27.11.2023 / 13:29
StoryEditor

Franczyza, która nie ogranicza i nie wymusza zmian. Wywiad z Agnieszką Kusaj, właścicielką sklepu ODIDO w Sokolnikach

511597
fot. Makro
511595
fot. Makro
511596
fot. Makro
511597
511595
511596
Od tradycji do innowacji

–  Nawet przez chwilę nie mieliśmy wątpliwości, czy decyzja o przystąpieniu do nowego modelu ODIDO była słuszna. Dużo się zmieniło w wyglądzie naszego obiektu. Sprzedaż skoczyła o 30%, a klienci częściej nas odwiedzają i bardzo chwalą zmiany – zaznacza Agnieszka Kusaj, właścicielka sklepu w Sokolikach, w województwie śląskim.

Zacznijmy jednak od początku, czyli od 2013 roku, w którym powstała placówka pod zielono-pomarańczowym szyldem.

– Mimo dużej w tamtych czasach konkurencji – działało 5 innych sklepów – zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnego. Dzisiaj nasza placówka jest obok punktu przy poczcie jedyną, która zaopatruje lokalnych mieszkańców i przyciąga tych z sąsiednich miejscowości.

W tym roku, po dołączeniu do konceptu Elevate, w sklepie pojawiły się między innymi nowe oświetlenie, oznakowanie i funkcjonalne regały. Ponadto wprowadzona kategoryzacja produktów i zmienione ich ustawienie, przyciągnęły zainteresowanie nowych i zwiększyły częstotliwość odwiedzin stałych klientów. Jak podkreśla właścicielka wartości koszyka zakupowego zwiększyła się o co najmniej 30%.

Skuteczne i nowoczesne doradztwo

Sieć ODIDO wspiera swoich franczyzobiorców we wszelkich działaniach remontowych i remodelingowych. Mogą też liczyć na fachową pomoc dedykowanego przedstawiciela, doradztwo przy wyeksponowaniu produktów oraz reklamę i promocję.

–  Od samego początku współpracy otrzymałam wsparcie od sieci. Byłam przekonana, że lepiej być nie może. A jednak! Do nowego konceptu dołączyliśmy w lipcu tego roku i zmieniło się wiele. Sklep został przebudowany, zmieniła się wizualizacja, mamy nowe oświetlenie. Stał się nowoczesny, a asortyment bardziej dostępny dla klientów. Dodatkowo mamy gazetkę i wsparcie marketingowe. Przedstawiciela, który przyjeżdża systematycznie i doradza. Bardzo chwalę sobie zamówienia online, dostawy zawsze mam na czas. Bardzo przydatna okazuje się też aplikacja mobilna.

Franczyza, która nie ogranicza i nie wymusza zmian

Unikatowy model franczyzy, który oferuje ODIDO skierowany jest do osób, które chcą być częścią większej organizacji, a jednoczenie pozostać niezależnym przedsiębiorcą. Wdrożenie konceptu przebiega w sposób zaplanowany wspólnie z właścicielem.

–  Mam duże poczucie swobody i mogę samodzielnie podejmować wszelkie decyzje. Nikt nas nie ogranicza i nie wymusza zmian, za to proponowane są nam lepsze rozwiązania, które naprawdę się sprawdzają. Wspólnie z doradcami ODIDO pracowaliśmy nad nowym układem sklepu i nad asortymentem, aby zadowolony był przede wszystkim klient. Nadal możemy kupować u lokalnych dostawców wyroby regionalne, z kolei dzięki gamie produktów w MAKRO kupujemy te, które w naszym sklepie są popularne. Coraz częściej przychodzą do nas młodzi ludzie, zazwyczaj w drodze do i ze szkoły. Lubią naszą formę samoobsługi i zawsze mogą liczyć na dostawy konkretnych produktów. Można powiedzieć, że nasz sklep jest dla nich codziennym punktem spotkań.

 

O sieci ODIDO

ODIDO jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci sklepów spożywczo-przemysłowych. Marka z ponad 10-letnim doświadczeniem na polskim rynku zrzesza obecnie 1800 placówek. Ich misją jest zapewnienie lokalnej społeczności szybkich, wygodnych i kompleksowych zakupów. W 2021 roku pojawiły się pierwsze sklepy ambasadorskie w formacie miejskim i familijnym, rozwijane w formule Elevate. Koncept charakteryzuje się odświeżoną wizualizacją, czytelną nawigacją i większą ofertą produktów świeżych. 

21. listopad 2024 22:15