08.05.2024 / 16:41
StoryEditor

Politycy w Niemczech domagają się wprowadzenia... maksymalnej ceny kebabu. Co na to kanclerz?

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz (fot. photocosmos1/Shutterstock)
W Niemczech ceny kebabu w trakcie kryzysu inflacyjnego podwoiły się. Mieszkańcy mają już tego dość - co dostrzegają niektórzy politycy, apelując o wprowadzenie ceny maksymalnej tego dania. Kanclerz Olaf Scholz jest przeciwny temu pomysłowi.

Prawne ograniczenie cen kebabów to pomysł lewicowej partii Die Linke, która ma 28 przedstawicieli w Bundestagu (na 736) i czterech w Bundesracie (na 69). Temat mógłby się wydawać niepoważny, ale media w Niemczech poświęcają mu dużo uwagi.

Kebab to ważna potrawa w Niemczech, kraju z dużą liczbą imigrantów z Turcji. Niemiecki rynek kebabów warty jest ok. 7 mld euro.

Kebabowa drożyzna

Politycy Die Linke zwracają uwagę, że niektórze lokale z kebabem w ciągu dwóch lat podniosły ceny z 4 euro do 7 euro, a w niektórych przypadkach nawet do 10 euro. Rzeczniczka partii Kathi Gebel przekonuje, że rząd "musi interweniować, aby żywność nie stała się przedmiotem luksusowym".

Projekt Die Linke zakłada wprowadzenie maksymalnych cen na poziomie 4,90 euro za kebab doner. W przypadku młodzieży limit byłby znacznie niższy - 2,90 euro.

Według doniesień mediów, sprzedawcy kebabów mieliby otrzymać rekompensatę od państwa, żeby nie musieć sprzedawać dań poniżej kosztów.

Kanclerz woli drogie kababy

Sprawa drogich kebabów w Niemczech stała się na tyle istotna politycznie, że wypowiedział się na ten temat już sam kanclerz Olaf Scholz. Przyznał on już wcześniej, że "wszędzie, gdzie idzie" młodzi ludzie pytają go, czy cena kebabów powinna zostać obniżona.

Według "The Guardian", na wprowadzenie maksymalnych cen kebabów w Niemczech nie ma jednak co liczyć. Scholz jest bowiem przeciwny idei, która wyszła z obozu opozycyjnego.

12.11.2024 / 17:11
StoryEditor
Ruszył program dofinansowań inwestycji w rozwój recyklingu. Jakie przedsiębiorstwa mogą z niego skorzystać?
Ruszył program dofinansowań inwestycji w rozwój recyklingu (fot. Shutterstock)

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) uruchomił nabór wniosków na wsparcie inwestycji związanych z recyklingiem odpadów. Na dofinansowania przeznaczono kwotę 70 mln zł. Od 31 października do 30 grudnia 2024 r. przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach programu "Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027". Kto może skorzystać z programu?

Przedsiębiorcy mają szansę na dofinansowanie projektów skupiających się na budowie, rozbudowie oraz modernizacji instalacji przeznaczonych do recyklingu odpadów komunalnych i pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.11.2024 / 14:42
StoryEditor
Lidl nokautuje Biedronkę. Niemiecki dyskonter wydał ponad dwa razy więcej na reklamę w tv niż jego największy konkurent
W październiku br. Lidl wydał na reklamę w tv ponad 170 mln zł, ponad dwa razy więcej niż Biedronka (fot. Youtube.com)

Lidl wskoczył na pierwsze miejsce wśród największych reklamodawców telewizyjnych. Z najnowszego raportu Nielsen Media wynika, że w październiku br. niemiecki dyskonter przeznaczył na te cel ponad 170 mln zł. Wydatki Jeronimo Martins – właściciela Biedronki, były o niebo skromniejsze.

Październikowy raport Nielsen Media wskazuje, że pod względem wydatków na reklamę telewizyjną Lidl nie miał sobie równych. Niemiecki dyskonter przeznaczyła na nią sumę p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 22:09