Sieć sklepów Biedronka ponownie odgrywa kluczową rolę w zbiórce jako sponsor główny Finału WOŚP. Już od grudnia klienci mogą wesprzeć akcję, przekazując dowolne kwoty przy kasach samoobsługowych i tradycyjnych. W zamian otrzymują oni paragon z charakterystycznym serduszkiem WOŚP. Na sklepowych półkach pojawiły się także licencjonowane gadżety, w tym t-shirty za 49,99 zł, kolorowe skarpety za 24,99 zł czy magnesy w cenie 14,99 zł.
Na aukcji charytatywnej WOŚP prowadzonej na Allegro, można również wylicytować ubranie robocze Ryszarda Petru, który niedawno przepracował w nim Wigilię w 2024 roku.
– Wspieranie działań Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to dla nas nie tylko zaszczyt, ale i obowiązek, który wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju. W okresie świątecznym, gdy szczególnie odczuwamy potrzebę wspólnoty i dzielenia się dobrem, pomaganie zyskuje jeszcze głębszy wymiar. Jesteśmy dumni, że po raz kolejny możemy zachęcić naszych klientów, by razem z nami wsparli tak szczytny cel, jakim jest pomoc dzieciom w walce z ciężkimi chorobami. Wierzymy, że każda złotówka przekazana przy kasie, to krok w kierunku zapewnienia lepszej przyszłości małym pacjentom – mówi Agnieszka Koc, dyrektorka ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka.
Lidl – kolejny rok gry z Orkiestrą
W sklepach Lidl również nie brakuje akcentów związanych z WOŚP. W ofercie znalazły się t-shirty, skarpetki, kubki oraz kalendarze, zysk z ich sprzedaży przekazano na cel Finału. Sieć zorganizowała także tradycyjną zbiórkę pieniędzy do puszek w swoich sklepach. Podczas ubiegłorocznej edycji Lidl wsparł WOŚP kwotą ponad 5 mln złotych, a oczekiwania na tegoroczne wyniki są równie wysokie.
– Cieszymy się, że Lidl Polska gra z nami już tyle lat i jesteśmy za to ogromnie wdzięczni. Co roku przekonujemy się o wielkich sercach oraz solidarności Polaków. Przez ostatnie 15 lat dzięki zaangażowaniu klientów i pracowników Lidl Polska udało się zebrać ponad 49 milionów złotych! Grajmy razem do końca świata i o jeden dzień dłużej – mówi Jerzy Owsiak, prezes zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Aldi zbiera datki w ponad 350 sklepach
Aldi, po raz drugi bierze udział w Finale WOŚP. Sieć zorganizowała zbiórkę pieniędzy w swoich ponad 350 sklepach. Datki można było wrzucać do specjalnych puszek od 7 do 26 stycznia. – Podczas ostatniej edycji udało się zebrać ponad 191 tys. złotych. Liczymy, że w tym roku wynik ten będzie jeszcze lepszy – podkreśla Luiza Urbańska z Biura Prasowego Aldi Polska.
– W zeszłorocznej edycji zbiórki Aldi udało się zebrać ponad 191 tys. zł, które trafiły na konto Fundacji i zostały przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego. Tegoroczny cel to pobicie tego wyniku i jeszcze większe wsparcie dla polskich szpitali i placówek medycznych. Aktualna edycja ma szansę być jeszcze większym sukcesem – podsumowuje Luiza Urbańska, reprezentantka biura prasowego Aldi Polska.
Weekend z Rafałem Brzoską
Nie mogło zabraknąć aukcji WOŚP na platformie Allegro, gdzie można kupić niezwykłe przedmioty i przeżycia. Jedną z ofert jest tak jak w ubiegłym roku, golfowy weekend z prezesem InPostu, Rafałem Brzoską i Omeną Mensah w Hiszpanii. W zeszłym roku wylicytowano go za niemal 225 tys. złotych.
Ciekawostką jest również płaszcz z torby IKEA zaprojektowany przez Paulinę Surmę i Sebastiana Tokarczyka, symbol mody cyrkularnej, który ponownie trafił na licytację WOŚP. W ubiegłym roku został kupiony za 3050 zł.
Należy również pamiętać, że wymienione licytacje i wiele innych jest prowadzonych na Allegro. Sama platforma od lat wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej pomocy, zapewniając możliwość przeprowadzania aukcji charytatywnych. Dzięki taj współpracy licytacje stały się nieodłącznym elementem działalności fundacji.
Centra handlowe grają z Orkiestrą
Równie ważną rolę jak co roku odgrywają galerie handlowe, organizując liczne wydarzenia i aktywności. W galerii Focus w Bydgoszczy 18 stycznia odbędzie się 8-godzinna próba bicia rekordu Polski w wiosłowaniu, podobne wydarzenia będą się odbywać w wielu innych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrosławiu czy Krakowie.
Również w Centrum Handlowym Bonarka stanęła największa w Krakowie stacjonarna skarbonka WOŚP. W centru odbędzie się również impreza taneczno-muzyczna, podczas której kwestować będą nawet "merdające psiaki" z Golden Retrievery WOŚP Kraków.
Finał WOŚP to jednodniowa zbiórka publiczna, organizowana przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Od wielu lat Finałom WOŚP towarzyszą także akcje internetowe i wydarzenia zamknięte, które rozpoczynają się już na początku grudnia. W ciągu 32 Finałów WOŚP zebrała blisko 2,3 miliardy złotych i kupiła 74,5 tysiąca urządzeń. Ostatnią zbiórkę - w styczniu 2024 roku - dedykowano chorobom płuc. Obecny, 33. Finał WOŚP dotyczy onkologii i hematologii dziecięcej, a motywem przewodnim wydarzenia, jak mówi fundacja, jest bezpieczeństwo i zdrowie dzieci.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.