08.05.2024 / 17:58
StoryEditor

Eurocash emituje mniej CO2. Grupa chce, by jej dostawcy wyznaczyli sobie własne cele dekarbonizacyjne

Na zdj. hala Eurocash Cash&Carry (fot. mat. prasowe)
Eurocash w 2023 r. wyemitował o 29,6 proc. mniej dwutlenku węgla niż w roku 2020. Jednocześnie grupa zwiększyła deklarację redukcji emisji z 42 do 47,7 proc. do 2030 r. Towarzyszyło temu usystematyzowanie oczekiwań Eurocashu względem dostawców.

Grupa Eurocash właśnie opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za ubiegły rok. - 2023 to po pierwsze rok, w którym pracowaliśmy nad realizacją naszej strategii biznesowej, a po drugie intensywny czas wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju. Konsekwentnie wcielamy ją w życie, ale też aktualizujemy. Jesteśmy w trakcie przedefiniowywania wybranych elementów - zaznacza Grzegorz Czekalski, dyrektor ds. zarządzania ryzykiem oraz zrównoważonego rozwoju w Grupie Eurocash.

I dodaje: - Chcemy, żeby nasza strategia uwzględniała najbardziej aktualne i zgodne z obecnym stanem wiedzy rozwiązania – czy to z zakresu przeciwdziałania zmianom klimatu, czy z obszaru polityki personalnej, społecznej i ładu korporacyjnego. Zależy nam również na tym, żeby mocno dotykała filarów naszej działalności, czyli odpowiedzialnej współpracy z klientami i dystrybucji zrównoważonych produktów.

Cele Eurocashu bardziej ambitne

W minionym roku Grupa Eurocash zweryfikowała i zwiąkszyła związane z dekarbonizacją cele wpisane rok wcześniej na listę Science Based Targets Initiative. Zobowiązanie firmy do redukcji CO2 do roku 2030 wzrosło o 5,7 p.proc., do poziomu 47,7 proc.

Eurocash tłumaczy, że ta deklaracja dotyczy zakresu 1, czyli emisji bezpośrednich powstałych w źródłach grupy lub przez nią nadzorowanych, oraz zakresu 2, który stanowią pośrednie emisje powstałe poza grupą, w związku z zużywaniem przez nią importowanej energii elektrycznej, cieplnej, pary technologicznej lub chłodu.

Z kolei w zakresie 3, który obejmuje inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości organizacji, Eurocash "angażuje swoich kluczowych dostawców do wyznaczenia własnych celów dekarbonizacyjnych".

- Warto podkreślić, że grono dostawców handlowych i niehandlowych Grupy tworzy obecnie niemal 20 tys. podmiotów, a w przypadku Eurocash emisje w zakresie 3 stanowią aż 90 proc. wszystkich generowanych. Tylko poprzez wspólną pracę na całym łańcuchu wartości, w ścisłym porozumieniu z naszymi z dostawcami, możemy sprostać wyzwaniom i kształtować zrównoważoną przyszłość – zachęca Czekalski.

Dostawcy nie powinni zostać w tyle

Eurocash poinformował, że w ubiegłym roku zostały przygotowane dokumenty, które systematyzują wymagania grupy wobec partnerów biznesowych. Również odsetek dostawców, u których Eurocash potwierdził zgodność z ich własnymi deklaracjami ESG, wzrósł w 2023 r. z 20 do 37 proc. - a więc niemal się podwoił.

W najnowszym raporcie Eurocash opisał także inne działania na rzecz środowiska. Firma w ubiegłym roku wspierała franczyzobiorców w transformacji energetycznej. Optymalizowała też procesy logistyczne, co w sumie, dzięki kilku różnym projektom, pozwoliło zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów w Eurocash Logistyka o ponad 3 mln. Oprócz tego zwiększył się udział samochodów z napędem hybrydowym we flocie samochodów osobowych firmy - i to do poziomu ok. 92 proc.

13.11.2024 / 17:00
StoryEditor
Właściciel sieci Makro walczy o zyski. Dystrybutor stawia na aktywną sprzedaż i bardzo mocny rozwój marki własnej
Dla Metro istotnym czynnikiem wzrostu jest zwiększanie udziału marek własnych - obecnie jest to ok. 6,5 tys. produktów. (www.foto-grothues.de)

Metro AG coraz mocniej koncentruje się na sprzedaży produktów marek własnych, kierując je do wrażliwej w ostatnim czasie na ceny branży HoReCa. Sieć znacząco zwiększyła liczbę przestawicieli handlowych, którzy “mają sprzedawać, a nie tylko tylko przyjmować zamówienia”

W niemieckich placówkach hurtowni Metro aluminiowe patelnie francuskiego Tefala (w cenie 44,99 euro) zostały praktycznie przysypane przez patelenie marki własnej Metro, ko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.11.2024 / 11:08
StoryEditor
Spacer po najnowszym koncepcie Lidla
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.

Lidl modernizuje swoje niemieckie sklepy, aby przeciwdziałać powrotowi Aldi do wzrostu i odpowiadać na zmieniające się preferencje konsumentów. Nowa strategia kładzie nacisk na prostotę i wydajność, jednocześnie wzmacniając wizerunek dyskontu. Akcje non-food i świeże asortymenty jeszcze bardziej wysuwają się na pierwszy plan.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 13:47