08.05.2024 / 17:58
StoryEditor

Eurocash emituje mniej CO2. Grupa chce, by jej dostawcy wyznaczyli sobie własne cele dekarbonizacyjne

Na zdj. hala Eurocash Cash&Carry (fot. mat. prasowe)
Eurocash w 2023 r. wyemitował o 29,6 proc. mniej dwutlenku węgla niż w roku 2020. Jednocześnie grupa zwiększyła deklarację redukcji emisji z 42 do 47,7 proc. do 2030 r. Towarzyszyło temu usystematyzowanie oczekiwań Eurocashu względem dostawców.

Grupa Eurocash właśnie opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za ubiegły rok. - 2023 to po pierwsze rok, w którym pracowaliśmy nad realizacją naszej strategii biznesowej, a po drugie intensywny czas wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju. Konsekwentnie wcielamy ją w życie, ale też aktualizujemy. Jesteśmy w trakcie przedefiniowywania wybranych elementów - zaznacza Grzegorz Czekalski, dyrektor ds. zarządzania ryzykiem oraz zrównoważonego rozwoju w Grupie Eurocash.

I dodaje: - Chcemy, żeby nasza strategia uwzględniała najbardziej aktualne i zgodne z obecnym stanem wiedzy rozwiązania – czy to z zakresu przeciwdziałania zmianom klimatu, czy z obszaru polityki personalnej, społecznej i ładu korporacyjnego. Zależy nam również na tym, żeby mocno dotykała filarów naszej działalności, czyli odpowiedzialnej współpracy z klientami i dystrybucji zrównoważonych produktów.

Cele Eurocashu bardziej ambitne

W minionym roku Grupa Eurocash zweryfikowała i zwiąkszyła związane z dekarbonizacją cele wpisane rok wcześniej na listę Science Based Targets Initiative. Zobowiązanie firmy do redukcji CO2 do roku 2030 wzrosło o 5,7 p.proc., do poziomu 47,7 proc.

Eurocash tłumaczy, że ta deklaracja dotyczy zakresu 1, czyli emisji bezpośrednich powstałych w źródłach grupy lub przez nią nadzorowanych, oraz zakresu 2, który stanowią pośrednie emisje powstałe poza grupą, w związku z zużywaniem przez nią importowanej energii elektrycznej, cieplnej, pary technologicznej lub chłodu.

Z kolei w zakresie 3, który obejmuje inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości organizacji, Eurocash "angażuje swoich kluczowych dostawców do wyznaczenia własnych celów dekarbonizacyjnych".

- Warto podkreślić, że grono dostawców handlowych i niehandlowych Grupy tworzy obecnie niemal 20 tys. podmiotów, a w przypadku Eurocash emisje w zakresie 3 stanowią aż 90 proc. wszystkich generowanych. Tylko poprzez wspólną pracę na całym łańcuchu wartości, w ścisłym porozumieniu z naszymi z dostawcami, możemy sprostać wyzwaniom i kształtować zrównoważoną przyszłość – zachęca Czekalski.

Dostawcy nie powinni zostać w tyle

Eurocash poinformował, że w ubiegłym roku zostały przygotowane dokumenty, które systematyzują wymagania grupy wobec partnerów biznesowych. Również odsetek dostawców, u których Eurocash potwierdził zgodność z ich własnymi deklaracjami ESG, wzrósł w 2023 r. z 20 do 37 proc. - a więc niemal się podwoił.

W najnowszym raporcie Eurocash opisał także inne działania na rzecz środowiska. Firma w ubiegłym roku wspierała franczyzobiorców w transformacji energetycznej. Optymalizowała też procesy logistyczne, co w sumie, dzięki kilku różnym projektom, pozwoliło zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów w Eurocash Logistyka o ponad 3 mln. Oprócz tego zwiększył się udział samochodów z napędem hybrydowym we flocie samochodów osobowych firmy - i to do poziomu ok. 92 proc.

10.02.2025 / 15:41
StoryEditor
Ile zarabiają przedstawiciele działu zakupów? Zależy, gdzie mieszkają
Ile zarabiają menedżerowie działu zakupów? (Fot. Pixabay Cc0)

Jak wynika z najnowszego raportu Grafton Recruitment, choć popyt na pracowników w obszarze administracji i zakupów jest niższy niż w wielu innych sektorach, organizacje wciąż poszukują specjalistów z doświadczeniem i umiejętnościami zarządzania procesami administracyjnymi. W 2024 roku rosły także proponowane wynagrodzenia, zwłaszcza na stanowiskach wymagających szerokiej wiedzy organizacyjnej i umiejętności analitycznych.

Analiza danych pokazuje, że wskaźnik zatrudnienia w działach administracji i zakupów wynosi 0,80, podczas gdy średnia rynkowa dla wszystkich sektorów to 1,04. Choć oznacza to mn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.02.2025 / 08:26
StoryEditor
Ceny wciąż rosną. W styczniu na sklepowych półkach było drożej średnio o 5,9 proc. niż rok wcześniej
Słodycze wciąż drożeją. Głównym czynnikiem jest sytuacja na globalnym rynku surowców, w szczególności kakao i cukru (fot. Shutterstock)

Analiza ponad 76,7 tys. cen detalicznych wykazała, że w styczniu br. na 17 monitorowanych kategorii prawie wszystkie podrożały rdr. – w przedziale od 2,8 proc. do 10,4 proc. Tym razem najmocniej urosły ceny słodyczy i deserów, owoców oraz artykułów tłuszczowych.

Z najnowszego raportu pt. „Indeks cen w sklepach detalicznych”, autorstwa UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito wynika, że w styczniu br. codzienne zakupy zdrożały średnio o 5,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 09:44