Mikro i małe przedsiębiorstwa są motorem rozwoju nie tylko całej naszej gospodarki, ale też handlu i sieci franczyzowych, partnerskich oraz grup zakupowych. Co i rusz słyszymy, ale zwykle lokalnie, o zdumiewających pomysłach, które z powodzeniem wdrażają w życie. Jeden z nich sprzedaje więcej piwa 0% niż alkoholowego, druga detalistka więcej wody w szklanych butelkach niż w PET, trzecia więcej pieczywa odpiekanego w sklepie niż przywożonego z piekarni itp. Jeszcze inny jest nazywany “wymarzonym szefem” czy lokalnym aktywistą.
Konkurs Franczyzowy Superbohater
Redakcja “Wiadomości handlowych” i portalu wiadomoscihandlowe.pl, ogłaszając drugą edycję konkursu Franczyzowy Superbohater, postanowiła podać dalej informacje o niezwykłych franczyzobiorcach. Poszukiwaliśmy aktywnych i pomysłowych detalistów, aby im podziękować za ich niestandardowe podejście do prowadzenia biznesu. Chcemy też, aby stali się oni ambasadorami mikroprzedsiębiorczości. Inwencja małych i średnich przedsiębiorców nie zna granic. Co więcej, spora część ich pomysłów fantastycznie nadaje się do wdrożenia w całej sieci, co nierzadko się dzieje.
Nominacje przesyłały zwykle sieci handlowe, które w ten sposób doceniały swoich franczyzobiorców ze względu na ich szczególne osiągnięcia lub zaangażowanie. Wśród nominowanych i nagrodzonych są też jednak osoby, które nominowali koledzy/koleżanki z innych sieci.
Przedsiębiorcy franczyzowi zostali nagrodzeni w trzech kategoriach:
- prowadzący jeden sklep
- prowadzący dwa do pięciu sklepów
- prowadzący powyżej pięciu sklepów.
Otrzymaliśmy blisko 30 zgłoszeń, a plik, gdzie je wpisywaliśmy wraz z laudacjami, liczy 53 strony. Najwięcej zgłoszeń przyjęliśmy w kategorii dwa do pięciu sklepów, najmniej w kategorii powyżej pięciu sklepów. Jury miało więc ogrom pracy, wybór był niezwykle trudny, ale to cieszy, gdyż pokazuje, że mamy wielu wspaniałych franczyzobiorców.
Skład jury konkursu Franczyzowy Superbohater
W skład jury weszli:
- Marta Ziółkowska, kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzanie Franczyzą, Szkoła Główna Handlowa
- Pedro Martinho, obecnie przedsiębiorca i partner ds. strategicznych innowacji; przez 20 lat pełnił funkcję członka zarządu Eurocash
- Maciej Ptaszyński, prezes zarządu Polskiej Izby Handlu
- Arkadiusz Słodkowski, przewodniczący rady nadzorczej w PROFIT system, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców
-
Paweł Tracz, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców
- Michał Wiśniewski, CEO PROFIT system, konsultant franczyzowy
- Łukasz Stępniak, redaktor naczelny “Wiadomości handlowe” i wiadomoscihandlowe.pl, członek zarządu Wydawnictwo Gospodarcze
- Michał Mieszko Skorupka, redaktor prowadzący serwis Franczyzawhandlu.pl
- Katarzyna Pierzchała, sekretarz redakcji “Wiadomości handlowe”, “Wiadomości kosmetyczne”, Franczyza w handlu.
Laureaci konkursu Franczyzowy Superbohater
Zwycięzcami drugiej edycji konkursu Franczyzowy Superbohater zostali:
Kategoria: prowadzący jeden sklep
1. Klaudia Chojna, ŻABKA
2. Agnieszka i Sylwester Piekarscy, NASZ SKLEP
3. Daniel Powierża, ŻABKA
Kategoria: prowadzący dwa do pięciu sklepów
1. Dariusz Szlachcikowski, ŻABKA
2. Sylwia i Jacek Berger, INTERMARCHE
3. Klaudia Kołodziejczyk, NASZ SKLEP oraz Izabela Janisiewicz, MIRABELKA (ex aequo)
Kategoria: prowadzący powyżej pięciu sklepów
1. Ireneusz Wróbel, LEWIATAN
2. Ewa i Rafał Grzywacz, BRICOMARCHE
3. Andrzej Mazur, CARREFOUR oraz Grzegorz Błędowski, GS KODRĄB (ex aequo)
Gala wręczenia nagród odbyła się 1 kwietnia br. i była zwieńczeniem kongresu Retail Trends 2025.