01.02.2023 / 12:20
StoryEditor

Pozycjonowanie stron - dlaczego jest istotne i jakie korzyści ze sobą niesie?

materiał partnera (Źródło: pixabay.com)
Skuteczne pozycjonowanie strony www obejmuje wiele różnych procesów, które muszą być przeprowadzone celem doboru właściwej ścieżki działań. Na czym dokładnie polega strategia pozycjonowania? Jakie korzyści ze sobą niesie?

1. Czym jest pozycjonowanie stron?

2. Jak działa pozycjonowanie stron internetowych?

3. Czy pozycjonowanie strony internetowej wpływa na rozwój biznesu?

4. Największe korzyści, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie

5. Czy pozycjonowanie strony jest drogie?

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron www to szereg czynności, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zwykle gdy wpiszemy dowolne hasło w wyszukiwarce, realnie sprawdzamy tylko pierwsze kilka linków jakie pojawią się w odpowiedzi. W związku z tym aby nasz biznes mógł się rozwijać powinniśmy zrobić co w naszej mocy, aby umieścić link do naszej strony możliwie jak najwyżej. Na pozycjonowanie składa się kilka procedur, wśród których możemy wyróżnić research słów kluczowych, optymalizację, tworzenie treści z wykorzystaniem słów kluczowych, a także monitorowanie wyników. Przy okazji pozycjonowania korzysta się z wielu narzędzi, jak Google Analytics, Google Search Console oraz oprogramowanie wspomagające tworzenie wartościowych treści.

Jak działa pozycjonowanie stron internetowych?

Aby działania SEO odniosły zamierzony skutek, muszą być wykonane w odpowiedniej kolejności. Pierwszym zadaniem jest znalezienie odpowiednich słów kluczowych, po wpisaniu których chcemy zobaczyć link do naszej strony. Słowa kluczowe można podzielić na krótkie, z określoną lokalizacją oraz tzw. long tail, czyli frazy składające się z wielu wyrazów. Każda z tych grup jest istotna w kontekście skutecznego pozyskiwania nowych potencjalnych klientów.

Drugim etapem pozycjonowania jest optymalizacja strony, czyli zapewnienie jej możliwie jak najszybszego i najbardziej płynnego działania. W tym celu powinniśmy przede wszystkim oprzeć naszą domenę o dobrej jakości hosting, a następnie sprawdzić jej kod pod kątem ewentualnych błędów czy mniej skutecznych rozwiązań. Optymalizacja dotyczy także części graficznej oraz UX, gdzie powinniśmy zadbać o estetyczny i zgodny z aktualnymi trendami layout oraz ułożenie elementów na stronie.

Trzeci krok pozycjonowania polega na utworzeniu treści, które będą zawierać w sobie wybrane wcześniej słowa kluczowe. Materiały te powinny  być stworzone w sposób możliwie jak najciekawszy i jak najbardziej angażujący użytkownika, tak aby ten zechciał zostać na naszej stronie dłużej. Ostatni etap prac to monitorowanie wyników pozycjonowania i dokonywanie zmian w strategii zależnie od potrzeb firmy.

Czy pozycjonowanie strony internetowej wpływa na rozwój biznesu?

Niezależnie od tego, czy opieramy swój biznes o internet, czy jest to jedynie dodatkowy sposób na pozyskanie nowych klientów, skuteczne pozycjonowanie stron internetowych ma bardzo duży, pozytywny wpływ na każdą firmę. Przede wszystkim duży ruch organiczny oznacza rozbudowane możliwości budowania świadomości marki wśród naszych obecnych, jak i przyszłych klientów. Dodatkowo fakt, że ktoś odnajdzie naszą stronę przez wynik wyszukiwania, zamiast poprzez kliknięcie w reklamę oznacza dla nas mniejszy koszt pozyskania osoby zainteresowanej naszym produktem lub usługą. Co więcej, pozycjonowanie można łączyć z innymi strategiami marketingowymi, dzięki czemu jest to bardzo plastyczne narzędzie w rękach osoby potrafiącej je wykorzystać.

Kolejnym istotnym aspektem, który ma wpływ na budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami jest fakt, że efekty właściwie wykonanych działań pozycjonujących widać bardzo długo po wdrożeniu planu działania w zakresie SEO. Z czasem, nawet gdy zmniejszymy wysiłek wkładany w tworzenie treści, będziemy w stanie utrzymać wysoką pozycję przez długi czas.

Największe korzyści, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie

Istnieje wiele zalet pozycjonowania stron internetowych. Najważniejszą z nich jest oczywiście możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców, a przez to także powiększenie naszej bazy klientów. Przekłada się to bezpośrednio na wyniki finansowe przedsiębiorstwa i pozwala nam rozwijać swoją markę. Drugim istotnym atutem jest możliwość budowania świadomości naszej obecności na rynku wśród obecnych, jak i przyszłych klientów. Dzięki temu możemy pracować nad tym, aby nazwa marki kojarzyła się w sposób pozytywny i była łatwo rozpoznawalna wśród osób zainteresowanych branżą, w której działamy.

Mniej oczywistym plusem dobrze wykonanego SEO jest fakt, że skuteczne pozycjonowanie strony internetowej umożliwia nam łatwiejsze podejście do innych form reklamy, a także pozwala na lepsze i szybsze budowanie długofalowych strategii marketingowych. W konsekwencji oszczędzamy w ten sposób nie tylko czas, ale także i pieniądze.

Czy pozycjonowanie strony jest drogie?

Działania przy pozycjonowaniu stron www powinniśmy potraktować jako inwestycję. Na początku przyjdzie nam zagospodarować budżet na optymalizację, utworzenie treści, research słów kluczowych i wprowadzenie całej strategii w życie. Z czasem jednak zaowocuje to zmniejszonymi kosztami innych działań marketingowych, a także pozwoli pozyskiwać klientów w sposób organiczny, czyli bez użycia jakichkolwiek płatnych form reklamy.

22. listopad 2024 11:02