25.04.2025 / 08:48
StoryEditor

Do Biedronki i Lidla powracają piwne promocje majówkowe. Nawet 12+12 piw gratis

Sieci handlowe liczą na duże wzrosty sprzedaży piwa przed majówką (fot. Shutterstock; Biedronka)

Polski rząd pracuje nad zakazem promocji typu "kup 8 piw, a 4 dostaniesz w gratisie", a tymczasem - póki takie działania nie zostały zabronione - sieci handlowe powracają z "kultowymi" ofertami przed długim weekendem majowym. To już w Polsce majówkowa tradycja.

Przykładowo, Biedronka wprowadziła właśnie promocję 12+12 piw gratis na wszystkie piwa w butelkach zwrotnych. Warunkiem jest skorzystanie podczas zakupów z karty lub aplikacji lojalnościowej. Ofertę taką znajdujemy w najnowszej gazetce, a obowiązywać ma ona od piątku 25 kwietnia do niedzieli 27 kwietnia.

Co na to Lidl i Żabka?

Lidl postawił w tym roku przed majówką na więcej wariantów podobnej oferty. Tylko w piątek klienci mogą kupić 5 piw i dostać 5 kolejnych gratis, lub nabyć 6 piw i otrzymać 6 piw w gratisie. Konieczne jest do tego aktywowanie kuponu i zeskanowanie aplikacji.

Z kolei w sobotę i niedzielę (przed nami jedna z nielicznych w tym roku niedziel handlowych) w Lidlu nabyć będzie można 12 piw w cenie 6 - w praktyce jest to więc promocja typu 6+6 gratis. Dotyczyć to będzie wyłącznie piw w puszce; również w tym przypadku klient będzie musiał aktywować kupon i zeskanować aplikację.

Żabka natomiast reaktywowała właśnie ofertę na piwo przypominającą nieco subskrypcję. Sieć broni się, twierdząc, że nie jest to abonament (co zarzucają jej niektórzy internauci). Największa sieć sklepów convenience w Polsce oferuje 24 piwa w cenie 12. Nabyte produkty odbierać będzie można przez 20 dni od zapłaty - maksymalnie raz dziennie, ale możliwy będzie odbiór np. wszystkich 24 piw już pierwszego dnia.

Rząd chce zakazać "gratisowych piw"

Przypomnijmy, że Ministerstwo Zdrowia pracuje nad projektem przepisów dotyczących zakazu promocji napojów alkoholowych. Definicja promocji napojów alkoholowych ma być uzupełniona o: "sprzedaż napojów alkoholowych z zastosowaniem upustów, rabatów, bonifikat, pakietów i programów lojalnościowych, darowizn, nagród, wycieczek, gier losowych, zakładów wzajemnych, wszelkich form użyczeń, transakcji wiązanych, wszelkiego rodzaju talonów i bonów oraz udzielania innych niewymienionych z nazwy korzyści majątkowych lub osobistych dla nabywcy napojów alkoholowych".

Projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakłada włączenie piwa do ogólnego zakazu promocji napojów alkoholowych.

"Agresywne działania promocyjne realizowane przez niektóre sieci handlowe, oferujące przy zakupie określonej liczby opakowań piwa, taką samą liczbę opakowań gratis, zdecydowanie nie sprzyjają ograniczeniu spożycia alkoholu ani dokonywaniu zakupów w sposób racjonalny" – napisano w uzasadnieniu. Resort zdrowia  powołał się na dane, z których wynika, że w 2023 r. 54 proc. alkoholu spożywanego przez Polaków stanowiło właśnie piwo.

Ministerstwo wskazało, że Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) rekomenduje rządom "wprowadzenie zakazu lub ograniczenie stosowania bezpośrednich i pośrednich promocji cenowych, sprzedaży dyskontowej, sprzedaży poniżej kosztów oraz stałych stawek za nieograniczone spożycie alkoholu lub inne rodzaje sprzedaży hurtowej".

Proponowane przepisy mają zakazywać sieciom handlowym promocji na piwa, które napędzają sprzedaż szczególnie w okresie grillowym, w tym przed majówką. Zakazane mają być akcje typu "kup 8 piw, a 4 dostaniesz w gratisie".

Będą również wyższe kary

Projekt zakłada również podniesienie kar za nielegalną reklamę i promocje napojów alkoholowych. Po zmianach minimalna wysokość grzywny wyniesie 20 tys. zł, a maksymalna - 750 tys. zł. Ponadto możliwa będzie kara ograniczenia wolności.

Planowany termin przyjęcia wspomnianego projektu ustawy przez rząd to trzeci kwartał 2025 r. Potem prace nad nowymi przepisami przeniosą się do parlamentu. Kiedy nowe zakazy i obostrzenia zaczną obowiązywać? Tego jeszcze nie wiadomo.

18.04.2025 / 09:39
StoryEditor
Eurocash nie chce dać akcjonariuszom ani złotówki. Czy to ostateczna decyzja? Jest pewna szansa
W pierwszym półroczu Eurocash zwiększył sprzedaż w segmencie cash & carry o 0,39 proc. (fot. Eurocash)

Zarząd Eurocashu postanowił przedstawić zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu spółki, zwołanemu na 15 maja propozycję w sprawie zysku netto za rok obrotowy 2024.

Zysk netto Eurocash SA za rok obrotowy 2024 wyniósł 79 milionów złotych. Zarząd rekomenduje, aby przeznaczyć go na kapitał zapasowy, do czego będzie przekonywał podczas zwyczajn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.04.2025 / 14:47
StoryEditor
Paczki od GLS dostępne w Żabce. Firma kurierska nawiązała współpracę z detalistą
Na zdj. sklep sieci Żabka (fot. FotoDax/Shutterstock)

Od teraz w sklepach Żabki w Poznaniu klienci mogą odbierać przesyłki od firmy GLS. To początek szerszej kooperacji, która ma niebawem objąć cały kraj.

Kolejne lokalizacje mają być uruchamiane etapami, a docelowo usługa odbioru paczek GLS ma być dostępna we wszystkich sklepach sieci w Polsce. Obecnie jest ich ponad 11 tys. Ozna...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. kwiecień 2025 09:00