16.09.2024 / 12:12
StoryEditor

Zrównoważony rozwój to nie ”jednorazowa akcja marketingowa”. Jak producenci towarów luksusowych mogą ograniczać negatywny wpływ na środowisko?

Jak producenci towarów luksusowych mogą ograniczać negatywny wpływ na środowisko? (fot. Pixabay)

Odpowiedzialność biznesu wobec najbliższego otoczenia i środowiska naturalnego to nie „jednorazowa akcja marketingowa” – twierdzi firma Diora Acoustics. To raczej seria drobnych kroków, które dopiero w ujęciu całościowych ”robią różnicę”. Jak produkcja dóbr luksusowych może ograniczać swój negatywny wpływ na środowisko i angażować się w większą troskę o swoje otoczenie? Czy zrównoważony rozwój jest obecnie standardem funkcjonowania, czy sztucznie nadmuchanym mitem, mającym niewiele wspólnego z rzeczywistością? Sprawdziliśmy.

Ostatnio informowaliśmy o tym, że maleje zaangażowanie przedsiębiorstw w zrównoważony rozwój. Jednak coraz więcej firm oferujących dobra luksusowe deklaruje podejmowanie ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.10.2024 / 14:37
StoryEditor
Tchibo ma już w Polsce 50 sklepów. Wiemy, jak wyglądają otwarciowe plany firmy na przyszły rok
Nowy model biznesowy Tchibo zakłada, że w sklepach tej sieci więcej miejsca jest przeznaczane na cześć kawiarnianą oraz ekspozycję kaw i sprzętu do jej przygotowywania (fot. Wiadomości Handlowe) 

10 października w warszawskiej Galerii Północnej ruszył ósmy z kolei outletowy sklep sieci Tchibo w Polsce. Otwierając go Tchibo dobiło do granicy 50 sklepów na naszym rynku, którą już wkrótce zamierza przekroczyć.

Z informacji przekazanych portalowi wiadomoscihandlowe.pl przez firmę Tchibo Warszawa wynika, że na koniec tego roku będzie ona miała w Polsce 51 sklepów. Jeszcze w grudniu br. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.11.2024 / 15:29
StoryEditor
Jak sieć Dino radzi sobie z rosnącymi kosztami biznesu ? O ile więcej sieć z Krotoszyna musiała zapłacić pracownikom?

W III kwartale 2024 r. przychody Grupy Dino wyniosły 7 607,4 mln zł i były o 732,1 mln zł, czyli o 10,6 proc. wyższe niż w III kw. 2023 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 10 proc. do 5 809,6 mln zł. Narastająco, po 9 miesiącach 2024 r. przychody Grupy Dino wyniosły 21 521,6 mln zł i były o 2 553,3 mln zł, czyli o 13,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2023 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 13,5 proc. do 16 543,8 mln zł. W jakich obszarach biznesu koszty rosły najmocniej?

W III kwartale 2024 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 3,7 proc. do 673,4 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,9 proc., podczas gdy rok temu było to 9,4 proc. Narastająco, p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 06:46