12.12.2023 / 15:02
StoryEditor

Czy franczyzobiorcy to rzeczywiście przedsiębiorcy? A może umowa franczyzy jest pozorna? Z franczyzą będzie jak z frankowiczami - twierdzi SAiF i chce iść do TSUE

Franczyzobiorca - czy to faktycznie przedsiębiorca? (fot. Shutterstock)
Kwestia tego, czy franczyzobiorcy - zwłaszcza w przypadku tzw. twardej franczyzy - są rzeczywiście przedsiębiorcami mogącymi samodzielnie podejmować realne decyzje dotyczące swoich biznesów, czy może jednak sieci handlowe starają się im to wmówić, aby uniknąć zatrudniania tych osób na umowach o pracę, a przy okazji przerzucić ryzyko biznesowe, od lat rozpala branżę handlową. Stanowisko w tej kwestii właśnie zaprezentowało Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.

Wątek ten wypłynął przy okazji prac nad projektem ustawy franczyzowej, pilotowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości w rządzie Mateusza Morawieckiego. W procesie konsu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.01.2025 / 09:39
StoryEditor
Alibaba już nie wierzy w hipermarkety! Pozbywa się sklepów wielkopowierzchniowych, by skupić się na sprzedaży internetowej
Na zdj. sklep sieci RT-Mart (fot. Andy.LIU/Shutterstock)

Alibaba sprzedaje całość swoich udziałów w Grupie Sun Art Retail, która jest największym operatorem hipermarketów w Chinach. Nabywcą został fundusz private equity DCP Capital.

O tym, że warunki transakcji zostały już uzgodnione, donosi "South China Morning Post" - a więc medium, którego właścicielem jest... Alibaba. Udziały Alibaby w Sun Art R...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.01.2025 / 12:28
StoryEditor
Lindt wygrywa sprawę dotyczącą podróbek przeciwko Aldi
Czekoladki Lindor Lindt są jedyne w swoim rodzaju - orzekł sąd (fot. Lindt)

Szwajcarski sąd stanął po stronie producenta czekolady Lindt & Sprüngli w sprawie przeciwko Aldi. Dyskont sprzedawał w Szwajcarii czekoladowe kulki, które były zbyt podobne do czekolad Lindor Lindt.

Jak informuje serwis RetailDetail Aldi sprzedawał czekoladowe kulki pod swoją marką własną „Moser Roth”, ale w następstwie skargi złożonej przez producenta czekolady sąd handlow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. styczeń 2025 05:56