24.09.2022 / 12:57
StoryEditor

Świąteczna atmosfera już we wrześniu. Ciężarówka Coca-Coli w reklamie sklepów Topaz

Nic nie kojarzy się z Bożym Narodzeniem tak bardzo, jak... Coca-Cola? (fot. Reshetnikov_art/Shutterstock)
Bożonarodzeniowa ciężarówka Coca-Coli to jeden z najbardziej rozpoznawalnych popkulturowych symboli świąt. Nic dziwnego, że co roku znaleźć ją można w reklamach popularnego napoju. W tym roku ciężarówka Coca-Coli w zimowej scenerii trafiła do materiałów reklamowych wyjątkowo wcześnie, bowiem... w połowie września, za sprawą promocyjnych działań jednej z polskich sieci sklepów.

Na wykorzystanie ciężarówki Coca-Coli w reklamie zdecydowała się sieć Topaz. Polski detalista umieścił charakterystyczny, czerwony pojazd na banerze informującym o promocji obowiązującej w dniach 15-21 września na najbardziej znane napoje Coca-Coli (oprócz flagowej marki koncernu - także Sprite'a i Fantę).

Choć w reklamie brakuje Mikołaja, to ośnieżona droga po której sunie ciężarówka Coca-Coli i hasło "Już niedługo" wyraźnie wskazują, do czego nawiązuje Topaz. Warto natomiast podkreślić, że wykorzystane przez sieć zdjęcie nie jest jednak oficjalną reklamą przygotowaną przez Coca-Colę. Polska firma użyła darmowej grafiki z ogólnodostępnego serwisu Unsplash.

Boże Narodzenie z roku na rok rozpoczyna się w branży handlowej coraz wcześniej. Jeszcze parę lat temu sieci handlowe czekały ze startem świątecznych reklam i sprzedażą bożonarodzeniowego asortymentu przynajmniej do końcówki listopada (po Black Friday), potem do pierwszych dni listopada (po Wszystkich Świętych/Halloween). Jednak obecnie nikogo nie dziwią choinki, mikołaje i renifery pojawiające się w reklamach, na sklepowych półkach albo w centrach handlowych już w październiku. Wrzesień wciąż wydaje się nieco przedwczesny, ale i to zaczyna się powoli zmieniać.

Przykłady? Tydzień temu informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że sezon świąteczny zawitał już do sklepów Action i KiK. W placówkach działających pod tymi szyldami na półki trafiły bożonarodzeniowe ozdoby i okolicznościowe słodycze - i to pomimo faktu, że trwało jeszcze kalendarzowe lato.

Na początku sierpnia pisaliśmy, że świąteczne produkty trafiły do sprzedaży w drogeriach Rossmann. Konkretniej: chodziło o mydła marki własnej. Sieć w odpowiedzi na nasze pytania przekazała jednak, że produkty ze świątecznymi etykietami "zostały wstawione na półkę omyłkowo". Rossmann zapewnił, że zostaną zdjęte z regałów.

 

Komentarze (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Kicz bez granic. Jeden z powodów dla których omijam te napoje szerokim łukiem. Pomijając już aspekty zdrowotne i oczywiście cenowe.

Nickt
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

28.04.2025 / 09:55
StoryEditor
Biedronka czy Lidl – kto wygrywa wojnę cenową? Najnowszy ranking sieci handlowych! [KOSZYK ASM SFA]

Ceny podstawowych produktów spożywczych pozostają kluczowym wyznacznikiem wyboru sklepu dla wielu konsumentów. Najnowsze badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency ujawnia znaczące różnice między sieciami handlowymi. Które sklepy oferują najtańsze zakupy, a gdzie za codzienne produkty trzeba zapłacić więcej?

W najnowszym badaniu ASM Sales Force Agency, średnia warość koszyka zakupowego wyniosła 314,83 zł. Jedynie w dwóch sieciach handlowych cena koszyka wyniosła mniej niż 300 zł. Do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

17.04.2025 / 12:50
StoryEditor
Ukraiński właściciel sieci Silpo tylnymi drzwiami wszedł do Polski. Nie zgadniecie, pod jakim szyldem działa pierwszy sklep [NASZ NEWS]
Wołodymyr Kostelman, właściciel Fozzy Group, to jeden z najbogatszych Ukraińców (źródło zdjęć: materiały prasowe)

Fozzy Group, gigant handlu spożywczego z Ukrainy, prowadzi już niewielki biznes detaliczny w Polsce - ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl. Właściciel sieci Silpo, Fora i Thrash wraz ze swoim polskim menedżerem są wspólnikami w spółce, która... została franczyzobiorcą jednej z sieci handlowych działających na naszym rynku. O kogo chodzi?

W roli franczyzobiorcy występuje spółka IDKFA IDCLIP, w której 90 proc. udziałów ma Fozzy Holdings Limited, a pozostałe 10 proc. należy do Macieja Gawrońskiego - menedżera dawniej przez niemal 20 lat związanego z Jeronimo Martins, w tym z Biedronką, a od 2017 r. pracującego jako szef logistyki i łańcucha dostaw właśnie w Fozzy Group.

Beneficjentem rzeczywistym IDKFA IDCLIP jest Wołodymyr Kostelman - obywatel Ukrainy, który założył Fozzy w 1997 r. w Kijowie i pozostaje właścicielem oraz prezesem grupy, która rozrosła się od tamtej pory tak bardzo, że jest dziś wiceliderem rynku spożywczego w Ukrainie - pod względem przychodów ze sprzedaży (117,9 mld hrywien w 2023 r. według "Forbesa") ustępuje tylko ATB Marketowi.

image
Beneficjentem rzeczywistym spółki IDKFA IDCLIP jest Wołodymyr Kostelman, jeden z najbogatszych Ukraińców
FOTO: rejestr.io

Kostelman to nie tylko jeden z najbogatszych biznesmenów w Ukrainie, ale też wyjątkowo barwna postać. Znany jest chociażby jako... wokalista zespołu rockowego Remont Vody.

Fozzy Group na koniec ubiegłego roku zarządzała siecią 826 sklepów w Ukrainie. Najważniejszą i najwięcej ważącą w przychodach marką w portfolio tego potentata jest Silpo. Punkty handlowe uruchamiane pod tym logo wyróżniają się wnętrzem - to tzw. sklepy tematyczne, z oryginalnym wystrojem skrojonym pod pojedyncze lokalizacje. Firma wśród wielu oryginalnych placówek uruchomiła sklepy, których wnętrza nawiązują chociażby do Nikoli Tesli, gry komputerowej S.T.A.L.K.E.R., cyrku czy steampunka.

Właściciel sieci Silpo ma Carrefoura

IDKFA IDCLIP to z kolei spółka zarejestrowana jesienią 2023 r., której podstawową działalność stanowi handel detaliczny. Podmiot ten prowadzi jeden sklep na Starym Mieście w Poznaniu (ul. Skotarska 104). Na placówce tej nie znajdziemy jednak szyldu Silpo, Fora czy Thrash - jest to bowiem... supermarket Carrefour. Spółka IDKFA IDCLIP jest franczyzobiorcą francuskiej sieci - choć trzeba przyznać, że dość nietypowym.

Jak przekazał nam Maciej Gawroński, Silpo jest w tym projekcie głównie inwestorem finansowym. Trudno zatem mówić tu o "prawdziwym" debiucie Fozzy na polskim rynku, jakim byłoby np. otwarcie sklepu Silpo.

Przypomnijmy jednak, że już w marcu 2023 r. ujawniliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że sieć supermarketów Silpo faktycznie chce wejść do Polski i szuka lokalizacji pod sklepy o powierzchni między 2,5 tys. a 5 tys. mkw. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że ukraińska grupa nadal jest zainteresowana naszym rynkiem.

- W ostatnich miesiącach sieć handlowa Silpo zaczęła eksplorować polski rynek detaliczny - przekazało nam w 2023 r. biuro prasowe Silpo. - Przed rosyjską inwazją na pełną skalę badaliśmy najlepsze praktyki w obszarze handlu detalicznego artykułami spożywczymi w USA, Wielkiej Brytanii, Chinach, Hiszpanii, Francji i innych krajach UE. I kontynuujemy to w Polsce - dodali wówczas przedstawiciele firmy.

Sieć podkreśliła też, że wielu Ukraińców znalazło schronienie w UE, w tym w Polsce, a "kiedy wrócą, ich oczekiwania wobec sklepu spożywczego mogą się zmienić". - Dlatego Silpo powinno ewoluować, aby oferować najlepszą możliwą usługę bez względu na wojnę. Podczas eksploracji polskiego rynku odkryliśmy, że polscy eksperci od handlu detalicznego są zainteresowani dość unikalną propozycją wartości Silpo. Nawiązaliśmy wspaniałe współprace, np. z polskimi browarami, rolnikami czy szefami kuchni. Dlatego też korzystne okazało się podzielenie się naszymi doświadczeniami i zbadanie pewnych wspólnych możliwości rozwoju - dodało wówczas biuro prasowe Silpo.

Polska ciągle czeka na Silpo

Od czasu tamtej publikacji Fozzy weszło w biznesowy mariaż z Maciejem Gawrońskim, którego owocem jest franczyzowy Carrefour działający w Poznaniu. Pomimo sondowania rynku, Silpo nie uruchomiło natomiast na własną rękę żadnych placówek w Polsce pod którymkolwiek z szyldów rozwijanych w Ukrainie.

A jednak, jak wynika z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, firma w dalszym ciągu bierze taki wariant pod uwagę i szuka optymalnych lokalizacji pod punkty sprzedaży, by - jeśli tylko okoliczności będą sprzyjać - otworzyć pierwszy sklep.

Fozzy Group nie odpowiedziało na przesłane przez nas we wtorek pytania o plany rozwoju spółki IDKFA IDCLIP i możliwość ewentualnego pojawienia się marki Silpo w Polsce. Komentarza nie podesłało również biuro prasowe Carrefour Polska.

Komentarze (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Po nazwie enioskuje, że fan Dooma

Eeee
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

28. kwiecień 2025 17:56