21.06.2024 / 21:05
StoryEditor

Lewiatan rozkręca się w formacie convenience i rozwija ofertę marek własnych

W 2023 r. PSH Lewiatan powiekszył się o 189 sklepów jednak działania sieci skupiały się przede wszystkim na poprawie rentowności placówek (fot. materiały prasowe)
Polska Sieć Handlowa Lewiatan wypracowała w 2023 r. obrót detaliczny na poziomie 16,6 mld zł. Jest to wynik o 9 proc. wyższym niż w roku 2022. Liczba placówek sieci także się zwiększyła, co odbyło się przy dużym udziale placówek convenience. Jednak działania PSH Lewiatan skupiały się przede wszystkim na poprawie rentowności sklepów, do czego przyczynić się miało wzmocnienie oferty marek własnych.

Na dzień 31 grudnia 2023 r. pod skrzydłami Polska Sieć Handlowa Lewiatan, której organizatorem jest spółka Lewiatan Holding, było dokładnie 3229 sklepów o łącznej powierzchni 626,7 tys. mkw. Oznacza to, że względem minionego roku przybyło ich 189.

Ponad jedna czwarta tej liczby przypadała na placówki w formacie convenience, działające obecnie pod szyldem Lewiatan Express – w 2023 r. ruszyło ich 47. Dodatkowo 16 sklepów zostało zmodernizowanych zgodnie z obowiązującym obecnie w PSH Lewiatan standardem małego sklepu typu convenience.

Walczą dyskonty, obrywają wszystkie sklepy

Robert Rękas, prezes spółki Lewiatan Holding, która jest organizatorem sieci Lewiatan, przyznaje, że priorytety jej działań zostały wyznaczone przez wyzwania, które przyniósł miniony rok. –  Za nami pełen wyzwań rok 2023, który upłynął pod znakiem spowolnienia gospodarczego oraz trudnej sytuacji geopolitycznej. Powyższe czynniki nie tylko wybrzmiewały w mediach, ale również wpłynęły na pogorszenie nastrojów konsumenckich i obniżyły skłonność przedsiębiorców do inwestycji. Rosnące ceny żywności i koszty życia sprawiły, że Polacy ograniczyli zakupy, inaczej zarządzają domowym budżetem – podkreśla Robert Rękas.

Jak zaznacza, odpowiedzią największych graczy rynkowych na zmianę nastrojów konsumenckich było rozpoczęcie silnej rywalizacji o klientów, wykorzystującej presję cenową. Rywalizacja ta wpłynęła na rentowność sklepów detalicznych, w tym również sklepów sieci Lewiatan. – Dlatego priorytetem dla nas jako franczyzodawcy było podjęcie działań chroniących naszych przedsiębiorców, takich jak poprawa efektywności energetycznej sklepów czy wzmocnienie oferty marki własnej – wyjaśnia prezes Lewiatana Holding.

Ile marki własne ważą w obrotach PSH Lewiatan?

Marki własne przyniosły sieci Lewiatan w 2023 r. sprzedaż o wartości 1 mld zł, co oznacza, że miały one 6 proc. udziału w całościowym obrocie detalicznym.

PSH Lewiatan informuje, że obecnie oferuje klientom ponad 560 produktów sygnowanych markami własnymi. Reprezentują one 25 kategorii, zarówno spożywczych, jak i chemicznych czy higienicznych. 

Sieć systematycznie rozwija też ich portfolio. Poza marką Lewiatan, która w 2022 r. została poddana szerokiej analizie strategicznej, ich gama obejmuje takie brandy jak: Ale dobre!, Baila! oraz Vegelogy. W ramach tych trzech ostatnich marek klienci dostali już do wyboru 87 nowych produktów.

09.12.2024 / 16:32
StoryEditor
Wrześniowa powódź zalała centra handlowe. Kto sobie nie poradził ze spadkiem konsumpcji?
Na zdj. centrum handlowe Blue City w Warszawie (fot. mat. prasowe)

Obroty najemców centrów handlowych we wrześniu spadły o 0,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Wzrost obrotów zanotowały największe galerie, a także kategoria usług, która urosła o ponad 7 proc.

Takie dane płyną z zestawienia Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Z danych najemców prowadzących działalność w centrach handlowych wynika, że odnotowali we wrześniu 2024 r. le...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.12.2024 / 13:26
StoryEditor
Mariaż Kanki z Lubellą. Wiemy, w jakich sklepach Maspex i Eurocash będą sprzedawać “owoce” współpracy
To m.in. w sklepach sieci Delikatesy Centrum są sprzedawane makarony Lubelli z przepisami wykorzystującymi produkty marki Kanka (fot. Shutterstock)

Kilka dni temu Grupa Eurocash podała, że jej marka własna Kanka połączyła siły z Lubellą, czyli z jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek z Grupy Maspex. Zapytaliśmy więc Grupę Maspex m.in. o motywacje tej współpracy. Mamy odpowiedź.

Kanka to marka własna Grupy Eurocash, specjalizująca się w produktach mlecznych. Dzięki współpracy z Grupą Maspex na opakowaniach makaronów Lubella znalazły się przepisy, w któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 04:26