenia własnego sklepu w ramach sieci franczyzowej.

Julia Arustamova, prowadząca sklep Żabka w Warszawie podzieliła się swoim doświadczeniem. O franczyzie sklepu spożywczego zaczęła myśleć w momencie, gdy znalazła się w Polsce i musiała sama się utrzymać. Jak podkreśliła, inwestycja we własny sklep – w przypadku sieci Żabka – była stosunkowo niewielka. Na start wystarczyło 5 tys. zł.

– Prowadzę sklep w wynajętym lokalu, tych pieniędzy wystarczyło na pełne zatowarowanie placówki. Więcej nic nie musiałam dokładać – powiedziała Julia Arustamova.

Damian Rybak, Dyrektor Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka zaznaczył z kolei, że franczyza w handlu przyciąga osoby przedsiębiorcze. Spóła ma dużą grupę aplikujących kandydatów, łącznie nawet do kilkudziesięciu tysięcy rocznie. 

W ocenie naszego rozmówcy, w porównaniu do innych branż takich jak np. hotelarstwo czy gastronomia handel detaliczny w branży spożywczej jest bezpieczną przystanią. 

– W tym roku otworzymy kilkaset kolejnych sklepów, w tym we współpracy z obcokrajowcami – zapowiedział Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców sieci Żabka. 

Obecnie pod szyldem Żabka działa kilkudziesięciu franczyzobiorców - obcokrajowców, a zainteresowanie współpracą z siecią rośnie.

Wśród cudzoziemców franczyzobiorców są osoby pochodzące z Ukrainy, Włoch, Francji, Czech, Białorusi, Kazachstanu czy Armenii.

Żabka jest jedną z najpopularniejszych franczyzowych sieci sklepów w Polsce. W 2021 roku przychody franczyzobiorców Żabki ze sprzedaży towarów do ostatecznego klienta wyniosły ponad 14 mld zł. Firma ma umowy z ponad 7,2 tys. drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 8300 sklepów.

Rocznie sklepy tej sieci odwiedza około 3 mln klientów, a potencjał do wzrostu jest spory, ponieważ 15 mln Polaków do najbliższego sklepu Żabka ma zaledwie 500 metrów. Tylko w 2021 roku do sieci dołączyło 1100 sklepów, a firma chce utrzymać to tempo rozwoju.
 

13.12.2024 / 13:23
StoryEditor
Handel bez granic. Social media, transgraniczność i ekologia będą kształtowały rynek e-commerce [RAPORT]
Social media, transgraniczność i ekologia będą kształtowały rynek e-commerce (fot. Pixabay)

E-commerce w Europie zmienia się w zawrotnym tempie, a najnowszy raport DHL "Online Shopper Trends 2024" wskazuje na kluczowe trendy, które zdominują rynek w nadchodzącym roku. Według badania, konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy transgraniczne, wybierając takie platformy jak Amazon, Aliexpress, Shein czy Temu. Ich wybory napędzają konkurencyjne ceny oraz szeroki asortyment produktów.

Zgodnie z informacjami podanymi w aporcie, koszty i opcje dostawy odgrywają istotną rolę – brak preferowanej formy dostarczenia przesyłki powoduje porzucenie koszyka przez 48 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.12.2024 / 15:22
StoryEditor
Lojalny jak polski konsument – jak sklepy przywiązują do siebie kupujących [ANALITYCY]

Prawie połowa (45 proc.) konsumentów zainstalowała w ostatnim czasie aplikację sklepu bądź marki, a co czwarty zapisał się do newslettera w zamian za zniżkę. Klienci najchętniej szukają w ten sposób promocji i niższych cen. 51 proc. zainstalowało aplikację, aby mieć specjalne zniżki dla użytkowników, 63 proc. oczekuje darmowej dostawy w zamian za uczestnictwo w programie lojalnościowym, a 62 proc. jest w stanie udostępnić swoje dane osobowe w zamian za spersonalizowane promocje od marek.

Transformacja handlu sprawia, że konsumenci mogą korzystać z różnorodnych kanałów dostępu do produktów w dowolnym czasie. I coraz częściej tak faktycznie robią. Prawie połowa (4...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 07:16