"Chyba każdy z nas zna paczkomaty InPostu. Wielu z nas korzysta z nich na co dzień, a teraz te paczkomaty pozwalają nieść pomoc powodzianom" - mówi Mateusz Morawiecki na nagraniu. "Polska firma InPost udostępnia swoją infrastrukturę logistyczną, aby każdy w Polsce mógł nieść pomoc tym, którzy najbardziej podczas tej powodzi zostali poszkodowani" - dodaje były szef rządu.
InPost chwalony przez Morawieckiego
Dalej Morawiecki mówi, że "to firmy takie jak ta potrafią wesprzeć Polaków w trudnych momentach kryzysu". I dodaje: "Firma InPost zresztą zapłaciła podatków w Polsce więcej, niż wszyscy jej konkurenci razem wzięci. To też coś powinno Polakom powiedzieć".
Były premier zachęca osoby mieszkające "w każdym zakątku Polski" do skorzystania z akcji InPostu i wsparcia rodaków, którzy są w potrzebie. "To jest bardzo proste" - zaznacza Matesz Morawiecki.
Zachęcam wszystkich do wsparcia osób, które ucierpiały na skutek powodzi. Można to zrobić np. przez bezpłatne wysłanie paczki paczkomatem. Bądźmy solidarni w tym trudnym czasie! pic.twitter.com/gF0NqALqRS
— Mateusz Morawiecki (@MorawieckiM) September 19, 2024
Przypomnijmy, że InPost w środę poinformował o podjęciu "kompleksowych działań pomocowych" na terenach, przez które przechodzi powódź w Polsce. Między innymi ponownie uruchomiono ponad 200 automatów paczkowych, co ułatwia zaopatrzenie mieszkańców w potrzebne im do życia i zdrowia produkty.
InPost ruszył do pomocy powodzianom
"W miastach, gdzie maszyny muszą być wyłączone ze względów bezpieczeństwa, intensyfikowane są dostawy kurierskie. Dodatkowo InPost przygotowuje się na falę powodziową we Wrocławiu, gdzie wyłączono i zabezpieczono część maszyn. W takich rejonach realizowane są alternatywne formy dostawy. W całym kraju sieć logistyczna InPost działa w normalnym trybie, bez zakłóceń. InPost od początku tej trudnej sytuacji realizuje akcje pomocowe z innymi podmiotami oraz uruchomił własne akcje Wyślij pomoc i Paczka dla powodzian" - informowała wczoraj firma.
- Urządzenia paczkomat i usługi logistyczne InPost to element infrastruktury pierwszej potrzeby dla mieszkańców zalanych terenów, której szybkie uruchomienie jest priorytetem InPost. Już teraz na terenach zalanych przywróciliśmy do pracy ponad 200 maszyn. Jeszcze dzisiaj nowe maszyny trafią do m.in. Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego, gdzie uszkodzenie urządzeń jest tak znaczne, że wymagana jest ich wymiana. Dzięki sprawnej logistyce umożliwiamy osobom na terenach zagrożonych lub zalanych otrzymywanie niezbędnego wsparcia i potrzebnych produktów od najbliższych lub ze sztabów pomocowych - mówił Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Szef firmy zapewniał też, że InPost jest w pełni zmobilizowany. - (...) Przesunęliśmy możliwie dużo naszych zasobów: ludzi, samochodów na tereny wymagające pomocy, a pracę tam koordynuje nasz sztab kryzysowy. Jednocześnie bardzo skrupulatnie sprawdzamy i monitorujemy wszystkie urządzenia paczkomat, aby zachować wszelkie standardy bezpieczeństwa. Tam, gdzie sytuacja tego wymaga, maszyny są czasowo wyłączane, a usługi realizowane są dostawami kurierskimi – mówił Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPostu.
InPost przedłużył czas odbioru przesyłek w paczkomatach. Zachęca też do wysyłania maili osoby, które potrzebują transportu (firma pomoże w miarę możliwości). InPost pozwala też wysłać za darmo paczkę z pomocą. Umożliwiła również opłacenie paczki dla powodzian w aplikacji InPost Fresh (predefiniowane pakiety). Oprócz tego InPost pomaga w darmowym transporcie przesyłek na rzecz PCK i Caritasu na trasie Warszawa-Wrocław. To tylko niektóre z dłuższej listy inicjatyw, z którymi wyszła lub w które zaangażowała się firma.