08.05.2024 / 17:58
StoryEditor

Eurocash emituje mniej CO2. Grupa chce, by jej dostawcy wyznaczyli sobie własne cele dekarbonizacyjne

Na zdj. hala Eurocash Cash&Carry (fot. mat. prasowe)
Eurocash w 2023 r. wyemitował o 29,6 proc. mniej dwutlenku węgla niż w roku 2020. Jednocześnie grupa zwiększyła deklarację redukcji emisji z 42 do 47,7 proc. do 2030 r. Towarzyszyło temu usystematyzowanie oczekiwań Eurocashu względem dostawców.

Grupa Eurocash właśnie opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za ubiegły rok. - 2023 to po pierwsze rok, w którym pracowaliśmy nad realizacją naszej strategii biznesowej, a po drugie intensywny czas wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju. Konsekwentnie wcielamy ją w życie, ale też aktualizujemy. Jesteśmy w trakcie przedefiniowywania wybranych elementów - zaznacza Grzegorz Czekalski, dyrektor ds. zarządzania ryzykiem oraz zrównoważonego rozwoju w Grupie Eurocash.

I dodaje: - Chcemy, żeby nasza strategia uwzględniała najbardziej aktualne i zgodne z obecnym stanem wiedzy rozwiązania – czy to z zakresu przeciwdziałania zmianom klimatu, czy z obszaru polityki personalnej, społecznej i ładu korporacyjnego. Zależy nam również na tym, żeby mocno dotykała filarów naszej działalności, czyli odpowiedzialnej współpracy z klientami i dystrybucji zrównoważonych produktów.

Cele Eurocashu bardziej ambitne

W minionym roku Grupa Eurocash zweryfikowała i zwiąkszyła związane z dekarbonizacją cele wpisane rok wcześniej na listę Science Based Targets Initiative. Zobowiązanie firmy do redukcji CO2 do roku 2030 wzrosło o 5,7 p.proc., do poziomu 47,7 proc.

Eurocash tłumaczy, że ta deklaracja dotyczy zakresu 1, czyli emisji bezpośrednich powstałych w źródłach grupy lub przez nią nadzorowanych, oraz zakresu 2, który stanowią pośrednie emisje powstałe poza grupą, w związku z zużywaniem przez nią importowanej energii elektrycznej, cieplnej, pary technologicznej lub chłodu.

Z kolei w zakresie 3, który obejmuje inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości organizacji, Eurocash "angażuje swoich kluczowych dostawców do wyznaczenia własnych celów dekarbonizacyjnych".

- Warto podkreślić, że grono dostawców handlowych i niehandlowych Grupy tworzy obecnie niemal 20 tys. podmiotów, a w przypadku Eurocash emisje w zakresie 3 stanowią aż 90 proc. wszystkich generowanych. Tylko poprzez wspólną pracę na całym łańcuchu wartości, w ścisłym porozumieniu z naszymi z dostawcami, możemy sprostać wyzwaniom i kształtować zrównoważoną przyszłość – zachęca Czekalski.

Dostawcy nie powinni zostać w tyle

Eurocash poinformował, że w ubiegłym roku zostały przygotowane dokumenty, które systematyzują wymagania grupy wobec partnerów biznesowych. Również odsetek dostawców, u których Eurocash potwierdził zgodność z ich własnymi deklaracjami ESG, wzrósł w 2023 r. z 20 do 37 proc. - a więc niemal się podwoił.

W najnowszym raporcie Eurocash opisał także inne działania na rzecz środowiska. Firma w ubiegłym roku wspierała franczyzobiorców w transformacji energetycznej. Optymalizowała też procesy logistyczne, co w sumie, dzięki kilku różnym projektom, pozwoliło zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów w Eurocash Logistyka o ponad 3 mln. Oprócz tego zwiększył się udział samochodów z napędem hybrydowym we flocie samochodów osobowych firmy - i to do poziomu ok. 92 proc.

13.12.2024 / 13:19
StoryEditor
Nadawanie i odbiór przesyłek bez wysiadania z auta. DPD testuje punkty typu Pickup Drive
Firma DPD uruchomiła pierwszy w Polsce punkt nadawania i odbioru przesyłek w formule drive (fot. materiały prasowe)

Firma DPD uruchomiła pierwszy w Polsce punkt obsługi przesyłek, z którego można korzystać nie opuszczając auta, wzorowany na rozwiązaniu znanym dotąd głownie z restauracji typu fast food. Wyniki pilotażu są na tyle obiecujące, że DPD myśli o tym, żeby wprowadzić tę usługę w kolejnych lokalizacjach.

Punkt DPD Pickup Drive, który umożliwia nadanie i odbiór przesyłki bez konieczności opuszczania pojazdu, działa przy ul. Mineralnej 5a w Warszawie. Firma DPD dodała nową u...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.12.2024 / 16:41
StoryEditor
Ikea mocniej wchodzi w biznes gastronomiczny. Otworzyła pierwszą niezależną restaurację
Przy londyńskiej placówce Ikea Hammersmith City Store szwedzka sieć uruchomiła niezależną restaurację (fot. mat.pras.)

Mieści się ona w londyńskim Hammersmith, tuż obok niedawno odnowionego własnego sklepu miejskiego, przy King Street, czyli jednej z ważniejszych ulic w mieście. Przestrzeń mieści 75 osób i serwuje szereg szwedzkich dań, w tym oczywiście klopsiki.

Otwarcie własnej niezależnej restauracji jest dla szwedzkiej sieci Ikea niezwykle ważnym wydarzeniem. Do tej pory sprzedawała ona swoje produkty spożywcze jedynie w rest...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 07:40