Proszę opowiedzieć o swoich początkach w Żabce
Sklep franczyzowy Żabka prowadzę od marca 2022 r. Wcześniej pracowałem jako fakturzysta w lokalnej sieci handlowej. Jednak ta praca zrobiła się dla mnie zbyt monotonna. Chciałem się rozwijać, robić coś na własne konto. Do otwarcia Żabki zachęcił mnie znajomym, który miał już swój sklep.
Jakie rozwiązania technologiczne z perspektywy franczyzobiorcy są najważniejsze?
Aplikacja Cyberstore - to jest wspaniałe rozwiązanie! Dzięki niemu zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie, używając wyłącznie telefonu z Internetem mogę sprawdzić, co w danym momencie dzieje się w moim sklepie. Pozwala mi ona generować raporty sprzedażowe, zamawiać towar, sprawdzać termin kolejnej dostawy, i co najważniejsze odpowiednio reagować na zachodzące w sklepie procesy.
Wraz z personelem korzystamy stale z kolektora danych - w trakcie dostaw i przygotowywania etykiet. Nie wyobrażam sobie funkcjonowania sklepu bez niego, podobnie jak bez Asystenta Żabka, który wspiera mój zespół w kontroli dat ważności czy przypomina o potrzebie czyszczenia kawomatu. W kwietniu ubiegłego roku do całej sieci wszedł z kolei tablet. Księga HACCP z papierowej przeszła do wersji elektronicznej i wszystkie czynności związane z mrożeniem czy rozmrażaniem produktów stały się znacznie łatwiejsze. Obecnie czekam na wprowadzenie do mojego sklepu innego rodzaju rozwiązania technologicznego - Merrychef - dzięki niemu będę mógł zaoferować klientom wyjątkową ofertę gastronomiczną.
W jaki sposób te wszystkie rozwiązania pomagają Panu w biznesie?
Przede wszystkim wpływają na usprawnienie wykonywanych przez mnie i mój zespół zadań oraz oszczędność czasu. Przekłada się to z kolei na jeszcze wyższą jakość obsługi klientów i rozwój działalności.
Czy jako franczyzobiorcy macie wpływ na rozwój takich narzędzi?
Jestem członkiem projektu „Stacja Innowacja”, w ramach którego wraz z innymi franczyzobiorcami mam przyjemność testować planowane rozwiązania i nowe funkcjonalności już istniejących. W tym temacie reprezentuje nas również Rada Franczyzobiorców. Sieć regularnie prosi także np. w formie ankiety wszystkich franczyzobiorców o ocenę istniejących narzędzi.
Na przestrzeni ostatniego 1,5 roku miałem okazję przetestować wiele innowacyjnych rozwiązań. Mam poczucie, że na polskim rynku, ale i poza nim nie ma drugiej, tak dynamicznie rozwijającej się w aspekcie technologicznym, firmy jak Żabka.